Universität Wien

220048 UE UE-WERB - Exercise Course on Advertisement (2014W)

Continuous assessment of course work

Summary

1 Athanasiadis
2 Eschlböck
5 Seyrl , Moodle
6 Griesbeck , Moodle
7 Teglasy
8 Feher , Moodle

Registration/Deregistration

Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
Registration information is available for each group.

Groups

Group 1

max. 30 participants
Language: German

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

Friday 10.10. 08:00 - 11:00 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
Friday 24.10. 08:00 - 11:00 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
Friday 07.11. 08:00 - 11:00 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
Friday 21.11. 08:00 - 11:00 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
Friday 05.12. 08:00 - 11:00 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
Friday 09.01. 08:00 - 11:00 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
Friday 23.01. 08:00 - 11:00 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG

Aims, contents and method of the course

Übungen zum Thema Briefing, Strategie, Positionierung, Kampagnenmanagement

Assessment and permitted materials

Anwesenheit, Mitarbeit, Ergebnisse der Arbeiten

Minimum requirements and assessment criteria

Vertiefen der Kenntnisse aus der AT-WERB, noch näherer Einblick in die Welt der Werbung, Verstehen von Zusammenhängen zwischen Strategie und Umsetzung, Übung im "Verkauf" der eigenen Idee

Examination topics

Gruppenarbeiten und Einzelarbeiten, teils während der Übung, teils als Hausarbeit

Group 2

max. 30 participants
Language: German

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

Wednesday 08.10. 09:45 - 12:45 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
Wednesday 22.10. 09:45 - 12:45 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
Wednesday 05.11. 09:45 - 12:45 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
Wednesday 19.11. 09:45 - 12:45 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
Wednesday 03.12. 09:45 - 12:45 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
Wednesday 17.12. 09:45 - 12:45 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
Wednesday 14.01. 09:45 - 12:45 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
Wednesday 28.01. 09:45 - 12:45 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG

Group 5

max. 30 participants
Language: German
LMS: Moodle

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

Wednesday 15.10. 16:45 - 19:45 Seminarraum 2, Währinger Straße 29 1.UG
Wednesday 29.10. 16:45 - 19:45 Seminarraum 2, Währinger Straße 29 1.UG
Wednesday 12.11. 16:45 - 19:45 Seminarraum 2, Währinger Straße 29 1.UG
Wednesday 26.11. 16:45 - 19:45 Seminarraum 2, Währinger Straße 29 1.UG
Wednesday 10.12. 16:45 - 19:45 Seminarraum 2, Währinger Straße 29 1.UG
Wednesday 07.01. 16:45 - 19:45 Seminarraum 2, Währinger Straße 29 1.UG
Wednesday 21.01. 16:45 - 19:45 Seminarraum 2, Währinger Straße 29 1.UG

Aims, contents and method of the course

New marketing trends and how cross-promotion and cross-communication affect the marketing mix.

Assessment and permitted materials

Attendance, participation and the quality / content of presentations

Minimum requirements and assessment criteria

Participants will understand the goals of the marketing mix, know Guerilla Marketing and Co and can apply in practice

Examination topics

Mix of research, lectures, discussions and individual and group work

Group 6

Semiotische Werbeanalyse: Markenkommunikation online und offline

max. 30 participants
Language: German
LMS: Moodle

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

Friday 10.10. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4, Währinger Straße 29 1.UG
Friday 17.10. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4, Währinger Straße 29 1.UG
Friday 24.10. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4, Währinger Straße 29 1.UG
Friday 31.10. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4, Währinger Straße 29 1.UG
Friday 07.11. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4, Währinger Straße 29 1.UG
Friday 14.11. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4, Währinger Straße 29 1.UG
Friday 21.11. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4, Währinger Straße 29 1.UG
Friday 28.11. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4, Währinger Straße 29 1.UG
Friday 05.12. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4, Währinger Straße 29 1.UG
Friday 12.12. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4, Währinger Straße 29 1.UG
Friday 09.01. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4, Währinger Straße 29 1.UG
Friday 16.01. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4, Währinger Straße 29 1.UG
Friday 23.01. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4, Währinger Straße 29 1.UG
Friday 30.01. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4, Währinger Straße 29 1.UG

Aims, contents and method of the course

In dieser Übung lernen Sie Theorien und Methoden der Werbesemiotik mit dem Schwerpunkt Marken und Corporate Design kennen.
Sie werden in Gruppen arbeiten und können die Marken, mit denen sie sich beschäftigen wollen, selbst wählen. Achtung: In dieser LV werden wir bestehende Markenauftritte online und offline (z.B. Facebook und Packaging) ANALYSIEREN, wir werden keine Kampagne entwickeln.

Assessment and permitted materials

Anwesenheit und aktive Mitarbeit
Gruppenarbeit: Durchführung und Präsentation einer semiotischen Werbeanalyse

Examination topics

Vortrag der LV-Leiterin, Erlernen der semiotischen Analysemethoden an Hand von Beispielen, Arbeit in der Kleingruppe, Präsentationen

Group 7

Real work on real advertising-campaigns with real clients.

max. 30 participants
Language: German

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

Monday 13.10. 14:30 - 17:30 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
Monday 27.10. 14:30 - 17:30 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
Monday 10.11. 14:30 - 17:30 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
Monday 24.11. 14:30 - 17:30 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
Monday 15.12. 14:30 - 17:30 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
Monday 19.01. 14:30 - 17:30 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG

Aims, contents and method of the course

Advertisement exercise - advertising campaign: briefing-idea-realization-presentation
focus:
briefing (parameters)
finding an idea (creativity and techniques)
media (incl. web 2.0)
psychology of perception
design basics
client presentation

Assessment and permitted materials

attendance, research-works, final presentation: every peergroup presents a campaign

Minimum requirements and assessment criteria

Creation of an advertising campaign based on a client briefing (option: incl. web 2.0)

Examination topics

peergroups: 3-4 students
research: var. topics as homework
creation of an idea
realization of the ad-idea (scribble or layout)
presentation of campaign (in front of the group)

Group 8

Mediaplanning: The selection of the right channels is in the digital age crucial for success. Why do we need a target group? How to avoid wastage? How do consumers make decisions? How to build a great strategy?

max. 30 participants
Language: German
LMS: Moodle

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

Saturday 15.11. 10:00 - 18:00 Seminarraum 2, Währinger Straße 29 1.UG
Sunday 16.11. 10:00 - 18:00 Seminarraum 2, Währinger Straße 29 1.UG
Saturday 13.12. 10:00 - 14:00 Seminarraum 2, Währinger Straße 29 1.UG
Sunday 14.12. 10:00 - 14:00 Seminarraum 2, Währinger Straße 29 1.UG

Aims, contents and method of the course

Mediaplanning: The selection of the right channels is in the digital age crucial for success. Why do we need a target group? How to avoid wastage? How do consumers make decisions? How to build a great strategy?

Assessment and permitted materials

Collaboration, Completion of the Planning Exercise, Elaboration and Presentation of the Mediaimplementation

Minimum requirements and assessment criteria

Mediaplanning Basics, Planning Process, Insights and outstanding Media Solutions

Examination topics

Speech, Exercises and Presentations

Group 9

max. 30 participants
Language: German

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

Friday 10.10. 08:00 - 09:30 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
Friday 17.10. 08:00 - 09:30 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
Friday 24.10. 08:00 - 09:30 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
Friday 31.10. 08:00 - 09:30 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
Friday 07.11. 08:00 - 09:30 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
Friday 14.11. 08:00 - 09:30 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
Friday 21.11. 08:00 - 09:30 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
Friday 28.11. 08:00 - 09:30 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
Friday 05.12. 08:00 - 09:30 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
Friday 12.12. 08:00 - 09:30 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
Friday 09.01. 08:00 - 09:30 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
Friday 16.01. 08:00 - 09:30 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
Friday 23.01. 08:00 - 09:30 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
Friday 30.01. 08:00 - 09:30 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG

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Last modified: Mo 07.09.2020 15:38