250044 SE Seminar for Secondary School Teacher Accreditation Programme (Algebra and Analysis) (2016W)
Continuous assessment of course work
Labels
Kann als "Seminar für LAK" wahlweise für Algebra oder für Analysis anerkannt werden.
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Su 04.09.2016 00:00 to Su 18.09.2016 23:59
- Deregistration possible until Su 09.10.2016 23:59
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Tuesday 04.10. 16:45 - 18:15 Hörsaal 2 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
- Tuesday 11.10. 16:45 - 18:15 Hörsaal 2 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
- Tuesday 18.10. 16:45 - 18:15 Hörsaal 2 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
- Tuesday 25.10. 16:45 - 18:15 Hörsaal 2 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
- Tuesday 08.11. 16:45 - 18:15 Hörsaal 2 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
- Tuesday 15.11. 16:45 - 18:15 Hörsaal 2 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
- Tuesday 22.11. 16:45 - 18:15 Hörsaal 2 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
- Tuesday 29.11. 16:45 - 18:15 Hörsaal 2 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
- Tuesday 06.12. 16:45 - 18:15 Hörsaal 2 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
- Tuesday 13.12. 16:45 - 18:15 Hörsaal 2 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
- Tuesday 10.01. 16:45 - 18:15 Hörsaal 2 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
- Tuesday 17.01. 16:45 - 18:15 Hörsaal 2 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
- Tuesday 24.01. 16:45 - 18:15 Hörsaal 2 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
- Tuesday 31.01. 16:45 - 18:15 Hörsaal 2 Oskar-Morgenstern-Platz 1 Erdgeschoß
Information
Aims, contents and method of the course
In diesem Seminar für LehramtskandidatInnen sollen die Konstruktion des Körpers Q_p aller p-adischen Zahlen und seine wichtigsten Eigenschaften erarbeitet werden. Ziel des Seminars ist die Erweiterung des Horizonts der Teilnehmenden und NICHT die Beschäftigung mit konkreten schulmathematischen Problemen. Gute Kenntnisse der Fachmathematik des 1. Abschnitts (Lineare Algebra, Analysis, Zahlentheorie) werden vorausgesetzt.
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
ca 45 minütiger Vortrag über ein vorbereitetes Thema, Mitarbeit während der Vorträge
Examination topics
Reading list
J. Neidhardt, Einführung in die Theorie der p-adischen Zahlen und nichtarchimedischen Absolutbeträge, Diplomarbeit, Uni-Wien, 2009 (Online-Ressource der UB).S. Katok, p-adic Analysis Compared with Real, AMS 2007.F. Q. Gouvêa, p-adic numbers: an introduction. Berlin [u.a.] : Springer ; 1993.
Association in the course directory
LAM
Last modified: Mo 07.09.2020 15:40