260287 SE Watching students learn - understanding and developing learning processes in physics lessons (2014S)
Continuous assessment of course work
Labels
Vorbesprechung und erster Termin: Do, 06.03.2014 von 18:00-20:00 Uhr.Weitere Termine nach Vereinbarung in der Vorbesprechung!Schulversuchspraktikum Physik Zi. 3144, Boltzmanngasse 5, 1. Stk., 1090 WienACHTUNG: persönliche Anmeldung erforderlich, per e-mail: ilse.bartosch@univie.ac.at.
Details
max. 12 participants
Language: German
Lecturers
Classes
Currently no class schedule is known.
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Course with immanent character
Minimum requirements and assessment criteria
Improving the competency: "developing approriate learning processes in physics lessons", increasing knowledge about the interaction between educational structure of content and successful learning processes.
Examination topics
analyzing videos, presentations, co-operative coaching
Reading list
Duit, Reinders (2004). Didaktische Rekonstruktion [Electronic Version]. PIKO-Briefe. Retrieved November 2006 from http://www.ipn.uni-kiel.de/projekte/piko/pikobriefe032010.pdf
Duit, Reinders & Wodzinski, Christoph T. (2010). Merkmale „guten“ Physikunterrichts. PIKO-Brief Nr.4, http://www.ipn.uni-kiel.de/projekte/piko/pikobriefe032010.pdf
Rehm, Markus (2006). Allgemeine naturwissenschafltiche Bildung - Entwicklung eines vom Begriff "Verstehen" asugehenden Kompetenzmodells. Zeitschrift für die Didaktik der Naturwissenschaften, 12, S. 23-44. http://www.ipn.uni-kiel.de/zfdn/pdf/002_12.pdf
Duit, Reinders & Wodzinski, Christoph T. (2010). Merkmale „guten“ Physikunterrichts. PIKO-Brief Nr.4, http://www.ipn.uni-kiel.de/projekte/piko/pikobriefe032010.pdf
Rehm, Markus (2006). Allgemeine naturwissenschafltiche Bildung - Entwicklung eines vom Begriff "Verstehen" asugehenden Kompetenzmodells. Zeitschrift für die Didaktik der Naturwissenschaften, 12, S. 23-44. http://www.ipn.uni-kiel.de/zfdn/pdf/002_12.pdf
Association in the course directory
LA-Ph232b
Last modified: Fr 31.08.2018 08:55
We also focus on student misconceptions as well as appropriate learning opportunities which will help students get acquainted with subject-related ideas.