220006 VO VERBE: VO AGMAN Agency Management (2023S)
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
Details
Language: German
Examination dates
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 16.03. 13:30 - 16:15 Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
- Thursday 20.04. 13:30 - 16:15 Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
- Thursday 27.04. 13:30 - 16:15 Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
- Tuesday 23.05. 13:15 - 16:30 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
- Thursday 01.06. 13:30 - 16:15 Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
- Thursday 22.06. 13:30 - 16:15 Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Abschlussarbeit zu gebrieftem Thema (6–8 Seiten, Einzelarbeit, auf Basis eigener Überlegungen)
Minimum requirements and assessment criteria
Abschlussarbeit (=Hauptkriterium für Benotung); Bonuspunkte (insb. im Zuge Gruppenarbeiten)
Examination topics
Reading list
Association in the course directory
Last modified: Tu 19.09.2023 10:47
Vermittlung von Praxis-Know how für erfolgreiches AgenturmanagementInhalte
I: „Unsere“ Agentur
Identität und Leitbild
Positionierung
Leistungsspektrum
AgenturmanagementII. New Business (NB)
NB-Strategie
NB-Instrumente
NB-Opportunities
NB-PitchIII. Kundenmanagement
„Der Kunde“
Kundenberatung
Projektmanagement
Qualitätsmanagement
Kundenzufriedenheit
Kodizes und GuidelinesIV. Peoplemanagement
Mitarbeiter-Struktur
Jobprofile
Recruiting
Talent-Planning
AgenturkulturV. Agenturfinanzen
Kostenstruktur
Umsatz versus Profit
Honorarmodelle
Budgetplanung
BudgetcontrollingMethoden
Vortrag und Erfahrungsberichte inkl. offener Diskussion; Gruppenarbeiten inkl. mündlicher Präsentationen