240084 SE VM1 / VM6 - Education for new state-society relations? (2020S)
Examining education policies in the Latin American 'progressive cycle'
Continuous assessment of course work
Labels
BDG
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Th 20.02.2020 10:00 to Tu 03.03.2020 09:00
- Deregistration possible until Th 30.04.2020 23:59
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Letzte Einheit Block
- Friday 13.03. 09:00 - 12:00 (ehem. Seminarraum Internationale Entwicklung Afrikawissenschaften UniCampus Hof 5 2Q-EG-05)
- Friday 27.03. 09:00 - 12:00 (ehem. Seminarraum Internationale Entwicklung Afrikawissenschaften UniCampus Hof 5 2Q-EG-05)
- Friday 24.04. 09:00 - 12:00 (ehem. Seminarraum Internationale Entwicklung Afrikawissenschaften UniCampus Hof 5 2Q-EG-05)
- Friday 15.05. 09:00 - 12:00 (ehem. Seminarraum Internationale Entwicklung Afrikawissenschaften UniCampus Hof 5 2Q-EG-05)
- Friday 29.05. 09:00 - 12:00 (ehem. Seminarraum Internationale Entwicklung Afrikawissenschaften UniCampus Hof 5 2Q-EG-05)
- Friday 26.06. 09:00 - 14:00 (ehem. Seminarraum Internationale Entwicklung Afrikawissenschaften UniCampus Hof 5 2Q-EG-05)
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
1. Anwesenheit (bei max. 2 Ausnahmen);
2. Mitarbeit, d.h. Lektüre der vereinbarten Texte sowie Beteiligung an der Diskussion darüber;
3. Führung und regelmäßige Abgabe eines wissenschaftlichen Journals;
4. Erarbeitung eines Konzepts;
5. Diskussion der Arbeitsergebnisse in Seminarveranstaltungen im Rahmen von Präsentationen;
6. Schriftliche Endfassung der Seminararbeit im Umfang von 15-20 Seiten, Abgabe bis Ende August 2020.
2. Mitarbeit, d.h. Lektüre der vereinbarten Texte sowie Beteiligung an der Diskussion darüber;
3. Führung und regelmäßige Abgabe eines wissenschaftlichen Journals;
4. Erarbeitung eines Konzepts;
5. Diskussion der Arbeitsergebnisse in Seminarveranstaltungen im Rahmen von Präsentationen;
6. Schriftliche Endfassung der Seminararbeit im Umfang von 15-20 Seiten, Abgabe bis Ende August 2020.
Minimum requirements and assessment criteria
0-50 Punkte: nicht genügend, 51-60 Punkte: genügend, 61-70 Punkte: befriedigend, 71-80 Punkte: gut, 81-100 Punkte sehr gut.Wissenschaftliches Journal: je 10%, Konzept: 5%, Präsentation: 15%, Abschlussarbeit: 50% (Abgabe 31.8.2020)
Examination topics
siehe oben
Reading list
Carnoy, Martin /Samoff, Joel (1990): Education and Social Transition in the Third World. Princeton University PressLangthaler, Margarita (forthcoming): Education Policies and Counter-Hegemony in Bolivarian Venezuela. Wien: PraesensLopes Cardozo, Mieke / Strauss, Jesse (2013): From the local to the regional and back: Decolonizing Bolivia’s politics of decolonizing education in the context of ALBA. In: Muhr, Thomas (Hg.): Resistance to Global Capitalism. ALBA and the Bolivarian Revolution in Latin America. Rethinking Globalization Series. RoutledgeMayo, Peter. (1999). Gramsci, Freire and Adult Education. Possibilities for Transformative Action. London & New York: Zed Books.Muhr, Thomas (2013): Optimism reborn. Nicaragua's Participative Education Revolution, the Citizen Power development model and the construction of ‘21st century socialism’. Globalisation, Societies and Education, 11:2, 276-295,Samoff, Joel (1991): Socialist Education? In: Comparative Education Review 35/1: 1-22Thwaites Rey, M. / Ouviña, H. (2015b): Zwei Schritte vor und einer zurück. Transitionen, Transformationen und gläserne Wende. In A. Jenns & S. Pimmer (Hg.). Der Staat in Lateinamerika. Kolonialität, Gewalt, Transformation. Münster: Westfälisches Dampfboot. 280-301.Robertson, S.L. (2011): The New Spatial Politics of (Re)Bordering and (Re)Ordering the State-Education-Citizen Relation. International Review of Education, 57, 277–297Verger, Antoni/Novelli, Mario/Altinyelken Kosar, Hülya (2018) : Global Education Policies and International Development. New agendas, issues and policies. Second edition. Bloomsbury Academic : London.
Association in the course directory
VM1, VM6
Last modified: We 21.04.2021 11:26
2. Führung eines wissenschaftlichen Journals;
3. Verfassen eines Konzepts zur Seminararbeit;
4. Präsentation der Arbeitsergebnisse im Rahmen eines Panels oder einer Poster-Präsentation;
5. Seminararbeit