Universität Wien FIND

Due to the COVID-19 pandemic, changes to courses and exams may be necessary at short notice (e.g. cancellation of on-site teaching and conversion to online exams). Register for courses/exams via u:space, find out about the current status on u:find and on the moodle learning platform.

Further information about on-site teaching can be found at https://studieren.univie.ac.at/en/info.

Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.

220059 VO GESKO A: VO WERB Theories and Practice of Advertising and Market Research (2020W)

Gilt auch für VO MMF
Gilt auch für VO WERB
We 27.01. 16:45-18:15 Digital

Registration/Deregistration

Details

Language: German

Examination dates

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

Vorlesungen erfolgen online, in Form von narrated slides

Wednesday 14.10. 16:45 - 18:15 Digital
Wednesday 21.10. 16:45 - 18:15 Digital
Wednesday 28.10. 16:45 - 18:15 Digital
Wednesday 04.11. 16:45 - 18:15 Digital
Wednesday 11.11. 16:45 - 18:15 Digital
Wednesday 18.11. 16:45 - 18:15 Digital
Wednesday 25.11. 16:45 - 18:15 Digital
Wednesday 02.12. 16:45 - 18:15 Digital
Wednesday 09.12. 16:45 - 18:15 Digital
Wednesday 16.12. 16:45 - 18:15 Digital
Wednesday 13.01. 16:45 - 18:15 Digital
Wednesday 20.01. 16:45 - 18:15 Digital

Information

Aims, contents and method of the course

Die Vorlesung bietet eine spannende Einführung in die Werbe- und Marktforschung. Gemeinsam diskutieren wir interessante Beispiele aus der Werbepraxis und lernen die wichtigsten Grundlagen der Werbeforschung kennen. Behandelt werden Themen wie Geschichte der Werbung, Geschichte der Werbeforschung, Werbeforschungstheorien, Methoden der Werbe- und Marktforschung, Werbeplanung, Werbebotschaft, Mediaplanung, kreative Taktiken und Strategien der Werbung, Praxis der Marktforschung sowie Organisationsformen, Tätigkeitsfelder und Berufsbilder. Ziel der Vorlesung ist auch, Werbebotschaften lesen zu lernen und vor dem Hintergrund empirischer Werbeforschung zu verstehen. Am Ende der Vorlesung steht eine schriftliche MC-Prüfung.

Assessment and permitted materials

schriftliche MC-Prüfung, ggf. digitale Prüfung mit offenen Fragen (wird via Moodle bekannt gegeben, sobald näheres bekannt ist)

Minimum requirements and assessment criteria

positive Beurteilung bei mehr als 50% der Punkteanzahl

Examination topics

wird in der Vorlesung bekannt gegegen

Reading list

wird in der Vorlesung bekannt gegegen

Association in the course directory

Last modified: Tu 05.01.2021 21:29