Universität Wien

220006 VO VERBE: VO AGMAN Agency Management (2023S)

Registration/Deregistration

Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).

Details

Language: German

Examination dates

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

Thursday 16.03. 13:30 - 16:15 Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
Thursday 20.04. 13:30 - 16:15 Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
Thursday 27.04. 13:30 - 16:15 Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
Tuesday 23.05. 13:15 - 16:30 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
Thursday 01.06. 13:30 - 16:15 Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
Thursday 22.06. 13:30 - 16:15 Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG

Information

Aims, contents and method of the course

Ziele
Vermittlung von Praxis-Know how für erfolgreiches Agenturmanagement

Inhalte
I: „Unsere“ Agentur
Identität und Leitbild
Positionierung
Leistungsspektrum
Agenturmanagement

II. New Business (NB)
NB-Strategie
NB-Instrumente
NB-Opportunities
NB-Pitch

III. Kundenmanagement
„Der Kunde“
Kundenberatung
Projektmanagement
Qualitätsmanagement
Kundenzufriedenheit
Kodizes und Guidelines

IV. Peoplemanagement
Mitarbeiter-Struktur
Jobprofile
Recruiting
Talent-Planning
Agenturkultur

V. Agenturfinanzen
Kostenstruktur
Umsatz versus Profit
Honorarmodelle
Budgetplanung
Budgetcontrolling

Methoden
Vortrag und Erfahrungsberichte inkl. offener Diskussion; Gruppenarbeiten inkl. mündlicher Präsentationen

Assessment and permitted materials

Abschlussarbeit zu gebrieftem Thema (6–8 Seiten, Einzelarbeit, auf Basis eigener Überlegungen)

Minimum requirements and assessment criteria

Abschlussarbeit (=Hauptkriterium für Benotung); Bonuspunkte (insb. im Zuge Gruppenarbeiten)

Examination topics

Reading list


Association in the course directory

Last modified: Tu 19.09.2023 10:47