Universität Wien

250042 PS Problem solving (2014W)

4.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 25 - Mathematik
Continuous assessment of course work

Registration/Deregistration

Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).

Details

max. 27 participants
Language: German

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

UNIVIS-Anmeldezeitraum von 1. September 2014, 00:00 Uhr bis 15. September 2014, 23:59 Uhr
Beschränkte Teilnehmerzahl, max. 27

  • Thursday 02.10. 13:15 - 14:45 Seminarraum 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Thursday 09.10. 13:15 - 14:45 Seminarraum 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Thursday 16.10. 13:15 - 14:45 Seminarraum 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Thursday 23.10. 13:15 - 14:45 Seminarraum 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Thursday 30.10. 13:15 - 14:45 Seminarraum 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Thursday 06.11. 13:15 - 14:45 Seminarraum 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Thursday 13.11. 13:15 - 14:45 Seminarraum 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Thursday 20.11. 13:15 - 14:45 Seminarraum 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Thursday 27.11. 13:15 - 14:45 Seminarraum 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Thursday 04.12. 13:15 - 14:45 Seminarraum 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Thursday 11.12. 13:15 - 14:45 Seminarraum 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Thursday 18.12. 13:15 - 14:45 Seminarraum 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Thursday 08.01. 13:15 - 14:45 Seminarraum 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Thursday 15.01. 13:15 - 14:45 Seminarraum 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Thursday 22.01. 13:15 - 14:45 Seminarraum 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
  • Thursday 29.01. 13:15 - 14:45 Seminarraum 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock

Information

Aims, contents and method of the course

Autonomous problem solving processes, heuristic strategies

Assessment and permitted materials

Aktive Teilnahme an der Lehrveranstaltung, Ausarbeitung und Präsentation von Lösungen.

Minimum requirements and assessment criteria

Students should get experiences in solving problems and reflecting on problem solving processes.

Examination topics

Talks and presentations by students, problem solving activities, discussions

Reading list

Bruder, R. u. C. Collet (2011): Problemlösen lernen im Mathematikunterricht. Cornelsen, Berlin.

Haas, N. (2000): Das Extremalprinzip als Element mathematischer Denk- und Problemlöseprozesse. Franzbecker, Hildesheim.

Pólya, G.: Vom Lösen mathematischer Aufgaben. Einsicht und Entdeckung, Lernen und Lehren. 2 Bände: Birkhäuser Verlag: Basel; Stuttgart 1966 bzw. 1967

Association in the course directory

LAD

Last modified: Mo 07.09.2020 15:40