240075 SE Anthropocene or Chthulucene? (2024W)
Critical feminist posthumanisms and caring for more than human worlds
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 02.09.2024 00:01 to Mo 23.09.2024 23:59
- Deregistration possible until Th 31.10.2024 23:59
Details
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 10.10. 15:00 - 18:15 Hörsaal 16 Hauptgebäude, Hochparterre, Stiege 5
- Thursday 24.10. 15:00 - 18:15 Hörsaal 16 Hauptgebäude, Hochparterre, Stiege 5
- Thursday 31.10. 15:00 - 18:15 Hörsaal 16 Hauptgebäude, Hochparterre, Stiege 5
- Thursday 21.11. 15:00 - 18:15 Hörsaal 16 Hauptgebäude, Hochparterre, Stiege 5
- N Thursday 05.12. 15:00 - 18:15 Hörsaal 16 Hauptgebäude, Hochparterre, Stiege 5
- Thursday 16.01. 15:00 - 18:15 Hörsaal 16 Hauptgebäude, Hochparterre, Stiege 5
- Thursday 30.01. 15:00 - 18:10 Hörsaal 16 Hauptgebäude, Hochparterre, Stiege 5
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Regelmäßige und aktive Teilnahme an den Sitzungen, Lektüre der im Seminarplan angegebenen Grundlagentexte, Erarbeitung eines Thesenpapiers und Diskussionsleitung zu einem Text (in einer Kleingruppe), Erstellen eines akademischen Zine.
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Isabelle Stengers, transl. Andrew Goffey, In Catastrophic Times: Resisting the Coming Barbarism. Lüneburg: Open Humanities Press, 2015
Richard Grusin (Hrsg.), Anthropocene feminism. University of Minnesota Press, 2017
Donna Haraway, Staying with the trouble : making kin in the Chthulucene. Durham: Duke University Press, 2016
María Puig de la Bellacasa, Matters of care : speculative ethics in more than human worlds. Minneapolis: U of Minnesota Press, 2017
Richard Grusin (Hrsg.), Anthropocene feminism. University of Minnesota Press, 2017
Donna Haraway, Staying with the trouble : making kin in the Chthulucene. Durham: Duke University Press, 2016
María Puig de la Bellacasa, Matters of care : speculative ethics in more than human worlds. Minneapolis: U of Minnesota Press, 2017
Association in the course directory
Last modified: Fr 05.07.2024 09:46
Grundlagentexte des Seminars werden von allen Teilnehmer*innen gelesen und im Seminar – sowohl im Plenum als auch in Kleingruppen – erarbeitet und diskutiert. Hierfür erarbeiten Kleingruppen im Vorhinein ein Thesenpapier zu einem Text, das im Seminar als Diskussionsvorlage dient. Neben dem Thesenpapier suchen die Kleingruppen Textstellen aus, die sie im Seminar gemeinsam lesen und diskutieren möchten – sei es, weil sie als besonders herausfordernd und/oder schwer verständlich oder als besonders interessant wahrgenommen werden.