250057 KO Aspects of teaching mathematics (2010S)
Continuous assessment of course work
Labels
Details
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Tuesday 02.03. 17:15 - 18:45 Seminarraum
- Wednesday 24.03. 17:15 - 18:45 Hörsaal 1 2A120 1.OG UZA II Geo-Zentrum
- Thursday 20.05. 17:15 - 18:45 Hörsaal 1 2A120 1.OG UZA II Geo-Zentrum
- Monday 31.05. 17:15 - 18:45 Seminarraum 2A310 3.OG UZA II
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
To get a certification presence at all four lectures is demanded and a term paper must be written concerning one of the four lectures.
Minimum requirements and assessment criteria
Get in touch of student teachers with experts on mathematics education from outside.
Examination topics
Lectures given by experts from outside on mathematics education.
Reading list
wird von den Vortragenden bekannt gegeben.
Association in the course directory
LA
Last modified: Th 31.10.2024 00:15
Siller (Universität Salzburg): (Mathematisches) Modellieren unter Berücksichtigung realitätsbezogener Aufgabenstellungen2. Mittwoch, 24. März 2010, Hörsaal 1 (UZA 2): Dr. Irene Part (Deutsche
Schule Toulouse): Wie groß ist die Vorbildwirkung von LehrerInnen auf
SchülerInnen? - Eine empirische Langzeitstudie3. Donnerstag, 20. Mai 2010, Hörsaal 1 (UZA 2): OStR Jan Hendrik Müller (Gymnasium Attendorn, Technische Universität Dortmund): Brücken zu Funktionen (bauen)4. Montag, 31. Mai 2010, Seminarraum 2A310 (UZA 2): Prof. Dr. Bärbel Barzel (PH Freiburg): Funktionales Denken - ein zentrales Anliegen im Mathematikunterricht