220049 UE EC PrUK Training in pubic communication (2018S)
Continuous assessment of course work
Labels
Summary
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 19.02.2018 09:00 to We 21.02.2018 18:00
- Deregistration possible until Sa 31.03.2018 23:59
Registration information is available for each group.
Groups
Group 1
Wir blicken hinter die Kulissen der öffentlichen Kommunikation: Wie funktioniert Journalismus? Wie funktioniert PR? Nach welchen Kriterien kommunizieren JournalistInnen und ÖffentlichkeitsarbeiterInnen? Wie spielen beide zusammen?
max. 30 participants
Language: German
LMS: Moodle
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Wednesday 14.03. 14:30 - 17:30 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
- Wednesday 11.04. 14:30 - 17:30 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
- Wednesday 25.04. 14:30 - 17:30 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
- Wednesday 09.05. 14:30 - 17:30 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
- Wednesday 23.05. 14:30 - 17:30 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
- Wednesday 06.06. 14:30 - 17:30 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
- Wednesday 20.06. 14:30 - 17:30 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
Group 2
max. 30 participants
Language: German
LMS: Moodle
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Saturday 03.03. 10:00 - 18:00 Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
- Sunday 04.03. 10:00 - 18:00 Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
- Saturday 17.03. 10:00 - 18:00 Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Mitarbeit in den Workshops + 1 Übung zu Hause
Minimum requirements and assessment criteria
Mitarbeit + 1 Übung zu Hause
Examination topics
Reading list
Online in moodle oder zur Ansicht direkt in der LV
Association in the course directory
Last modified: Mo 07.09.2020 15:39
Kommunizieren wie die PR-Profis: Mit eigenen Anliegen positiv in die Medien kommen. Social Media und Online-Medien gezielt einsetzen.
Zusammenspiel und Auswirkungen auf die Öffentlichkeit kritisch verstehen.
Workshop und Gruppenarbeiten mit Tools und Skills aus Journalismus und PR