Universität Wien FIND

Due to the COVID-19 pandemic, changes to courses and exams may be necessary at short notice (e.g. cancellation of on-site teaching and conversion to online exams). Register for courses/exams via u:space, find out about the current status on u:find and on the moodle learning platform. NOTE: Courses where at least one unit is on-site are currently marked "on-site" in u:find.

Further information about on-site teaching and access tests can be found at https://studieren.univie.ac.at/en/info.

Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.

260157 SE Assignment for developing student competences in the physics classroom (2016S)

2.00 ECTS (1.00 SWS), SPL 26 - Physik
Continuous assessment of course work

Registration/Deregistration

Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first serve).

Details

max. 15 participants
Language: German

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

Monday 07.03. 16:45 - 18:15 Seminarraum, Zi. 3354A, Boltzmanngasse 5, 3. Stk., 1090 Wien
Monday 04.04. 16:45 - 18:15 Seminarraum, Zi. 3354A, Boltzmanngasse 5, 3. Stk., 1090 Wien
Monday 18.04. 16:45 - 18:15 Seminarraum, Zi. 3354A, Boltzmanngasse 5, 3. Stk., 1090 Wien
Monday 02.05. 16:45 - 18:15 Seminarraum, Zi. 3354A, Boltzmanngasse 5, 3. Stk., 1090 Wien
Monday 23.05. 16:45 - 18:15 Seminarraum, Zi. 3354A, Boltzmanngasse 5, 3. Stk., 1090 Wien
Monday 30.05. 16:45 - 18:15 Seminarraum, Zi. 3354A, Boltzmanngasse 5, 3. Stk., 1090 Wien
Monday 13.06. 16:45 - 18:15 Seminarraum, Zi. 3354A, Boltzmanngasse 5, 3. Stk., 1090 Wien

Information

Aims, contents and method of the course

Kompetenzen als Ziel von Unterricht
Bildungsstandards und Kompetenzmodell
Lehr- Lernmodelle von Unterricht
Kompetenzen diagnostizieren und fördern
Arten von Aufgaben (Diagnose, Förderung, Lernen, Leisten)
Anforderung an die verschiedenen Aufgaben

Assessment and permitted materials

Portfolio

Minimum requirements and assessment criteria

Unterschiede zwischen kompetenzorientiertem und traditionellem Unterricht kennen und in Planungen umsetzen können
Aufgaben nach Arten und Handlungsdimensionen sowie Anforderungsniveaus differenzieren und erstellen können

Examination topics

Impulsvortrag, Gruppenarbeit

Reading list

Wird in der LV bekannt gegeben.

Association in the course directory

LA-Ph131b, LA-Ph232, LA-Ph233, La-Ph 71 fW

Last modified: Mo 07.09.2020 15:41