240002 AG (EC - EF2) Introduction to Development Studies (2023S)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 20.02.2023 10:00 to Fr 03.03.2023 09:00
- Deregistration possible until Fr 31.03.2023 09:00
Details
max. 30 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Friday 10.03. 13:15 - 14:45 Seminarraum 7, Kolingasse 14-16, OG01
- Friday 17.03. 13:15 - 14:45 Seminarraum 7, Kolingasse 14-16, OG01
- Friday 24.03. 13:15 - 14:45 Seminarraum 7, Kolingasse 14-16, OG01
- Friday 31.03. 13:15 - 14:45 Seminarraum 7, Kolingasse 14-16, OG01
- Friday 21.04. 13:15 - 14:45 Seminarraum 7, Kolingasse 14-16, OG01
- Friday 28.04. 13:15 - 14:45 Seminarraum 7, Kolingasse 14-16, OG01
- Friday 05.05. 13:15 - 14:45 Seminarraum 7, Kolingasse 14-16, OG01
- Friday 12.05. 13:15 - 14:45 Seminarraum 7, Kolingasse 14-16, OG01
- Friday 19.05. 13:15 - 14:45 Seminarraum 7, Kolingasse 14-16, OG01
- Friday 26.05. 13:15 - 14:45 Seminarraum 7, Kolingasse 14-16, OG01
- Friday 02.06. 13:15 - 14:45 Seminarraum 7, Kolingasse 14-16, OG01
- Friday 09.06. 13:15 - 14:45 Seminarraum 7, Kolingasse 14-16, OG01
- Friday 16.06. 13:15 - 14:45 Seminarraum 7, Kolingasse 14-16, OG01
- Friday 23.06. 13:15 - 14:45 Seminarraum 7, Kolingasse 14-16, OG01
- Friday 30.06. 13:15 - 14:45 Seminarraum 7, Kolingasse 14-16, OG01
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Mündliche Gruppenpräsentation, Abfassung einer schriftlichen Arbeit als Semesterprojekt (Abgabe in der letzten Einheit).
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Schmidt, Lukas/Schröder, Sabine (Hg., 2016): Entwicklungstheorien: Klassiker, Kritik und Alternativen. Wien: Mandelbaum.
Association in the course directory
Erweiterungscurriculum IE Vertiefung;
Last modified: Tu 14.03.2023 12:09
Die AG macht mit klassischen Texten und den Denkansätzen der wichtigsten Entwicklungstheoretiker*innen bekannt. Sie will einerseits Raum für Fragen der Studierenden geben und andererseits die Möglichkeit eröffnen, wichtige Themenstellungen zu fundieren und die Auseinandersetzung darüber zu intensivieren.