250023 PS Differential Equations and Modelling (2023W)
Continuous assessment of course work
Labels
ON-SITE
Summary
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Fr 01.09.2023 00:00 to Su 24.09.2023 23:59
- Deregistration possible until Tu 31.10.2023 23:59
Registration information is available for each group.
Groups
Group 1
max. 25 participants
Language: German
LMS: Moodle
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 05.10. 13:15 - 14:45 Seminarraum 3 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Thursday 12.10. 13:15 - 14:45 Seminarraum 3 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Thursday 19.10. 13:15 - 14:45 Seminarraum 3 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Thursday 09.11. 13:15 - 14:45 Seminarraum 3 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Thursday 16.11. 13:15 - 14:45 Seminarraum 3 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Thursday 23.11. 13:15 - 14:45 Seminarraum 3 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Thursday 30.11. 13:15 - 14:45 Seminarraum 3 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Thursday 07.12. 13:15 - 14:45 Seminarraum 3 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Thursday 14.12. 13:15 - 14:45 Seminarraum 3 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Thursday 11.01. 13:15 - 14:45 Seminarraum 3 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Thursday 18.01. 13:15 - 14:45 Seminarraum 3 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
- Thursday 25.01. 13:15 - 14:45 Seminarraum 3 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Die Leistung aller angemeldeten Studierenden wird benotet. Die Benotung erfolgt nach den folgenden Kriterien:- Selbstständiges Lösen der wöchentlich gestellten Aufgaben und Ankreuzen der gelösten Aufgaben in Moodle ( 'Kreuzerlliste') bis vor Beginn
der Übungseinheit- Präsentation der vorbereiteten Lösungen an der Tafel. An der Tafel sollen die Aufgaben so präsentiert werden, dass Studierende, die die Aufgaben nicht angekreuzt haben, den Lösungsweg nachvollziehen können und verstehen. Dazu gehören ein übersichtliches Tafelbild, eine gute Gliederung der Lösung und ein mündliches Beschreiben und Erklären der einzelnen Arbeitsschritte während des Schreibens- aktive Teilnahme an Diskussionen in den Übungseinheiten- Anwesenheit bei den Übungseinheiten
der Übungseinheit- Präsentation der vorbereiteten Lösungen an der Tafel. An der Tafel sollen die Aufgaben so präsentiert werden, dass Studierende, die die Aufgaben nicht angekreuzt haben, den Lösungsweg nachvollziehen können und verstehen. Dazu gehören ein übersichtliches Tafelbild, eine gute Gliederung der Lösung und ein mündliches Beschreiben und Erklären der einzelnen Arbeitsschritte während des Schreibens- aktive Teilnahme an Diskussionen in den Übungseinheiten- Anwesenheit bei den Übungseinheiten
Minimum requirements and assessment criteria
Für eine positive Note sind mindestens folgende Kriterien erforderlich:- 60% aller Aufgaben wurden gelöst und und gültig angekreuzt- 2 positiv bewertete Präsentationen an der Tafel- Anwesenheit bei den Übungseinheiten
Examination topics
Stoff der Vorlesung
Reading list
siehe Vorlesung:G. Teschl, Ordinary Differential Equation, Graduate Studies in Mathematics Vol. 140, Amer. Math. Soc. 2012,
https://www.mat.univie.ac.at/~gerald/ftp/book-ode/index.html
https://www.mat.univie.ac.at/~gerald/ftp/book-ode/index.html
Group 2
max. 25 participants
Language: English
LMS: Moodle
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
-
Friday
06.10.
11:30 - 13:00
PC-Seminarraum 3 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Untergeschoß
Seminarraum 7 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock -
Friday
13.10.
11:30 - 13:00
PC-Seminarraum 3 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Untergeschoß
Seminarraum 7 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock -
Friday
20.10.
11:30 - 13:00
PC-Seminarraum 3 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Untergeschoß
Seminarraum 7 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock -
Friday
27.10.
11:30 - 13:00
PC-Seminarraum 3 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Untergeschoß
Seminarraum 7 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock -
Friday
03.11.
11:30 - 13:00
PC-Seminarraum 3 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Untergeschoß
Seminarraum 7 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock -
Friday
10.11.
11:30 - 13:00
PC-Seminarraum 3 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Untergeschoß
Seminarraum 7 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock -
Friday
17.11.
11:30 - 13:00
PC-Seminarraum 3 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Untergeschoß
Seminarraum 7 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock -
Friday
24.11.
11:30 - 13:00
PC-Seminarraum 3 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Untergeschoß
Seminarraum 7 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock -
Friday
01.12.
11:30 - 13:00
PC-Seminarraum 3 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Untergeschoß
Seminarraum 7 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock -
Friday
15.12.
11:30 - 13:00
PC-Seminarraum 3 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Untergeschoß
Seminarraum 7 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock -
Friday
12.01.
11:30 - 13:00
PC-Seminarraum 3 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Untergeschoß
Seminarraum 7 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock -
Friday
19.01.
11:30 - 13:00
PC-Seminarraum 3 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Untergeschoß
Seminarraum 7 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock -
Friday
26.01.
11:30 - 13:00
PC-Seminarraum 3 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Untergeschoß
Seminarraum 7 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
Aims, contents and method of the course
The aim of this course is to deepen the students' understanding of the lecture material using exercise problems.Before each exercise session, the student is supposed to prepare independent solutions to the assigned problems and tick the solved problems in a checkmark box (so-called "Kreuzerlliste") on the Moodle site of the course. A marked exercise means that the student is willing to show one's solution on the blackboard. During each of the exercise session, the students calculate and present the marked solutions on the blackboard.
Assessment and permitted materials
The performance of all the registered students will be graded. The assessment criteria are as follows:- Independent solutions of the weekly tasks and ticking the solved assignments in the checkmark box in Moodle before the beginning of each exercise session- Presentations of the prepared solutions on the blackboard. The assignments should be presented such that students who have not marked their solutions can follow and understand the steps of the solution. This includes a clear blackboard presentation style, a well-structured solution, as well as an oral description and explanation of the solution steps of the student while writing down the solution.- Active participation in discussions during the exercise sessions- Attendance at the exercise sessions
Minimum requirements and assessment criteria
At least the following criteria are required for a passing grade:- 60% of all the tasks were solved and marked done- 2 positively evaluated presentations on the blackboard- Attendance at the exercise sessions
Examination topics
Topics of the lectures
Reading list
See the lectures;G. Teschl, Ordinary Differential Equation, Graduate Studies in Mathematics Vol. 140, Amer. Math. Soc. 2012,
https://www.mat.univie.ac.at/~gerald/ftp/book-ode/index.html
https://www.mat.univie.ac.at/~gerald/ftp/book-ode/index.html
Association in the course directory
DGM
Last modified: We 04.10.2023 12:28
Eine angekreuzte Aufgabe signalisiert die Bereitschaft, die eigene Lösung an der Tafel vorzurechnen. In jeder Übungseinheit werden die angekreuzten Aufgaben von den Studierenden an der Tafel vorgerechnet und präsentiert.