260157 SE Assignment for developing student competences in the physics classroom (2016S)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 01.02.2016 08:00 to Tu 23.02.2016 23:00
- Deregistration possible until Su 20.03.2016 23:00
Details
max. 15 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Monday 07.03. 16:45 - 18:15 Seminarraum, Zi. 3354A, Boltzmanngasse 5, 3. Stk., 1090 Wien
- Monday 04.04. 16:45 - 18:15 Seminarraum, Zi. 3354A, Boltzmanngasse 5, 3. Stk., 1090 Wien
- Monday 18.04. 16:45 - 18:15 Seminarraum, Zi. 3354A, Boltzmanngasse 5, 3. Stk., 1090 Wien
- Monday 02.05. 16:45 - 18:15 Seminarraum, Zi. 3354A, Boltzmanngasse 5, 3. Stk., 1090 Wien
- Monday 23.05. 16:45 - 18:15 Seminarraum, Zi. 3354A, Boltzmanngasse 5, 3. Stk., 1090 Wien
- Monday 30.05. 16:45 - 18:15 Seminarraum, Zi. 3354A, Boltzmanngasse 5, 3. Stk., 1090 Wien
- Monday 13.06. 16:45 - 18:15 Seminarraum, Zi. 3354A, Boltzmanngasse 5, 3. Stk., 1090 Wien
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Portfolio
Minimum requirements and assessment criteria
Unterschiede zwischen kompetenzorientiertem und traditionellem Unterricht kennen und in Planungen umsetzen können
Aufgaben nach Arten und Handlungsdimensionen sowie Anforderungsniveaus differenzieren und erstellen können
Aufgaben nach Arten und Handlungsdimensionen sowie Anforderungsniveaus differenzieren und erstellen können
Examination topics
Impulsvortrag, Gruppenarbeit
Reading list
Wird in der LV bekannt gegeben.
Association in the course directory
LA-Ph131b, LA-Ph232, LA-Ph233, La-Ph 71 fW
Last modified: Mo 07.09.2020 15:41
Bildungsstandards und Kompetenzmodell
Lehr- Lernmodelle von Unterricht
Kompetenzen diagnostizieren und fördern
Arten von Aufgaben (Diagnose, Förderung, Lernen, Leisten)
Anforderung an die verschiedenen Aufgaben