251059 VU A.1.4 Concepts of Learning Theory (2023S)
Gruppe 2
Continuous assessment of course work
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ON-SITE
This is a fee-based continuous education and training programme/certificate course offered by the Postgraduate Center. Please note that you must be admitted to a continuing education and training programme/certificate course to participate. For further information regarding Continuing Education Master Programs, Continuing Education Programs and Certificate Courses, please visit: https://www.postgraduatecenter.at/en/
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from We 18.01.2023 18:00 to We 25.01.2023 23:59
- Registration is open from We 01.02.2023 18:00 to We 08.02.2023 23:59
- Deregistration possible until We 08.02.2023 23:59
Details
max. 30 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 15.06. 17:00 - 21:00 Seminarraum 1 ULG Währinger Straße 63 3.OG
- Tuesday 20.06. 17:00 - 21:00 Seminarraum 1 ULG Währinger Straße 63 3.OG
- Tuesday 27.06. 17:00 - 21:00 Seminarraum 1 ULG Währinger Straße 63 3.OG
- Thursday 29.06. 17:00 - 21:00 Seminarraum 1 ULG Währinger Straße 63 3.OG
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Schriftliche Ausarbeitung
Minimum requirements and assessment criteria
Eine passende Kernaussage zu jedem der bearbeiteten Themen
Examination topics
Inhalt der LV
Reading list
Parfy, E., Schuch, B. & Lenz. G.(2016): Verhaltenstherapie: Moderne Ansätze für Theorie und Praxis. utb.
Association in the course directory
Last modified: Mo 27.03.2023 10:29
- Geschichte: vom Behaviorismus zur Dritten Welle der Verhaltenstherapie
- die aktuelle Verhaltenstherapie: Störungsmodelle unter Berücksichtigung protektiver Faktoren, Lösungsprinzipien und Prinzipien der Veränderung psychischer Störungen und Probleme. Störungsspezifisches und transdiagnostisches Vorgehen. Differenzierte Beziehungsgestaltung in Abhängigkeit von den Bedürfnissen der Patienten, den unterschiedlichen Behandlungsstrategien und Settings.Methoden: Vortrag und Diskussion, Rollenspiel, Filme.