Universität Wien

220048 UE UE-WERB - Exercise Course on Advertisement (2013W)

Continuous assessment of course work

Summary

1 Athanasiadis
2 Eschlböck
3 Seyrl
5 Teglasy
6 Feher

Registration/Deregistration

Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
Registration information is available for each group.

Groups

Group 1

max. 30 participants
Language: German

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

  • Friday 18.10. 09:00 - 12:00 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
  • Friday 08.11. 09:00 - 12:00 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
  • Friday 22.11. 09:00 - 12:00 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
  • Friday 06.12. 09:00 - 12:00 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
  • Friday 10.01. 09:00 - 12:00 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
  • Friday 24.01. 09:00 - 12:00 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG

Assessment and permitted materials

Anwesenheit, Übungen, Art der Präsentation

Minimum requirements and assessment criteria

Näherer Einblick in die Welt der Werbung, Verstehen von Zusammenhängen zwischen Strategie und Umsetzung, Übung im "Verkauf" der eigenen Idee

Examination topics

Gruppenarbeiten, teils innerhalb der Übung, teils zu Hause

Group 2

max. 30 participants
Language: German

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

  • Wednesday 16.10. 10:30 - 13:30 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
  • Wednesday 30.10. 10:30 - 13:30 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
  • Wednesday 13.11. 10:30 - 13:30 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
  • Wednesday 27.11. 10:30 - 13:30 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
  • Wednesday 11.12. 10:30 - 13:30 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
  • Wednesday 08.01. 10:30 - 13:30 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
  • Wednesday 22.01. 10:30 - 13:30 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG

Group 3

max. 30 participants
Language: German

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

  • Wednesday 16.10. 16:30 - 19:30 Seminarraum 2, Währinger Straße 29 1.UG
  • Wednesday 30.10. 16:30 - 19:30 Seminarraum 2, Währinger Straße 29 1.UG
  • Wednesday 13.11. 16:30 - 19:30 Seminarraum 2, Währinger Straße 29 1.UG
  • Wednesday 27.11. 16:30 - 19:30 Seminarraum 2, Währinger Straße 29 1.UG
  • Wednesday 11.12. 16:30 - 19:30 Seminarraum 2, Währinger Straße 29 1.UG
  • Wednesday 08.01. 16:30 - 19:30 Seminarraum 2, Währinger Straße 29 1.UG
  • Wednesday 22.01. 16:30 - 19:30 Seminarraum 2, Währinger Straße 29 1.UG

Aims, contents and method of the course

New marketing trends and how cross-promotion and cross-communication affect the marketing mix.

Assessment and permitted materials

Attendance, participation and the quality / content of presentations

Minimum requirements and assessment criteria

Participants will understand the goals of the marketing mix, know Guerilla Marketing and Co and can apply in practice

Examination topics

Mix of research, lectures, discussions and individual and group work

Group 5

max. 30 participants
Language: German

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

  • Monday 14.10. 12:00 - 15:00 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
  • Monday 11.11. 12:00 - 15:00 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
  • Monday 25.11. 12:00 - 15:00 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
  • Monday 09.12. 12:00 - 15:00 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
  • Monday 13.01. 12:00 - 15:00 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
  • Monday 27.01. 12:00 - 15:00 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG

Aims, contents and method of the course

Advertisement exercise - advertising campaign: briefing-idea-realization-presentation
focus:
briefing (parameters)
finding an idea (creativity and techniques)
media (incl. web 2.0)
psychology of perception
design basics
client presentation

Assessment and permitted materials

attendance, research-works, final presentation: every peergroup presents a campaign

Minimum requirements and assessment criteria

Creation of an advertising campaign based on a client briefing (option: incl. web 2.0)

Examination topics

peergroups: 3-4 students
research: var. topics as homework
creation of an idea
realization of the ad-idea (scribble or layout)
presentation of campaign (in front of the group)

Group 6

Mediaplanning and -strategy

max. 30 participants
Language: German

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

  • Saturday 09.11. 10:00 - 16:00 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
  • Sunday 10.11. 10:00 - 16:00 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
  • Saturday 07.12. 10:00 - 16:00 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
  • Sunday 08.12. 10:00 - 16:00 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG

Aims, contents and method of the course

Media-Basics, Media-Landscapes, Media-Studies, Planning Principles

Minimum requirements and assessment criteria

Development of an Media-Idea

Examination topics

Presentations, Examples

Group 7

max. 30 participants
Language: German
LMS: Moodle

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

  • Tuesday 15.10. 09:00 - 12:00 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
  • Tuesday 29.10. 09:00 - 12:00 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
  • Tuesday 12.11. 09:00 - 12:00 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
  • Tuesday 26.11. 09:00 - 12:00 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
  • Tuesday 10.12. 09:00 - 12:00 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
  • Tuesday 07.01. 09:00 - 12:00 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
  • Tuesday 21.01. 09:00 - 12:00 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG

Information

Reading list


Association in the course directory

Last modified: Mo 07.09.2020 15:38