230170 VO+SE Education between Oeconomisation and Emancipation (2010S)
The Contribution of Antonio Gramsci for an Analysis of the Education-Movement
Continuous assessment of course work
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Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Th 18.02.2010 20:00 to Fr 26.02.2010 20:00
- Registration is open from Th 04.03.2010 08:00 to Fr 05.03.2010 15:00
- Deregistration possible until We 31.03.2010 23:59
Details
max. 35 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Monday 08.03. 19:00 - 20:15 Inst. f. Soziologie, Seminarraum 1, Rooseveltplatz 2, 1.Stock
- Friday 16.04. 18:00 - 21:00 Hörsaal 29 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Saturday 17.04. 09:00 - 17:00 Prominentenzimmer Hauptgebäude, Tiefparterre Hof 4
- Friday 07.05. 18:00 - 21:00 Inst. f. Soziologie, Seminarraum 3, Rooseveltplatz 2, 1.Stock
- Saturday 08.05. 09:00 - 17:00 Prominentenzimmer Hauptgebäude, Tiefparterre Hof 4
- Friday 18.06. 18:00 - 21:00 Inst. f. Soziologie, Seminarraum 3, Rooseveltplatz 2, 1.Stock
- Saturday 19.06. 09:00 - 17:00 Inst. f. Soziologie, Seminarraum 2, Rooseveltplatz 2, 1.Stock
- Monday 02.08. 10:00 - 13:00 Inst. f. Soziologie, Seminarraum 2, Rooseveltplatz 2, 1.Stock
- Wednesday 08.09. 17:05 - 19:05 Inst. f. Soziologie, Seminarraum 3, Rooseveltplatz 2, 1.Stock
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Vorträge mit GastreferentInnen, Arbeitsgruppen, Erfahrungsanalysen
Reading list
Literatur wird am Beginn der LV bekanntgegeben (Reader)
Association in the course directory
in 905 : MA T VOSE Soziologische Theorien |
in 121: VO/SE Soziologische Theorien, 3. Abschnitt |
in 121: VO/SE Soziologische Theorien, 3. Abschnitt |
Last modified: We 15.12.2021 00:23
In der Vorlesung werden insbesondere die Begriffe "Alltagsbewusstsein", "nationale populare", "passive Revolution" und "Zivilgesellschaft" entlang der Lektüre von Gramcsi Gegenstand sein. Studierende werden eingeladen, zu ihren Erfahrungen aus der Bewegung zu berichten. Ein Vortrag zum Thema "Solidarität und Bildungsbewegung" ist das Ergebnis einer Vorarbeit einer Arbeitsgruppe aus einer anderen Lehrveranstaltung.
Eine Publikation der Ergebnisse der Diskussionen ist geplant.