240020 VS The mountain and the desert - Designing an intercultural project in Iran (3.2.1) (2018S)
An anthropological simulation game
Continuous assessment of course work
Labels
Participation at first session is obligatory!
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Th 01.02.2018 00:01 to Mo 26.02.2018 23:59
- Deregistration possible until Mo 19.03.2018 23:59
Details
max. 40 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Wednesday 14.03. 09:45 - 13:00 Hörsaal C, NIG 4. Stock
- Wednesday 25.04. 09:45 - 13:00 Hörsaal C, NIG 4. Stock
- Thursday 26.04. 09:45 - 13:00 Hörsaal C, NIG 4. Stock
- Wednesday 16.05. 09:45 - 13:00 Hörsaal C, NIG 4. Stock
- Thursday 17.05. 09:45 - 13:00 Hörsaal C, NIG 4. Stock
- Wednesday 20.06. 09:45 - 13:00 Hörsaal C, NIG 4. Stock
- Thursday 21.06. 09:45 - 13:00 Hörsaal C, NIG 4. Stock
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Regelmäßige Anwesenheit, aktive Mitarbeit, Abgabe einer schriftlichen Seminararbeit zu anthropologisch reflektierten Teilaspekten des Projekts.
Minimum requirements and assessment criteria
1) Anwesenheit (max. 2 Fehlstunden)
2) Aktive Beteiligung am Simulationsspiel
3) Aktive Teilnahme an den Diskussionen in der LV
4) Vertrautheit mit den Basistexten der Lehrveranstaltung
5) Termingerechte Abgabe einer schriftlichen Abschlussarbeit im Umfang von mind. 7 Seiten
2) Aktive Beteiligung am Simulationsspiel
3) Aktive Teilnahme an den Diskussionen in der LV
4) Vertrautheit mit den Basistexten der Lehrveranstaltung
5) Termingerechte Abgabe einer schriftlichen Abschlussarbeit im Umfang von mind. 7 Seiten
Examination topics
Inhalte der LV
Reading list
Wird im Vorlesungsseminar bzw. auf Moodle bekannt gegeben.
Association in the course directory
Last modified: Mo 07.09.2020 15:39
einem differenzierten Bild kultureller Phänomene und Prozesse im Rahmen einer interkulturellen Projektarbeit. Die Methode der Lehrveranstaltung besteht in entdeckungsorientiertem Lernen durch ein Simulationsspiel, das mit ergänzenden Vorlesungen der Lehrenden theoretisch vertieft wird.