250090 PS Introductory seminar problem solving (2010W)
Continuous assessment of course work
Labels
Folien: http://homepage.univie.ac.at/hans.humenberger/Problemloesen/Folien.pdf
Probleme der Woche 1,2: http://homepage.univie.ac.at/hans.humenberger/Problemloesen/Problem-der-Woche-1-2.pdf
Probleme der Woche 1,2: http://homepage.univie.ac.at/hans.humenberger/Problemloesen/Problem-der-Woche-1-2.pdf
Details
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Tuesday 05.10. 17:00 - 19:00 Seminarraum
- Tuesday 12.10. 17:00 - 19:00 Seminarraum
- Tuesday 19.10. 17:00 - 19:00 Seminarraum
- Tuesday 09.11. 17:00 - 19:00 Seminarraum
- Tuesday 16.11. 17:00 - 19:00 Seminarraum
- Tuesday 23.11. 17:00 - 19:00 Seminarraum
- Tuesday 30.11. 17:00 - 19:00 Seminarraum
- Tuesday 07.12. 17:00 - 19:00 Seminarraum
- Tuesday 14.12. 17:00 - 19:00 Seminarraum
- Tuesday 11.01. 17:00 - 19:00 Seminarraum
- Tuesday 18.01. 17:00 - 19:00 Seminarraum
- Tuesday 25.01. 17:00 - 19:00 Seminarraum
Information
Aims, contents and method of the course
Autonomous problem solving processes, heuristic strategies
Assessment and permitted materials
Aktive Teilnahme an der Lehrveranstaltung, Ausarbeitung und Präsentation von Lösungen.
Minimum requirements and assessment criteria
Students should get experiences in solving problems and reflecting on problem solving processes.
Examination topics
Talks and presentations by students, problem solving activities, discussions
Reading list
Bruder, R. (1992): Problemlösen lernen � aber wie? Ein altes, aber nicht befriedigend gelöstes Thema? Mathematik lehren, Heft 52 (Juni 1992), 6-12Haas, N. (2000): Das Extremalprinzip als Element mathematischer Denk- und Problemlöseprozesse. Franzbecker, Hildesheim.Pólya, G.: Vom Lösen mathematischer Aufgaben. Einsicht und Entdeckung, Lernen und Lehren. 2 Bände: Birkhäuser Verlag: Basel; Stuttgart 1966 bzw. 1967
Association in the course directory
LA
Last modified: Mo 07.09.2020 15:40