240114 SE SE/PR (research-) project development (2023S)
(Non-)binarity in Binary Structures The Digital Communication of Identity and Diversity
Continuous assessment of course work
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Für diese Lehrveranstaltung ist ausnahmslos eine Anmeldung während der Anmeldephase notwendig.Das Forschungsseminar kann auch für MA Gender Studies (2013) absolviert werden, wenn noch BEIDE Seminare im Modul Theorien und Methoden offen sind. Ansonsten wählen Sie bitte, das jeweilige noch nicht absolvierte Modul.MA Gender Studies (Version 2020)
PM2 SE ForschungsseminarMA Gender Studies (Version 2013)
PM Theorien und Methoden / SE Theorien und SE MethodenACHTUNG: aufgrund der COVID-19 Situation sind kurzfristige Änderungen jederzeit möglich, daher informieren Sie sich bitte regelmäßig über Änderungen im Vorlesungsverzeichnis bzw. der Moodle-Plattform.
PM2 SE ForschungsseminarMA Gender Studies (Version 2013)
PM Theorien und Methoden / SE Theorien und SE MethodenACHTUNG: aufgrund der COVID-19 Situation sind kurzfristige Änderungen jederzeit möglich, daher informieren Sie sich bitte regelmäßig über Änderungen im Vorlesungsverzeichnis bzw. der Moodle-Plattform.
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from We 01.02.2023 00:01 to We 22.02.2023 23:59
- Deregistration possible until Fr 31.03.2023 23:59
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 02.03. 09:45 - 13:00 PC-Seminarraum 3, Kolingasse 14-16, OG02
- Thursday 09.03. 09:45 - 13:00 PC-Seminarraum 3, Kolingasse 14-16, OG02
- Thursday 16.03. 09:45 - 13:00 PC-Seminarraum 3, Kolingasse 14-16, OG02
- Thursday 23.03. 09:45 - 13:00 PC-Seminarraum 3, Kolingasse 14-16, OG02
- Thursday 30.03. 09:45 - 13:00 PC-Seminarraum 3, Kolingasse 14-16, OG02
- Thursday 20.04. 09:45 - 13:00 PC-Seminarraum 3, Kolingasse 14-16, OG02
- Thursday 27.04. 09:45 - 13:00 PC-Seminarraum 3, Kolingasse 14-16, OG02
- Thursday 04.05. 09:45 - 13:00 PC-Seminarraum 3, Kolingasse 14-16, OG02
- Thursday 11.05. 09:45 - 13:00 PC-Seminarraum 3, Kolingasse 14-16, OG02
- Thursday 25.05. 09:45 - 13:00 PC-Seminarraum 3, Kolingasse 14-16, OG02
- Thursday 01.06. 09:45 - 13:00 PC-Seminarraum 3, Kolingasse 14-16, OG02
- Thursday 15.06. 09:45 - 13:00 PC-Seminarraum 3, Kolingasse 14-16, OG02
- Thursday 22.06. 09:45 - 13:00 PC-Seminarraum 3, Kolingasse 14-16, OG02
- Thursday 29.06. 09:45 - 13:00 PC-Seminarraum 3, Kolingasse 14-16, OG02
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
active participation, presentation, short exposé/handout, data collection and instrument, research report.
Minimum requirements and assessment criteria
active participation, presentation, short exposé/handout: 2 out of 10 points
data collection and instrument: 5 out of 10 points
research report: 3 out of 10 points
data collection and instrument: 5 out of 10 points
research report: 3 out of 10 points
Examination topics
active participation, presentation, short exposé/handout, data collection and instrument, research report.
Reading list
Bivens, R. (2017). The gender binary will not be deprogrammed: Ten years of coding gender on Facebook. New Media & Society, 19(6), 880-898.
Association in the course directory
Last modified: Tu 14.03.2023 12:09
• Representations, portrayals, and effects: How are (non-)binary identities represented in digital media environments? How do they represent themselves (e.g. avatars, profiles)? How do distortions in the representation of gender or in their portrayal, for example, affect perceptions, attitudes or behavior?
• Participation and discourse: What conditions characterize the participation of (non-)binary gender identities in digital publics (e.g. hate speech, fake news)?
• Methodology: How can nonbinarity be captured in quantitative and qualitative research? What new methodological approaches are needed?
• Regulation and policies: What are platform operators and policymakers doing to make digital media environments gender-inclusive? What role do economic (e.g. business models) and political conditions play in this?