220041 UE UE-MMF - Exercise Course on Market Research (2017S)
Continuous assessment of course work
Labels
Summary
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 20.02.2017 09:00 to We 22.02.2017 18:00
- Deregistration possible until Fr 31.03.2017 23:59
Registration information is available for each group.
Groups
Group 1
max. 20 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Tuesday 14.03. 17:45 - 20:45 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
- Tuesday 28.03. 17:45 - 20:45 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
- Tuesday 25.04. 17:45 - 20:45 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
- Tuesday 02.05. 17:45 - 20:45 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
- Tuesday 16.05. 17:45 - 20:45 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
- Tuesday 30.05. 17:45 - 20:45 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
Group 2
max. 12 participants
Language: German
LMS: Moodle
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 16.03. 18:30 - 20:00 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
- Thursday 23.03. 18:30 - 20:00 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
- Thursday 30.03. 18:30 - 20:00 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
- Thursday 06.04. 18:30 - 20:00 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
- Thursday 27.04. 18:30 - 20:00 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
- Thursday 04.05. 18:30 - 20:00 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
- Thursday 11.05. 18:30 - 20:00 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
- Thursday 18.05. 18:30 - 20:00 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
- Thursday 01.06. 18:30 - 20:00 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
- Thursday 08.06. 18:30 - 20:00 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
- Thursday 22.06. 18:30 - 20:00 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
- Thursday 29.06. 18:30 - 20:00 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Anwesenheitspflicht und Mitarbeit, laufende Übungsarbeiten (von LV-Einheit zu LV-Einheit, sowie innerhalb der Einheiten)
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Watkinson, M. (2012), The Ten Principles Behind Great Customer Experiences, Financial Times Prentice Hall.
Braunecker, C. (2016), How to do Empirie, how to do SPSS: Eine Gebrauchsanleitung
Couper, M.P. (2008), Designing Effective Web Surveys. Cambridge University Press
Couper, M. P. (2000). Review: Web Surveys: A Review of Issues and Approaches. The Public Opinion Quarterly, 64, 4, 464-494.
Braunecker, C. (2016), How to do Empirie, how to do SPSS: Eine Gebrauchsanleitung
Couper, M.P. (2008), Designing Effective Web Surveys. Cambridge University Press
Couper, M. P. (2000). Review: Web Surveys: A Review of Issues and Approaches. The Public Opinion Quarterly, 64, 4, 464-494.
Association in the course directory
Last modified: Mo 07.09.2020 15:38
- Auswahl und Anwendung von Customer Experience Forschungs- & Design MethodenInhalteDie Lehrveranstaltung vermittelt Customer Experience Forschungs- & Design-Methoden zur Bearbeitung von Fragestellung in Produkt- und Serviceentwicklungsprozessen:
- Wie bereitet man bedürfnisorientiert Informationsmaterialien auf?
- Wie geht man mit den Anforderungen von Kunden an verschiedene Informationskanäle (Web, Telefon, Shop) um?
- Wie gewährleistet man einen benutzerfreundlichen Online-Shop-Prozess?
- Wie erfüllt man Service & Supporterwartungen?Erklärt werden Forschungsmethoden, um einerseits Kundenbedürfnisse zu identifizieren, und andererseits den Bedürfnis-Erfüllungsgrad von Produkten und Dienstleistungen zu messen.
Es wird qualitative und quantitativ gearbeitet: Mit Interviewtechniken und einem Online-Fragebogensystem.
Ausgehend von Forschungsergebnissen wird diskutiert, wie Produkt-/Servicekonzepte kundenzentriert weiterentwickelt werden können.Mehr Infos im Web unter den Stichwörtern: Design Thinking, Human Centered Design