Universität Wien

220043 UE UE-MMF - Exercise Course on Market Research (2012W)

Continuous assessment of course work

Summary

1 Matzka
2 Stalzer

Registration/Deregistration

Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
Registration information is available for each group.

Groups

Group 1

Termine: 10.10., 24.10., 7.11., 21.11., 5.12., 9.1., 23.1.

max. 30 participants
Language: German

Lecturers

Classes

Currently no class schedule is known.

Aims, contents and method of the course

Vermittlung von Praxiswissen, Prioritäten und Notwendigkeiten im Marktforschungsalltag aus Auftraggeber- und Auftragnehmersicht; die Vermittlung erfolgt anhand eines praktischen Marktforschungsprojektes, das mit den Studierenden von Briefing und
Angebotslegung bis zur Endpräsentation komplett durchgeführt wird

Group 2

max. 30 participants
Language: German

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

  • Thursday 11.10. 14:00 - 15:30 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
  • Thursday 18.10. 14:00 - 15:30 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
  • Thursday 25.10. 14:00 - 15:30 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
  • Thursday 08.11. 14:00 - 15:30 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
  • Thursday 15.11. 14:00 - 15:30 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
  • Thursday 22.11. 14:00 - 15:30 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
  • Thursday 29.11. 14:00 - 15:30 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
  • Thursday 06.12. 14:00 - 15:30 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
  • Thursday 13.12. 14:00 - 15:30 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
  • Thursday 10.01. 14:00 - 15:30 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
  • Thursday 17.01. 14:00 - 15:30 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
  • Thursday 24.01. 14:00 - 15:30 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
  • Thursday 31.01. 14:00 - 15:30 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG

Aims, contents and method of the course

Vermittlung von Praxiswissen, Prioritäten und Notwendigkeiten im Marktforschungsalltag aus Auftraggeber- und Auftragnehmersicht; die Vermittlung erfolgt anhand eines praktischen Marktforschungsprojektes, das mit den Studierenden von Briefing und

Angebotslegung bis zur Endpräsentation komplett durchgeführt wird


Information

Assessment and permitted materials

Projektarbeit und Endpräsentation

Minimum requirements and assessment criteria

Praktisches Duchführen eines kompletten Marktforschungsprojektes

Examination topics

Reading list

Marktforschung von Claudia Fantapié Altobelli

Association in the course directory

Last modified: Mo 07.09.2020 15:38