Universität Wien
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220026 UE AT-MMF - Work Techniques Market Research (2009W)

Continuous assessment of course work

Summary

1 Braunecker
2 Stalzer

Registration/Deregistration

Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
Registration information is available for each group.

Groups

Group 1

NIG, KRB-20, wtl. Do 18-19:30Uhr, 8.10., 15.10., 22.10., 29.10., 5.11., 19.11., 3.12., 17.12., 7.01., 14.1., 21.1.,

max. 20 participants
Language: German

Lecturers

Classes

Currently no class schedule is known.

Group 2

max. 30 participants
Language: German

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

  • Friday 23.10. 14:00 - 19:00 (ehem. Hörsaal 48 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8)
  • Friday 30.10. 14:00 - 19:00 (ehem. Hörsaal 48 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8)
  • Friday 13.11. 14:00 - 19:00 (ehem. Hörsaal 48 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8)
  • Friday 18.12. 14:00 - 19:00 (ehem. Hörsaal 48 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8)
  • Friday 29.01. 14:00 - 19:00 (ehem. Hörsaal 46 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8)

Information

Aims, contents and method of the course


Marketing & Marktforschung - Erfolgreiches Marketing mit Marktforschung:
Alle Marketing- und Kommunikationsstrategien drehen sich um die vier Säulen des Marketing-Mix (auch "die 4 P's": Product, Price, Place, Promotion). Die AT-MMF zeigt anhand praktischer Anwendungsfälle aus dem täglichen Berufsleben die enge Verknüpfung von Marketing und Marktforschung auf: Die Erkundung von Marken, Märkten, Menschen und Medien hilft entscheidend dabei mit, erfolgreich Marketing zu betreiben.
http://homepage.univie.ac.at/claus.braunecker

Assessment and permitted materials

Minimum requirements and assessment criteria


In der AT MMF werden keine trockenen Forschungstheorien abgehandelt oder endlose Statistiken berechnet! Vielmehr sollen die BesucherInnen der LV praxisnah kennenlernen, wo die Basis für einen funktionierenden Marketing-Mix liegt!

Examination topics

Reading list


Association in the course directory

Last modified: Mo 07.09.2020 15:38