220019 UE AT-WERB - Work Techniques Advertisement (2017W)
Continuous assessment of course work
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Summary
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 18.09.2017 09:00 to We 20.09.2017 18:00
- Deregistration possible until We 31.10.2018 23:59
Registration information is available for each group.
Groups
Group 1
max. 30 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Tuesday 10.10. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4, Währinger Straße 29 1.UG
- Tuesday 17.10. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4, Währinger Straße 29 1.UG
- Tuesday 24.10. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4, Währinger Straße 29 1.UG
- Tuesday 31.10. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4, Währinger Straße 29 1.UG
- Tuesday 07.11. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4, Währinger Straße 29 1.UG
- Tuesday 14.11. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4, Währinger Straße 29 1.UG
- Tuesday 21.11. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4, Währinger Straße 29 1.UG
- Tuesday 28.11. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4, Währinger Straße 29 1.UG
- Tuesday 05.12. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4, Währinger Straße 29 1.UG
- Tuesday 12.12. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4, Währinger Straße 29 1.UG
- Tuesday 09.01. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4, Währinger Straße 29 1.UG
- Tuesday 16.01. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4, Währinger Straße 29 1.UG
- Tuesday 23.01. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4, Währinger Straße 29 1.UG
- Tuesday 30.01. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4, Währinger Straße 29 1.UG
Group 2
max. 30 participants
Language: German
LMS: Moodle
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Sunday 15.10. 10:00 - 18:00 Seminarraum 4, Währinger Straße 29 1.UG
- Sunday 05.11. 10:00 - 18:00 Seminarraum 4, Währinger Straße 29 1.UG
- Sunday 19.11. 10:00 - 18:00 Seminarraum 4, Währinger Straße 29 1.UG
Group 3
max. 30 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Blocklehrveranstaltung mit 3 Terminen. Zum positiven Abschluss ist eine Anwesenheit in allen Lehrveransatltungen erforderlich!
- Saturday 25.11. 10:00 - 18:00 Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
- Sunday 26.11. 10:00 - 18:00 Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
- Saturday 02.12. 10:00 - 18:00 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
Aims, contents and method of the course
#madvertising
Assessment and permitted materials
Abschlusspräsentation eines in Gruppen ausgearbeiteten Werbekonzepts, aktive Mitarbeit
Minimum requirements and assessment criteria
Anwesenheit in allen Einheiten, aktive Mitarbeit, Konzept, Interesse an Kommunikation und Werbung
Group 4
max. 30 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Attendance compulsory.
- Wednesday 18.10. 08:00 - 11:00 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
- Wednesday 08.11. 08:00 - 11:00 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
- Wednesday 22.11. 08:00 - 11:00 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
- Wednesday 06.12. 08:00 - 11:00 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
- Wednesday 10.01. 08:00 - 11:00 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
- Wednesday 24.01. 08:00 - 11:00 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
Aims, contents and method of the course
Expect an Introduction to the Universe of Advertising:
Marketing, Communications, Branding, Meaning, Awareness, Positioning, Decision Making, Codes, Motifs, Agency (Structure, Functions, Work-flow), Presentation
Marketing, Communications, Branding, Meaning, Awareness, Positioning, Decision Making, Codes, Motifs, Agency (Structure, Functions, Work-flow), Presentation
Assessment and permitted materials
Attendance compulsory; Regularly Involvement; Written reports
Minimum requirements and assessment criteria
Attention: the lecture is in German (Fluency required)
Heavy Interest in Communications & Advertising
Evaluation: Attendance, involvement; Quality of reports
Heavy Interest in Communications & Advertising
Evaluation: Attendance, involvement; Quality of reports
Examination topics
No Test
Reading list
Inhalte der LV u.a. aus:
David Ogilvy: Ogilvy über Werbung (1984)
Christian Scheier, Dirk Held:
Wie Werbung wirkt: Erkenntnisse des Neuromarketing (2012)
Hans Georg Häusel: Brain View: Warum Kunden kaufen (2012)
Daniel Kahnemann:
Schnelles Denken, langsames Denken (2014)
Malcolm Gladwell: Was der Hund sah; und andere Abenteuer
aus der Welt, in der wir leben (2010)
David Ogilvy: Ogilvy über Werbung (1984)
Christian Scheier, Dirk Held:
Wie Werbung wirkt: Erkenntnisse des Neuromarketing (2012)
Hans Georg Häusel: Brain View: Warum Kunden kaufen (2012)
Daniel Kahnemann:
Schnelles Denken, langsames Denken (2014)
Malcolm Gladwell: Was der Hund sah; und andere Abenteuer
aus der Welt, in der wir leben (2010)
Group 5
praxisorientierter Überblick über Arbeitstechniken und Methoden der Werbung mit der Erfahrung von 25 Jahren in verschiedenen Positionen in der Kommunikations-Branche
max. 30 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Friday 13.10. 09:45 - 11:15 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
- Friday 20.10. 09:45 - 11:15 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
- Friday 27.10. 09:45 - 11:15 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
- Friday 03.11. 09:45 - 11:15 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
- Friday 10.11. 09:45 - 11:15 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
- Friday 17.11. 09:45 - 11:15 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
- Friday 24.11. 09:45 - 11:15 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
- Friday 01.12. 09:45 - 11:15 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
- Friday 15.12. 09:45 - 11:15 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
- Friday 12.01. 09:45 - 11:15 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
- Friday 19.01. 09:45 - 11:15 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
- Friday 26.01. 09:45 - 11:15 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
Aims, contents and method of the course
praxisorientierter Überblick über Arbeitstechniken und Methoden aus der praktischen Erfahrung von 25 Jahren in der Werbe- und Medienbranchedie Teilnehmer sollen nach der LV imstande sein, Werbung und ihre Wirkung verstehen und beurteilen zu können - und zwar nach Kriterien, die über den persönlichen Geschmack hinausgehendies werden wir anhand der Analyse praktischer Beispiele auf Basis aktueller Kampagnen machen,
und uns dabei allgemein gültige Kriterien und Maßstäbe erarbeitendarüber hinaus liegt ein Schwerpunkt auf der Vermittlung von bewährten Arbeitsrastern und Methoden großer Agenturen - wir werden alle Phasen einer Kampagnen-Entwicklung besprechen und analysieren: vom Briefing über die kreative Entwicklung, die Präsentation und die Produktionsphase bis zur Erfolgsmessung mit anschließendem Learning
und uns dabei allgemein gültige Kriterien und Maßstäbe erarbeitendarüber hinaus liegt ein Schwerpunkt auf der Vermittlung von bewährten Arbeitsrastern und Methoden großer Agenturen - wir werden alle Phasen einer Kampagnen-Entwicklung besprechen und analysieren: vom Briefing über die kreative Entwicklung, die Präsentation und die Produktionsphase bis zur Erfolgsmessung mit anschließendem Learning
Assessment and permitted materials
die LV ist eine "prüfungsimmanente Lehrveranstaltung" - die Beurteilung erfolgt nach 3 Krieterien:
+ Anwesenheit
+ aktive Mitarbeit
+ termingerechte Erfüllung von (überschaubaren) Aufgaben mit direktem Bezug zu denn besprochenen Inhalten
+ Anwesenheit
+ aktive Mitarbeit
+ termingerechte Erfüllung von (überschaubaren) Aufgaben mit direktem Bezug zu denn besprochenen Inhalten
Minimum requirements and assessment criteria
da es sich um eine "prüfungsimmanente Lehrveranstaltung" handelt, ist die Anwesenheit (mit Ausnahme von begründeten Abwesenheitsmeldungen im vorhinein) erforderliches wird vorausgesetzt, dass die Studierenden der Sprache des Studiengegenstandes (deutsch mit regionalen Besonderheiten) mächtig sind - und ein gewisses Interesse für die Werbung aufbringen - insbesondere für ihre österreichischen Ausprägungen
Examination topics
die im Laufe der LV besprochenen Inhalte und Beispiele - Zusammenfassungen werden den Studierenden jeweils nach den einzelnen Units zur Verfügung gestellt
Reading list
die aktuelle Werbung, die uns tagtäglich umgibt
für Interessierte werden weiterführende Informationen und Literaturempfehlungen gegeben, die aber nicht im Sinne von "Prüfungsstoff" zu verstehen sind
für Interessierte werden weiterführende Informationen und Literaturempfehlungen gegeben, die aber nicht im Sinne von "Prüfungsstoff" zu verstehen sind
Group 6
max. 30 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Monday 16.10. 14:30 - 17:30 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
- Monday 13.11. 14:30 - 17:30 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
- Monday 27.11. 14:30 - 17:30 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
- Monday 11.12. 14:30 - 17:30 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
- Monday 15.01. 14:30 - 17:30 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
- Monday 29.01. 14:30 - 17:30 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
Aims, contents and method of the course
Creation of an advertising campaign based on a client briefing (option: incl. web 2.0)Advertisement exercise - advertising campaign: briefing-idea-realization-presentation
focus:
briefing (parameters)
finding an idea (creativity and techniques)
media (incl. web 2.0)
psychology of perception
design basics
client presentationmethod:
peergroups: 3-4 students
research: var. topics as homework
creation of an idea
realization of the ad-idea (scribble or layout)
presentation of campaign (in front of the group)
focus:
briefing (parameters)
finding an idea (creativity and techniques)
media (incl. web 2.0)
psychology of perception
design basics
client presentationmethod:
peergroups: 3-4 students
research: var. topics as homework
creation of an idea
realization of the ad-idea (scribble or layout)
presentation of campaign (in front of the group)
Assessment and permitted materials
attendance, active cooperation, research-works, final presentation: every peergroup presents a campaign
Minimum requirements and assessment criteria
Work (group+individual): 8 x 10 points
presentation & campaign = 80
= 160 points max. (-10 absence)
0-80 points: 5
81-100 points: 4
101-120 points: 3
121-140 points: 2
141-160 points: 1
presentation & campaign = 80
= 160 points max. (-10 absence)
0-80 points: 5
81-100 points: 4
101-120 points: 3
121-140 points: 2
141-160 points: 1
Reading list
Angaben folgen in der LV.
Group 7
max. 30 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Tuesday 10.10. 16:45 - 19:45 Seminarraum 6, Währinger Straße 29 1.OG
- Tuesday 24.10. 16:45 - 19:45 Seminarraum 6, Währinger Straße 29 1.OG
- Tuesday 14.11. 16:45 - 19:45 Seminarraum 6, Währinger Straße 29 1.OG
- Tuesday 28.11. 16:45 - 19:45 Seminarraum 6, Währinger Straße 29 1.OG
- Tuesday 12.12. 16:45 - 19:45 Seminarraum 6, Währinger Straße 29 1.OG
- Tuesday 09.01. 16:45 - 19:45 Seminarraum 6, Währinger Straße 29 1.OG
- Tuesday 23.01. 16:45 - 19:45 Seminarraum 6, Währinger Straße 29 1.OG
Aims, contents and method of the course
Creation of an advertising campaign based on a client briefing (option: incl. web 2.0)Advertisement exercise - advertising campaign: briefing-idea-realization-presentation
focus:
briefing (parameters)
finding an idea (creativity and techniques)
media (incl. web 2.0)
psychology of perception
design basics
client presentationmethod:
peergroups: 3-4 students
research: var. topics as homework
creation of an idea
realization of the ad-idea (scribble or layout)
presentation of campaign (in front of the group)
focus:
briefing (parameters)
finding an idea (creativity and techniques)
media (incl. web 2.0)
psychology of perception
design basics
client presentationmethod:
peergroups: 3-4 students
research: var. topics as homework
creation of an idea
realization of the ad-idea (scribble or layout)
presentation of campaign (in front of the group)
Assessment and permitted materials
attendance, active cooperation, research-works, final presentation: every peergroup presents a campaign
Minimum requirements and assessment criteria
Work (group+individual): 8 x 10 points
presentation & campaign = 80
= 160 points max. (-10 absence)
0-80 points: 5
81-100 points: 4
101-120 points: 3
121-140 points: 2
141-160 points: 1
presentation & campaign = 80
= 160 points max. (-10 absence)
0-80 points: 5
81-100 points: 4
101-120 points: 3
121-140 points: 2
141-160 points: 1
Reading list
Angaben folgen in der LV.
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Last modified: Mo 07.09.2020 15:38