220050 VO SPEZI: VO SOME B Theories and Practices of Social Media Communication B (2019W)
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Details
Language: German
Examination dates
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Friday 11.10. 11:30 - 13:00 Hörsaal 3 2A211 2.OG UZA II Geo-Zentrum
- Friday 18.10. 11:30 - 13:00 Hörsaal 3 2A211 2.OG UZA II Geo-Zentrum
- Friday 25.10. 11:30 - 13:00 Hörsaal 3 2A211 2.OG UZA II Geo-Zentrum
- Friday 08.11. 11:30 - 13:00 Hörsaal 3 2A211 2.OG UZA II Geo-Zentrum
- Friday 15.11. 11:30 - 13:00 Hörsaal 3 2A211 2.OG UZA II Geo-Zentrum
- Friday 22.11. 11:30 - 13:00 Hörsaal 3 2A211 2.OG UZA II Geo-Zentrum
- Friday 29.11. 11:30 - 13:00 Hörsaal 3 2A211 2.OG UZA II Geo-Zentrum
- Friday 06.12. 11:30 - 13:00 Hörsaal 3 2A211 2.OG UZA II Geo-Zentrum
- Friday 13.12. 11:30 - 13:00 Hörsaal 3 2A211 2.OG UZA II Geo-Zentrum
- Friday 10.01. 11:30 - 13:00 Hörsaal 3 2A211 2.OG UZA II Geo-Zentrum
- Friday 17.01. 11:30 - 13:00 Hörsaal 3 2A211 2.OG UZA II Geo-Zentrum
- Friday 24.01. 11:30 - 13:00 Hörsaal 3 2A211 2.OG UZA II Geo-Zentrum
Information
Aims, contents and method of the course
Learn how to apply methods and theories to manage digital social media.
Assessment and permitted materials
20% Presence as extra points, 100% Final Exam. There will be four dates for exams.
Minimum requirements and assessment criteria
Choose a service and discuss its value, its content and how it improves the life of users. Highest Lowest Grade
100,00 % 87,00 % 1
86,99 % 75,00 % 2
74,99 % 63,00 % 3
62,99 % 50,00 % 4
49,99 % 0,00 % 5Für Mitarbeit in Moodle und der Lehrveranstaltung gibt es bis zu 20% Extra Bonus.
100,00 % 87,00 % 1
86,99 % 75,00 % 2
74,99 % 63,00 % 3
62,99 % 50,00 % 4
49,99 % 0,00 % 5Für Mitarbeit in Moodle und der Lehrveranstaltung gibt es bis zu 20% Extra Bonus.
Examination topics
Content of the lectures
Reading list
Beham, Georg and Reinhard Hübelbauer (Hrsg). EU-Datenschutz-Grundverordnung (EU-DSGVO). Praxiseinführung in 7 Schritten. Wien: Austrian Standards plus GmbH, 2017Feiler, Lukas and Bernhard Horn. Umsetzung der DSGVO in der Praxis. Fragen, Antworten, Muster. Wien: Verlag Österreich, 2018.Fukushi, Yu. Informational Diagram Collection. Tokyo: PIE Books, 2009.Herber, Raimar. Infografik: Gute Geschichten erzählen mit komplexen Daten: Fakten und Zahlen spannend präsentieren! Rheinwerk Design, 2016.Krug, Steve. Don't Make Me Think! Web & Mobile Usability; Das Intuitive Web ; [revisited]. 3. Aufl., Revisited. ed. 2014.Lanier, Jason. Who owns the future? London: Penguin Books Ltd, 2014.Levinson, Jay Conrad. Guerilla Marketing Bible. Das Beste aus 30 Jahren Guerilla Marketing. Zürich: Midas Management, 2016.Mayer-Schönberger, Cukier, and Kenneth Cukier. Big Data : Die Revolution, Die Unser Leben Verändern Wird. München: Redline, 2013.Mayer-Schönberger, Viktor, and Thomas Ramge. Das Digital : Markt, Wertschöpfung Und Gerechtigkeit Im Datenkapitalismus. Berlin: Econ, 2017.Noel, Hayden. Marketing Basics – Konsumverhalten. München: Stiebner Verlag, 2010.Poynter, Ray. The Handbook of Online and Social Media Research: Tools and Techniques for Market Researchers. New York: John Wiley & Sons, 2010.Raupp, Juliana, and Jens Vogelgesang. Medienresonanzanalyse. Wiesbaden: VS Verlag Für Sozialwissenschaften, 2009.Rudder, Christian. Inside Big Data. München: Carl Hanser Verlag, 2016.Sen, Evrim. Social Media Monitoring für Unternehmen: Anforderungen an ein Web-Monitoring verstehen & die richtigen Fragen stellen. Social Media Verlag, 2011.Siroker, Dan, Pete Koomen, and Cara Harshman. A/B Testing: The Most Powerful Way to Turn Clicks into Customers. New York: John Wiley & Sons, 2013.Visocky O’Grady, Jenn, and Ken Visocky O’Grady. The Information Design Handbook. Mies: RotoVision SA, 2008.
Association in the course directory
Last modified: Sa 02.04.2022 00:23