250050 UE Computer course for Secondary School Teacher Accreditation Programme (2012W)
Continuous assessment of course work
Labels
ACHTUNG! FÜR DIESE LEHRVERANSTALTUNG IST EINE VORANMELDUNG ERFORDERLICH! Wenn Sie an dieser Lehrveranstaltung teilnehmen möchten, schreiben Sie unbedingt eine email an den Lehrveranstaltungsleiter (andreas.ulovec@univie.ac.at) bis spätestens 30. September 2012. Ohne Voranmeldung können Sie nicht an der Lehrveranstaltung teilnehmen, da nur eine begrenzte Anzahl Studierender aufgenommen werden kann. Nach Erreichen dieser Zahl ist eine Voranmeldung nur mehr auf Warteliste möglich. Falls bei der Vorbesprechung jemand mit Voranmeldung nicht erscheint, wird dieseR Studierende von der Liste der TeilnehmerInnen gestrichen und die dadurch freiwerdenden Plätze der Reihe nach aus der Warteliste ergänzt. Kommen Sie bitte also unbedingt pünktlich zur Vorbesprechung (Dienstag 02.10.2012, 10:00 Uhr, PC Labor C 2.04)!
Details
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Tuesday
02.10.
10:00 - 12:15
PC-Labor 1
Tuesday
09.10.
10:00 - 12:15
PC-Labor 1
Tuesday
16.10.
10:00 - 12:15
PC-Labor 1
Tuesday
23.10.
10:00 - 12:15
PC-Labor 1
Tuesday
30.10.
10:00 - 12:15
PC-Labor 1
Tuesday
06.11.
10:00 - 12:15
PC-Labor 1
Tuesday
13.11.
10:00 - 12:15
PC-Labor 1
Tuesday
20.11.
10:00 - 12:15
PC-Labor 1
Tuesday
27.11.
10:00 - 12:15
PC-Labor 1
Tuesday
04.12.
10:00 - 12:15
PC-Labor 1
Tuesday
11.12.
10:00 - 12:15
PC-Labor 1
Tuesday
18.12.
10:00 - 12:15
PC-Labor 1
Tuesday
08.01.
10:00 - 12:15
PC-Labor 1
Tuesday
15.01.
10:00 - 12:15
PC-Labor 1
Tuesday
22.01.
10:00 - 12:15
PC-Labor 1
Tuesday
29.01.
10:00 - 12:15
PC-Labor 1
Information
Aims, contents and method of the course
In this course students should try out different possibilities of using ICT in teaching mathematics. Several topics and possible software products are provided or can be freely chosen by the students. The students should prepare teaching units with the chosen topic, using ICT in an interactive way (i.e. also the pupils are expected to work with ICT). The presenting student is going to have the role of the teacher, while the other students are the "school class". A suitable teaching method has to be chosen by the student.
Assessment and permitted materials
Presentation, presence, active participation in the discussions, written preparations for teaching units.
Minimum requirements and assessment criteria
Learning about and trying out several ICT products in a teaching situation, aquiring competences to choose suitable teaching methods to given topics.
Examination topics
Presentations of students, discussion.
Reading list
Association in the course directory
LAM
Last modified: Mo 07.09.2020 15:40