Universität Wien

220065 VO+UE NEUMAN - New Media Management (2016S)

Continuous assessment of course work

Summary

1 Pachner
2 Doppel-Prix

Registration/Deregistration

Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
Registration information is available for each group.

Groups

Group 1

max. 40 participants
Language: German

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

Erster Termin ist der 8.3.

  • Tuesday 08.03. 16:45 - 18:15 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
  • Tuesday 15.03. 16:45 - 18:15 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
  • Tuesday 05.04. 16:45 - 18:15 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
  • Tuesday 12.04. 16:45 - 18:15 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
  • Tuesday 19.04. 16:45 - 18:15 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
  • Tuesday 26.04. 16:45 - 18:15 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
  • Tuesday 03.05. 16:45 - 18:15 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
  • Tuesday 10.05. 16:45 - 18:15 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
  • Tuesday 24.05. 16:45 - 18:15 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
  • Tuesday 31.05. 16:45 - 18:15 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
  • Tuesday 07.06. 16:45 - 18:15 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
  • Tuesday 14.06. 16:45 - 18:15 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
  • Tuesday 21.06. 16:45 - 18:15 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
  • Tuesday 28.06. 16:45 - 18:15 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG

Aims, contents and method of the course

Die LV zeigt eine Übersicht über die Veränderungen der traditionellen Medienökonomie durch digitale Medien und Plattformen und durch geändertes Nutzungsverhalten einschließlich von Beispielen aus der neuen Medienwelt, die auf die vorhandene gewirkt haben. Am Ende der LV stehen Gruppenpräsentationen, deren Ziel es ist, anzuzeigen, ob die Inhalte der LV verstanden worden sind.

Assessment and permitted materials

Eine schriftliche Aufgabe zu Beginn und eine Gruppenpräsentation am Ende ergeben die LV-Benotung.

Group 2

max. 40 participants
Language: German

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

  • Friday 08.04. 13:15 - 19:15 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
  • Friday 29.04. 13:15 - 19:15 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
  • Friday 20.05. 13:15 - 19:15 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG
  • Friday 10.06. 13:15 - 19:15 Seminarraum 3, Währinger Straße 29 1.UG

Aims, contents and method of the course

Objectives : Teaching the basics of web-based content management systems (CMS) for the creation of online magazines. Teaching the basics of Social Business Software for project communication and collaboration.

Content: How does a CMS work? Frontend and backend of a CMS using the example of a WordPress installation. The use of plugins and themes to extend the functionality of the CMS. WYSIWYG editor and page builder. What is Social Business Software Examples of social business applications (Trello, Slack, MindMeister, Google Docs)

Methods: Lecture , guest lectures , discussions , exercises (blog posts and collaboration exercises)

Assessment and permitted materials

practical work, all aids allowed

Information

Minimum requirements and assessment criteria

Continuous Participation. At least 75% attendance. Preparation of one group work and one individual assignment

Examination topics

Reading list

Die jeweils aktuelle Literaturliste wird während des Semesters in zwei Teilen vermittelt

Association in the course directory

Last modified: Mo 07.09.2020 15:39