Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
267034 SE Deeper educational insights (2017W)
into the topic radiation (Modern Physics)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Fr 01.09.2017 08:00 to Mo 25.09.2017 23:00
- Deregistration possible until Fr 13.10.2017 23:00
Details
max. 20 participants
Language: German
Lecturers
Classes
Vorbesprechung: 02.10.17, 15:00-16:00 Uhr, AECC Physik
Mo 15:00-17:00 Uhr, AECC PhysikInformation
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Beurteilt wird die entwickelte Sequenz.
Minimum requirements and assessment criteria
Teilnahme an den Präsenzterminen;
Bearbeiten der Arbeitsaufträge;
Präsentation erstellen und Bericht verfassen
Bearbeiten der Arbeitsaufträge;
Präsentation erstellen und Bericht verfassen
Examination topics
Reading list
Thomas Plotz. „Students’ conceptions about radiation and what to do about them“. In: Physics Education (2017) 52(1). issn: 1361-6552.
Thomas Plotz und Martin Hopf. „Two concepts of radiation - a case study to investigate existing preconceptions“. In: European Journal of Science and
Mathematics Education (2016) 4(4), S. 447–459. issn: 2301-251X.
Neumann, S. & Hopf, M. (2011). Was verbinden Schülerinnen und Schüler mit dem Begriff "Strahlung". Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften, 17, 157–176.
Neumann, S. & Hopf, M. (2012). Students’ Conceptions About ‘Radiation’: Results
from an Explorative Interview Study of 9th Grade Students. Journal of Science
Education and Technology, 21(6), 826–834. doi:10.1007/s10956-012-9369-9
Neumann, S. & Hopf, M. (2013). Children’s Drawings About ‘Radiation’ - Before and After Fukushima. Research in Science Education, 43(4), 1535–1549. doi:10.1007/s11165-012-9320-3
Thomas Plotz und Martin Hopf. „Two concepts of radiation - a case study to investigate existing preconceptions“. In: European Journal of Science and
Mathematics Education (2016) 4(4), S. 447–459. issn: 2301-251X.
Neumann, S. & Hopf, M. (2011). Was verbinden Schülerinnen und Schüler mit dem Begriff "Strahlung". Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften, 17, 157–176.
Neumann, S. & Hopf, M. (2012). Students’ Conceptions About ‘Radiation’: Results
from an Explorative Interview Study of 9th Grade Students. Journal of Science
Education and Technology, 21(6), 826–834. doi:10.1007/s10956-012-9369-9
Neumann, S. & Hopf, M. (2013). Children’s Drawings About ‘Radiation’ - Before and After Fukushima. Research in Science Education, 43(4), 1535–1549. doi:10.1007/s11165-012-9320-3
Association in the course directory
LA-Ph232, LA-Ph233, LA-Ph71 fW, UF PHYS 14, UF MA PHYS 02a, UF MA PHYS 02b
Last modified: Mo 07.09.2020 15:41
Zusätzlich erfolgt eine fachliche Klärung um die Wirkung von Strahlung auf Materie und Menschen.