250092 PS Introductory seminar Problem solving (2009S)
Continuous assessment of course work
Labels
Details
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Monday
09.03.
15:00 - 17:00
Seminarraum
Monday
16.03.
15:00 - 17:00
Seminarraum
Monday
23.03.
15:00 - 17:00
Seminarraum
Monday
30.03.
15:00 - 17:00
Seminarraum
Monday
20.04.
15:00 - 17:00
Seminarraum
Monday
27.04.
15:00 - 17:00
Seminarraum
Monday
04.05.
15:00 - 17:00
Seminarraum
Monday
11.05.
15:00 - 17:00
Seminarraum
Monday
18.05.
15:00 - 17:00
Seminarraum
Monday
25.05.
15:00 - 17:00
Seminarraum
Monday
08.06.
15:00 - 17:00
Seminarraum
Monday
15.06.
15:00 - 17:00
Seminarraum
Monday
22.06.
15:00 - 17:00
Seminarraum
Monday
29.06.
15:00 - 17:00
Seminarraum
Information
Aims, contents and method of the course
Autonomous problem solving processes, heuristic strategies
Assessment and permitted materials
Aktive Teilnahme an der Lehrveranstaltung, Ausarbeitung und Präsentation von Lösungen.
Minimum requirements and assessment criteria
Students should get experiences in solving problems and reflecting on problem solving processes.
Examination topics
Talks and presentations by students, problem solving activities, discussions
Reading list
Bruder, R. (1992): Problemlösen lernen -- aber wie? Ein altes, aber nicht befriedigend gelöstes Thema? Mathematik lehren, Heft 52 (Juni 1992), 6-12Haas, N. (2000): Das Extremalprinzip als Element mathematischer Denk- und Problemlöseprozesse. Franzbecker, Hildesheim.Pólya, G.: /Vom Lösen mathematischer Aufgaben. //Einsicht und Entdeckung, Lernen und Lehren/. 2 Bände: Birkhäuser Verlag: Basel; Stuttgart 1966 bzw. 1967
Association in the course directory
LA
Last modified: Mo 07.09.2020 15:40