250309 KO Problems in Mathematics Education (2007S)
Problems in Mathematics Education (with emphasis on gender issues)
Continuous assessment of course work
Labels
Details
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Tuesday 06.03. 13:00 - 15:00 Seminarraum
- Tuesday 13.03. 13:00 - 15:00 Seminarraum
- Tuesday 20.03. 13:00 - 15:00 Seminarraum
- Tuesday 27.03. 13:00 - 15:00 Seminarraum
- Tuesday 17.04. 13:00 - 15:00 Seminarraum
- Tuesday 24.04. 13:00 - 15:00 Seminarraum
- Tuesday 08.05. 13:00 - 15:00 Seminarraum
- Tuesday 15.05. 13:00 - 15:00 Seminarraum
- Tuesday 22.05. 13:00 - 15:00 Seminarraum
- Tuesday 05.06. 13:00 - 15:00 Seminarraum
- Tuesday 12.06. 13:00 - 15:00 Seminarraum
- Tuesday 19.06. 13:00 - 15:00 Seminarraum
- Tuesday 26.06. 13:00 - 15:00 Seminarraum
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
The course aims to make students more aware of gender aspects in teaching mathematics and thus enable them to integrate these aspects into their own
work.
work.
Examination topics
ecturing, talks, discussion, presentations, role-play
Reading list
Jahnke-Klein,S. (2005). Chancengleichheit für Mädchen und Jungen im mathematisch-naturwissenschaftlichen Unterricht. In Hellmich, F. (Hg.), Lehren und Lernen nach IGLU - Grundschulunterricht heute (S. 117 - 132). Oldenburg: Didaktisches Zentrum (diz).Jungwirth H. (1990): Mädchen und Buben im MU. Eine Studie über geschlechterspezifische Modifikationen
und Interaktionsstrukturen. Reihe Frauenforschung, Bd. 1 des Bundesministeriums fuer Unterricht, Kunst und SportMischau A. u. A. Blunck (2006): Mathematikstudierende, ihr Studium und ihr Fach: Einfluss von Studiengang und Geschlecht. In DMV-Mitteilungen 14-1/2006, S.46-52http://prema.iacm.forth.gr/main.php
(internationales Projekt "Promoting Equality in Maths Achievment")www.genderundschule.de
und Interaktionsstrukturen. Reihe Frauenforschung, Bd. 1 des Bundesministeriums fuer Unterricht, Kunst und SportMischau A. u. A. Blunck (2006): Mathematikstudierende, ihr Studium und ihr Fach: Einfluss von Studiengang und Geschlecht. In DMV-Mitteilungen 14-1/2006, S.46-52http://prema.iacm.forth.gr/main.php
(internationales Projekt "Promoting Equality in Maths Achievment")www.genderundschule.de
Association in the course directory
Last modified: Mo 07.09.2020 15:40
students' own experience. Also, existing differences between girls and boys as to their interests, needs, skills and experience will be discussed, as well as the resulting effects on teaching and learning processes.