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220021 VO+UE KONMED - Conflict Management and Mediation (2018S)
Continuous assessment of course work
Labels
Summary
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Tu 13.02.2018 09:00 to We 14.02.2018 09:00
- Registration is open from Mo 19.02.2018 09:00 to We 21.02.2018 18:00
- Deregistration possible until Sa 31.03.2018 23:59
Registration information is available for each group.
Groups
Group 2
max. 30 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Saturday 14.04. 10:00 - 16:00 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
- Sunday 15.04. 10:00 - 16:00 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
- Saturday 28.04. 10:00 - 16:00 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
- Sunday 29.04. 10:00 - 16:00 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
Group 3
max. 30 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Saturday 12.05. 10:00 - 18:00 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
- Saturday 26.05. 10:00 - 18:00 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
- Sunday 27.05. 10:00 - 18:00 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Für die Beurteilung ist aktive Mitarbeit ebenso erforderlich wie das Führen eines Lerntagebuches, ein Kurzinput nach Themenvorgabe und eine 5-7seitige Arbeit, die einen Aspekt von Konfliktmanagement / Mediation genauer beleuchtet.
Minimum requirements and assessment criteria
wird in der 1. LV Einheit bekanntgegeben
Examination topics
wird in der 1. LV Einheit bekanntgegeben
Reading list
wird in der LV bekanntgegeben
Association in the course directory
Last modified: Mo 07.09.2020 15:38
Die Studierenden gewinnen einen Einblick in Konfliktmanagement und lernen Ansätze des mediativen Umgangs mit Konflikten kennen. Auch soll die Lehrveranstaltung einen Überblick über Möglichkeiten und Grenzen der mediativen Streitbeilegung (in der Wirtschaft, im Arbeitsleben, in familiären Konflikten, etc.) geben.
Neben theoretischen Inputs gibt es die Möglichkeit zu Diskussion, Rollenspiel, Einzelarbeit und Kleingruppenarbeit.