250042 PS Problem solving (2014W)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 01.09.2014 00:00 to Mo 15.09.2014 23:59
- Deregistration possible until Su 12.10.2014 23:59
Details
max. 27 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
UNIVIS-Anmeldezeitraum von 1. September 2014, 00:00 Uhr bis 15. September 2014, 23:59 Uhr
Beschränkte Teilnehmerzahl, max. 27
- Thursday 02.10. 13:15 - 14:45 Seminarraum 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Thursday 09.10. 13:15 - 14:45 Seminarraum 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Thursday 16.10. 13:15 - 14:45 Seminarraum 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Thursday 23.10. 13:15 - 14:45 Seminarraum 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Thursday 30.10. 13:15 - 14:45 Seminarraum 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Thursday 06.11. 13:15 - 14:45 Seminarraum 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Thursday 13.11. 13:15 - 14:45 Seminarraum 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Thursday 20.11. 13:15 - 14:45 Seminarraum 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Thursday 27.11. 13:15 - 14:45 Seminarraum 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Thursday 04.12. 13:15 - 14:45 Seminarraum 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Thursday 11.12. 13:15 - 14:45 Seminarraum 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Thursday 18.12. 13:15 - 14:45 Seminarraum 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Thursday 08.01. 13:15 - 14:45 Seminarraum 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Thursday 15.01. 13:15 - 14:45 Seminarraum 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Thursday 22.01. 13:15 - 14:45 Seminarraum 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Thursday 29.01. 13:15 - 14:45 Seminarraum 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
Information
Aims, contents and method of the course
Autonomous problem solving processes, heuristic strategies
Assessment and permitted materials
Aktive Teilnahme an der Lehrveranstaltung, Ausarbeitung und Präsentation von Lösungen.
Minimum requirements and assessment criteria
Students should get experiences in solving problems and reflecting on problem solving processes.
Examination topics
Talks and presentations by students, problem solving activities, discussions
Reading list
Bruder, R. u. C. Collet (2011): Problemlösen lernen im Mathematikunterricht. Cornelsen, Berlin.Haas, N. (2000): Das Extremalprinzip als Element mathematischer Denk- und Problemlöseprozesse. Franzbecker, Hildesheim.Pólya, G.: Vom Lösen mathematischer Aufgaben. Einsicht und Entdeckung, Lernen und Lehren. 2 Bände: Birkhäuser Verlag: Basel; Stuttgart 1966 bzw. 1967
Association in the course directory
LAD
Last modified: Mo 07.09.2020 15:40