Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
240054 SE BM9 7oo years of Tenochtitlan. (2024W)
Insights into the content and organization of the XXVI Mesoamerican Studies Conference
Continuous assessment of course work
Labels
Participation at first session is obligatory!The lecturer can invite students to a grade-relevant discussion about partial achievements. Partial achievements that are obtained by fraud or plagiarized result in the non-evaluation of the course (entry 'X' in certificate). The plagiarism software 'Turnitin' will be used.
The use of AI tools (e.g. ChatGPT) for the attainment of partial achievements is only allowed if explicitly requested by the course instructor.
The use of AI tools (e.g. ChatGPT) for the attainment of partial achievements is only allowed if explicitly requested by the course instructor.
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 07.10.2024 14:00 to Mo 14.10.2024 23:59
- Deregistration possible until Sa 09.11.2024 23:59
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
31.1. bis 2.2. Teilnahme an der Mesoamerikakonferenz im NIG und im LAI
- Thursday 07.11. 13:15 - 16:30 Übungsraum (A414) NIG 4. Stock
- Thursday 09.01. 13:15 - 16:30 Seminarraum A, NIG 4. Stock
- Friday 31.01. 08:00 - 20:00 Ort in u:find Details
- Saturday 01.02. 08:00 - 20:00 Ort in u:find Details
- Sunday 02.02. 08:00 - 20:00 Ort in u:find Details
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Durchführung der gemeinsam festgelegten Aufgaben während der Tagung und Abgabe eines Erfahrungsberichts bis Ende des Semesters
Minimum requirements and assessment criteria
Beide oben genannten Anforderungen müssen erfüllt sein.
70 Punkte für die Aufgaben
30 Punkte für den Erfahrungsbericht100 bis 91 Punkte: sehr gut; 90 bis 81 Punkte: gut; 80 bis 75 Punkte: befriedigend; 74 bis 51 Punkte: genügendÄnderungen 6.1.2025:
Durchführung der gemeinsam festgelegten Aufgaben während der Tagung
Unterstützung des Orga-Teams: Kaffeepausen, AufräumenModeration von 3 Vorträgen (2 spanische oder 2 deutsche und 1 Englischer) anstelle des Erfahrungsberichts (Umkehrung der Punktezahl: 30 für Aufgaben, 70 für Moderationen)
70 Punkte für die Aufgaben
30 Punkte für den Erfahrungsbericht100 bis 91 Punkte: sehr gut; 90 bis 81 Punkte: gut; 80 bis 75 Punkte: befriedigend; 74 bis 51 Punkte: genügendÄnderungen 6.1.2025:
Durchführung der gemeinsam festgelegten Aufgaben während der Tagung
Unterstützung des Orga-Teams: Kaffeepausen, AufräumenModeration von 3 Vorträgen (2 spanische oder 2 deutsche und 1 Englischer) anstelle des Erfahrungsberichts (Umkehrung der Punktezahl: 30 für Aufgaben, 70 für Moderationen)
Examination topics
siehe oben
Reading list
Gunsenheimer, Antje. 2006. Zwischen Anpassung und Rebellion – die Maya-Gesellschaft in der Kolonialzeit (1546-1811). In: Grube, Nicolai (Hg.). Maya. Gottkönige im Regenwald. China: Tandem, pp. 385-392.
Gutiérrez Aguilar, R. y L. Mason-Deese. (2018). Women’s Struggle against All Violence in Mexico: Gathering Fragments to Find Meaning. The South Atlantic quarterly 07, Vol.117 (3), 670-681. 10.1215/00382876-6942245
Leitner, Claudia. 2005. „Come on, my unhappy fellow citizens! Open your eyes!”: Pre-Independence Mexico, Heraldic Malinche and the Incitement of Subjugated Knowledges. In: Ahrens, Rüdiger, María Herrera-Sobek, Karin Ikas und Francisco A. Lomelí (eds.). Violence and Transgression in World Minority Literatures. Universitätsverlag Winter. Heidelberg, pp. 65-82.
Riese, Berthold. 20066 [1995]. Die Maya. Geschichte. Kultur . Religion. München: C.H. Beck.
Riese, Berthold. 2011. Das Reich der Azteken. Geschichte und Kultur. München: Verlag C.H.Beck.
Gutiérrez Aguilar, R. y L. Mason-Deese. (2018). Women’s Struggle against All Violence in Mexico: Gathering Fragments to Find Meaning. The South Atlantic quarterly 07, Vol.117 (3), 670-681. 10.1215/00382876-6942245
Leitner, Claudia. 2005. „Come on, my unhappy fellow citizens! Open your eyes!”: Pre-Independence Mexico, Heraldic Malinche and the Incitement of Subjugated Knowledges. In: Ahrens, Rüdiger, María Herrera-Sobek, Karin Ikas und Francisco A. Lomelí (eds.). Violence and Transgression in World Minority Literatures. Universitätsverlag Winter. Heidelberg, pp. 65-82.
Riese, Berthold. 20066 [1995]. Die Maya. Geschichte. Kultur . Religion. München: C.H. Beck.
Riese, Berthold. 2011. Das Reich der Azteken. Geschichte und Kultur. München: Verlag C.H.Beck.
Association in the course directory
Last modified: Mo 06.01.2025 12:46
Im Vorfeld der Tagung (Vorbereitungstreffen am 7.11.2024 und 9.1.2025) werden Aufgaben festgelegt, beispielsweise die Vorbereitung von Fragen zu spezifischen Vorträgen.