Universität Wien

250060 UE Tutorial: School mathematics 6 (Differential and Integral calculus) (2012W)

2.00 ECTS (1.00 SWS), SPL 25 - Mathematik
Continuous assessment of course work

Summary

1 Götz
2 Steinbauer

Registration/Deregistration

Groups

Group 1

Preliminary talk: Tuesday, 2nd of October, 2012.
Announcement by E-Mail to Stefan.Goetz@univie.ac.at fom 9/01 till 9/28-2012 with announcing the name, the registration number and the code numbers of your study. You will not get a confirmation but only a rejection if worst comes to worst.

There are already no vacant places in this group!

The personal participation in the PRELIMINARY TALK is COMPULSORY for participating the tutorial.

Attending this tutorial is only senseful in combination with the related lecture and the lecture "Analysis in one Variable for Secondary School Teacher Accreditation Programme" given by Roland Steinbauer (plus related tutorial).

Language: German

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

  • Tuesday 02.10. 15:15 - 16:00 Seminarraum
  • Tuesday 09.10. 15:15 - 16:00 Seminarraum
  • Tuesday 16.10. 15:15 - 16:00 Seminarraum
  • Tuesday 23.10. 15:15 - 16:00 Seminarraum
  • Tuesday 30.10. 15:15 - 16:00 Seminarraum
  • Tuesday 06.11. 15:15 - 16:00 Seminarraum
  • Tuesday 13.11. 15:15 - 16:00 Seminarraum
  • Tuesday 20.11. 15:15 - 16:00 Seminarraum
  • Tuesday 27.11. 15:15 - 16:00 Seminarraum
  • Tuesday 04.12. 15:15 - 16:00 Seminarraum
  • Tuesday 11.12. 15:15 - 16:00 Seminarraum
  • Tuesday 18.12. 15:15 - 16:00 Seminarraum
  • Tuesday 08.01. 15:15 - 16:00 Seminarraum
  • Tuesday 15.01. 15:15 - 16:00 Seminarraum
  • Tuesday 22.01. 15:15 - 16:00 Seminarraum
  • Tuesday 29.01. 15:15 - 16:00 Seminarraum

Aims, contents and method of the course

This tutorial is closely connected to the related lecture (as it should be usual) and in addition to the lecture "Analysis in one Variable for Secondary School Teacher Accreditation Programme". This strong interlinking of subject and subject didactics for student teacher education is a new and also international observed approach in order to improve the quality of future teacher training. At this faculty it is a first attempt arranged by high efforts.

So it does not make sense to attend this tutorial (or even in combination with the related lecture) alone, because the accurate knowledge of the content of the lecture "Analysis in one Variable for Secondary School Teacher Accreditation Programme" and its tutorial is necessary to get benefits from this tutorial.

Group 2

Es sind keine Anmeldungen mehr möglich!

Vorbesprechung am Mittwoch, 3. Oktober 2012. Die persönliche Teilnahme an der VORBESPRECHUNG ist VERPFLICHTEND für die Teilnahme an den Übungen!

Der Besuch der Übungen ist nur in Kombination mit der zugehörigen Vorlesung sowie der Vorlesung "Analysis in einer Variable für LAK" (plus zugehörige Übungen) vorgesehen.

Language: German

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

  • Wednesday 03.10. 12:00 - 13:00 Seminarraum 2A310 3.OG UZA II
  • Wednesday 10.10. 12:00 - 13:00 Seminarraum 2A310 3.OG UZA II
  • Wednesday 17.10. 12:00 - 13:00 Seminarraum 2A310 3.OG UZA II
  • Wednesday 24.10. 12:00 - 13:00 Seminarraum 2A310 3.OG UZA II
  • Wednesday 31.10. 12:00 - 13:00 Seminarraum 2A310 3.OG UZA II
  • Wednesday 07.11. 12:00 - 13:00 Seminarraum 2A310 3.OG UZA II
  • Wednesday 14.11. 12:00 - 13:00 Seminarraum 2A310 3.OG UZA II
  • Wednesday 21.11. 12:00 - 13:00 Seminarraum 2A310 3.OG UZA II
  • Wednesday 28.11. 12:00 - 13:00 Seminarraum 2A310 3.OG UZA II
  • Wednesday 05.12. 12:00 - 13:00 Seminarraum 2A310 3.OG UZA II
  • Wednesday 12.12. 12:00 - 13:00 Seminarraum 2A310 3.OG UZA II
  • Wednesday 09.01. 12:00 - 13:00 Seminarraum 2A310 3.OG UZA II
  • Wednesday 16.01. 12:00 - 13:00 Seminarraum 2A310 3.OG UZA II
  • Wednesday 23.01. 12:00 - 13:00 Seminarraum 2A310 3.OG UZA II
  • Wednesday 30.01. 12:00 - 13:00 Seminarraum 2A310 3.OG UZA II

Aims, contents and method of the course

Diese Lehrveranstaltung ist inhaltlich eng auf die zugehörige Vorlesung abgestimmt (was ohnehin immer der Fall sein sollte) und zusätzlich auch eng an die Vorlesung "Analysis in einer Variable für LAK" gekoppelt. Diese Verzahnung der fachlichen mit der fachdidaktischen Ausbildung für das Lehramt ist ein neuer und auch international verbreiteter Ansatz zur Verbesserung der Qualität der Lehrer(innen)bildung, den wir hier (unter hohem Vorbereitungsaufwand) erstmals durchführen.

Daraus ergibt sich, dass ein isolierter Besuch nur der Übungen zur Schulmathematik 6 oder auch des Pakets Schulmathematik 6 VO+UE inhaltlich keinen Sinn hat. Nur das Gesamtpaket Schulmathematik 6 (VO+UE) plus Analysis in einer Variable für LAK (VO+UE) kann inhaltlich sinnvoll absolviert werden. Insofern richtet sich die Schulmathematik 6 im WS 12/13 exklusiv an Hörer(innen) der Analysis in einer Variable für LAK in ebendiesem Semester. Ohne einer genauen Kenntnis der in diesen LV durchgenommenen Inhalte ist ein erfolgreicher Besuch der Übungen zur Schulmathematik 6 nicht möglich.

Information

Assessment and permitted materials

Evaluation of the presented items and of the collaboration at the discussion und reflection of these problems.

Minimum requirements and assessment criteria

Analysis and reflection of important concepts and conceptions of calculus in one variable with respect to corresponding contents of school mathematics.

Examination topics

Discussion and presentation of purposefully posed problems.

Reading list

See the related lectures.

Association in the course directory

LAD

Last modified: Sa 02.04.2022 00:24