Universität Wien

250092 PS Introductory seminar Problem solving (2009S)

4.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 25 - Mathematik
Continuous assessment of course work

Details

Language: German

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

Monday 09.03. 15:00 - 17:00 Seminarraum
Monday 16.03. 15:00 - 17:00 Seminarraum
Monday 23.03. 15:00 - 17:00 Seminarraum
Monday 30.03. 15:00 - 17:00 Seminarraum
Monday 20.04. 15:00 - 17:00 Seminarraum
Monday 27.04. 15:00 - 17:00 Seminarraum
Monday 04.05. 15:00 - 17:00 Seminarraum
Monday 11.05. 15:00 - 17:00 Seminarraum
Monday 18.05. 15:00 - 17:00 Seminarraum
Monday 25.05. 15:00 - 17:00 Seminarraum
Monday 08.06. 15:00 - 17:00 Seminarraum
Monday 15.06. 15:00 - 17:00 Seminarraum
Monday 22.06. 15:00 - 17:00 Seminarraum
Monday 29.06. 15:00 - 17:00 Seminarraum

Information

Aims, contents and method of the course

Autonomous problem solving processes, heuristic strategies

Assessment and permitted materials

Aktive Teilnahme an der Lehrveranstaltung, Ausarbeitung und Präsentation von Lösungen.

Minimum requirements and assessment criteria

Students should get experiences in solving problems and reflecting on problem solving processes.

Examination topics

Talks and presentations by students, problem solving activities, discussions

Reading list

Bruder, R. (1992): Problemlösen lernen -- aber wie? Ein altes, aber nicht befriedigend gelöstes Thema? Mathematik lehren, Heft 52 (Juni 1992), 6-12

Haas, N. (2000): Das Extremalprinzip als Element mathematischer Denk- und Problemlöseprozesse. Franzbecker, Hildesheim.

Pólya, G.: /Vom Lösen mathematischer Aufgaben. //Einsicht und Entdeckung, Lernen und Lehren/. 2 Bände: Birkhäuser Verlag: Basel; Stuttgart 1966 bzw. 1967

Association in the course directory

LA

Last modified: Mo 07.09.2020 15:40