Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
260124 SE Lessons on Energy in the context of Education for Sustainable Development (2012S)
Continuous assessment of course work
Labels
Vorbesprechung und Beginn: FR 09.03.2012 um 09.00 Uhr, Ort: Seminarraum, Zi.504-506, Währinger Straße 17, 5. Stk., 1090 Wien.
Temine: nach Vereinbarung. ACHTUNG: persönliche Anmeldung erforderlich, per e-mail: ilse.bartosch@univie.ac.at
Temine: nach Vereinbarung. ACHTUNG: persönliche Anmeldung erforderlich, per e-mail: ilse.bartosch@univie.ac.at
Details
max. 12 participants
Language: German
Lecturers
Classes
Currently no class schedule is known.
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Course with immanent character, conceptualizing a simulation game and relevant learning materials
Minimum requirements and assessment criteria
Acquirement of basic knowledge in environmental physics
Acquirement of competences for implementing education for sustainable development in physics lessons based on learning standards
Development and testing of teaching material based on real life scenarios.
Acquirement of competences for implementing education for sustainable development in physics lessons based on learning standards
Development and testing of teaching material based on real life scenarios.
Examination topics
lectures, presentations, discussion, group work, interviews, observation of students who are testing the materials, evaluation of the observations
Reading list
Wird in der Lehrveranstaltung bekannt gegeben
Association in the course directory
LA-Ph233, LA-Ph71 fW
Last modified: Fr 31.08.2018 08:55
Ausgehend von konkreten Szenarios werden im Rahmen der Lehrveranstaltung Planspiele entwickelt und erprobt, die im Unterricht einsetzbar sind und auf nachhaltiges Lösen von Problemstellungen fokussieren.
Als Basis für die Entwicklung wird relevantes umweltphysikalisches Wissen sowie didaktische Aspekte von Physikunterricht über Energie im Kontext Bildung für nachhaltige Entwicklung erarbeitet .
Die Inhalte für die Entwicklung der Planspiele werden im Rahmen von Exkursionen zu Unternehmen, die in unterschiedlicher Weise an Energieeffizienz interessiert sind, recherchiert. (Die Inskription der gleichnamigen Exkursionsveranstaltung ist obligat!)