251063 SE A.2 Personality Theories (2023S)
Gruppe 2
Continuous assessment of course work
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This is a fee-based continuous education and training programme/certificate course offered by the Postgraduate Center. Please note that you must be admitted to a continuing education and training programme/certificate course to participate. For further information regarding Continuing Education Master Programs, Continuing Education Programs and Certificate Courses, please visit: https://www.postgraduatecenter.at/en/
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from We 18.01.2023 18:00 to We 25.01.2023 23:59
- Registration is open from We 01.02.2023 18:00 to We 08.02.2023 23:59
- Deregistration possible until We 08.02.2023 23:59
Details
max. 30 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Tuesday 14.03. 17:00 - 21:00 Seminarraum 1 ULG Währinger Straße 63 3.OG
- Thursday 30.03. 17:00 - 21:00 Seminarraum 1 ULG Währinger Straße 63 3.OG
- Tuesday 11.04. 17:00 - 21:00 Seminarraum 1 ULG Währinger Straße 63 3.OG
- Tuesday 16.05. 17:00 - 21:00 Seminarraum 1 ULG Währinger Straße 63 3.OG
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Abschlussarbeit ca. 5 Seiten
Minimum requirements and assessment criteria
Voraussetzung für die Teilnahme: Anwesenheit beim Ersttermin!Anwesenheit, Mitarbeit, Referat/Präsentation der gewählten Psychotherapieschule, ca. 2-seitige Reflexion.
Examination topics
Die Texte der Seminareinheit und weiterführende Reflexionen.
Reading list
Kritz, J. (2014). Grundkonzepte der Psychotherapie (7. Auflage). Weinheim: Beltz PVU.
Slunecko, T. (Hrsg.). Psychotherapie. Eine Einführung (2. Auflage). Wien: UTB.
Slunecko, T. (Hrsg.). Psychotherapie. Eine Einführung (2. Auflage). Wien: UTB.
Association in the course directory
Last modified: Mo 03.04.2023 12:49
Inhaltlich sollen nach einer allgemeinen Einführung im Rahmen eines Überblicks (Referate, Präsentationen) individuelle Spezifika der Persönlichkeitstheorien sowie Unterschiede und Gemeinsamkeiten erfasst, diskutiert und herausgearbeitet werden.
Dafür werden zum Ersttermin Texte zur Vorbereitung ausgegeben. Die Teilnehmer*innen können aus vier psychotherapeutischen Kernkonzepten eines zur Bearbeitung der Persönlichkeitstheorie auswählen, für den entsprechenden Kurstermin vorbereiten (Referat, Präsentation) und vorgegebene Fragen reflexiv schriftlich beantworten. Durch abschließende interaktive Diskussionen kann auf spezifische Fragestellungen vertiefend eingegangen werden.