240161 VS Wild Sexuality. "Double" Female Gender Construction and Racist Aesthetics (3.3.6) (2012S)
Continuous assessment of course work
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Anwesenheitspflicht in der ersten Einheit!
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from We 01.02.2012 00:01 to Su 26.02.2012 23:59
- Deregistration possible until Su 11.03.2012 23:59
Details
max. 40 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 08.03. 14:30 - 16:00 Hörsaal C, NIG 4. Stock
- Thursday 15.03. 14:30 - 16:00 Hörsaal C, NIG 4. Stock
- Thursday 22.03. 14:30 - 16:00 Hörsaal C, NIG 4. Stock
- Thursday 29.03. 14:30 - 16:00 Hörsaal C, NIG 4. Stock
- Thursday 19.04. 14:30 - 16:00 Hörsaal C, NIG 4. Stock
- Thursday 26.04. 14:30 - 16:00 Hörsaal C, NIG 4. Stock
- Thursday 03.05. 14:30 - 16:00 Hörsaal C, NIG 4. Stock
- Thursday 10.05. 14:30 - 16:00 Hörsaal C, NIG 4. Stock
- Thursday 31.05. 14:30 - 16:00 Hörsaal C, NIG 4. Stock
- Thursday 14.06. 14:30 - 16:00 Hörsaal C, NIG 4. Stock
- Thursday 21.06. 14:30 - 16:00 Hörsaal C, NIG 4. Stock
- Thursday 28.06. 14:30 - 16:00 Hörsaal C, NIG 4. Stock
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
- Aufzeigen rassistischer und sexistischer Stereotype und Konstrukte und deren Rolle für die Wahrnehmung
- Kritischer Umgang mit Quellen und Fachliteratur, Verbesserung im Argumentieren und Präsentieren
- Kritischer Umgang mit Quellen und Fachliteratur, Verbesserung im Argumentieren und Präsentieren
Examination topics
Reading list
Association in the course directory
Last modified: Mo 07.09.2020 15:39
2) die historische Genese aufgeklärter Ästhetik als Visualisierung moralischer Urteile (auf Basis insbesondere kolonialer und kolonial informierter Ikonographie)
3) die rassistisch informierte Ambivalenz „moderner Ästhetik“ und damit verbundene öffentliche Auseinandersetzungen über „pornographische“ und sozial akzeptable Repräsentationen (geschlechtlicher) Körper – historisch und anhand zeitgenössischer populärer (visueller) Repräsentationen
4) die Frage „postmoderner“ Subversion moderner (populärer) Körper-Repräsentation.