250089 VO School mathematics 6 (Differential and Integral calculus) (2009S)
Labels
Folien: http://homepage.univie.ac.at/hans.humenberger/SM-DIFF-INT/Folien.pdf
§5-Funktionsuntersuchungen: http://homepage.univie.ac.at/hans.humenberger/SM-DIFF-INT/05-Funktionsuntersuchungen.pdf
§6-Exaktifizierung des Grenzwertbegriffes: http://homepage.univie.ac.at/hans.humenberger/SM-DIFF-INT/06-Exaktifizierung-des-Grenzwertbegriffes.pdf
§7-Einstiege in die Integralrechnung: http://homepage.univie.ac.at/hans.humenberger/SM-DIFF-INT/07-Integralrechnung-Einstiege.pdf
§9-Einfache Differentialgleichungen in der Schule: http://homepage.univie.ac.at/hans.humenberger/SM-DIFF-INT/09-Einfache-DGL-in-der-Schule.pdf
§5-Funktionsuntersuchungen: http://homepage.univie.ac.at/hans.humenberger/SM-DIFF-INT/05-Funktionsuntersuchungen.pdf
§6-Exaktifizierung des Grenzwertbegriffes: http://homepage.univie.ac.at/hans.humenberger/SM-DIFF-INT/06-Exaktifizierung-des-Grenzwertbegriffes.pdf
§7-Einstiege in die Integralrechnung: http://homepage.univie.ac.at/hans.humenberger/SM-DIFF-INT/07-Integralrechnung-Einstiege.pdf
§9-Einfache Differentialgleichungen in der Schule: http://homepage.univie.ac.at/hans.humenberger/SM-DIFF-INT/09-Einfache-DGL-in-der-Schule.pdf
Details
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Tuesday 10.03. 15:00 - 17:00 Seminarraum
- Tuesday 17.03. 15:00 - 17:00 Seminarraum
- Tuesday 24.03. 15:00 - 17:00 Seminarraum
- Tuesday 31.03. 15:00 - 17:00 Seminarraum
- Tuesday 21.04. 15:00 - 17:00 Seminarraum
- Tuesday 28.04. 15:00 - 17:00 Seminarraum
- Tuesday 05.05. 15:00 - 17:00 Seminarraum
- Tuesday 12.05. 15:00 - 17:00 Seminarraum
- Tuesday 19.05. 15:00 - 17:00 Seminarraum
- Tuesday 26.05. 15:00 - 17:00 Seminarraum
- Tuesday 09.06. 15:00 - 17:00 Seminarraum
- Tuesday 16.06. 15:00 - 17:00 Seminarraum
- Tuesday 23.06. 15:00 - 17:00 Seminarraum
- Tuesday 30.06. 15:00 - 17:00 Seminarraum
Information
Aims, contents and method of the course
The most important items of Differential and Integral Calculus at school: didactical and mathematical ones. Students should become familiar with mathematical and didactical aspects of Differential and Integral Calculus at school.
Assessment and permitted materials
Prüfung (schriftlich oder mündlich)
Minimum requirements and assessment criteria
Student teachers should become familiar with mathematical and didactical aspects of Differential and Integral Calculus at school.
Examination topics
Lecture
Reading list
Danckwerts/Vogel (2006): Analysis verständlich unterrichten. Elsevier, München
Association in the course directory
LA
Last modified: Mo 07.09.2020 15:40