220008 UE AT-MMF - Work Techniques Market Research (2017W)
Continuous assessment of course work
Labels
siehe auch Homepage http://homepage.univie.ac.at/claus.braunecker
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 18.09.2017 09:00 to We 20.09.2017 18:00
- Deregistration possible until We 31.10.2018 23:59
Details
max. 20 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 12.10. 18:30 - 20:00 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
- Thursday 19.10. 18:30 - 20:00 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
- Thursday 09.11. 18:30 - 20:00 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
- Thursday 16.11. 18:30 - 20:00 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
- Thursday 23.11. 18:30 - 20:00 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
- Thursday 30.11. 18:30 - 20:00 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
- Thursday 07.12. 18:30 - 20:00 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
- Thursday 14.12. 18:30 - 20:00 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
- Thursday 11.01. 18:30 - 20:00 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
- Thursday 18.01. 18:30 - 20:00 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
- Thursday 25.01. 18:30 - 20:00 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Some smaller exercises during the course
Minimum requirements and assessment criteria
Alle Punkte werden am Ende zusammengezählt (max. Punkteanzahl = 100 %). JedeR wird daran relativiert (= wieviel % der Maximalpunktezahl hat die Person?). Darauf wird das Notenspektrum umgelegt. Positiv = >50%.
Examination topics
Reading list
Very recommended:
Braunecker, Claus (2016): How to do Empirie, how to do SPSS. Eine Gebrauchsanleitung. Wien: facultas (utb 8685). http://howtodo.atMore tips for literature will be published in the web ...
Braunecker, Claus (2016): How to do Empirie, how to do SPSS. Eine Gebrauchsanleitung. Wien: facultas (utb 8685). http://howtodo.atMore tips for literature will be published in the web ...
Association in the course directory
Last modified: Mo 07.09.2020 15:38
Communication and Marketing won't work well without market-, opinion- and media research (MMF). In PR, marketing and advertising, MMF-Tools will usually provide fast and efficient results.
MMF are not in any way "boring statistics" or "uninspiring research"! MMF are in fact essential successful communication campaigns from start to end as well as product campaignes.
In AT-MMF real-life-polls will make students familiar with MMF.Content:
"Knowing by Doing": Learn the techniques of day-to-day AT-MMF ...Methods:
lectures, exercises, discussions (debates).