267034 SE Deeper educational insights (2017W)
into the topic radiation (Modern Physics)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Fr 01.09.2017 08:00 to Mo 25.09.2017 23:00
- Deregistration possible until Fr 13.10.2017 23:00
Details
max. 20 participants
Language: German
Lecturers
Classes
Vorbesprechung: 02.10.17, 15:00-16:00 Uhr, AECC Physik
Mo 15:00-17:00 Uhr, AECC PhysikInformation
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Beurteilt wird die entwickelte Sequenz.
Minimum requirements and assessment criteria
Teilnahme an den Präsenzterminen;
Bearbeiten der Arbeitsaufträge;
Präsentation erstellen und Bericht verfassen
Bearbeiten der Arbeitsaufträge;
Präsentation erstellen und Bericht verfassen
Examination topics
Reading list
Thomas Plotz. „Students’ conceptions about radiation and what to do about them“. In: Physics Education (2017) 52(1). issn: 1361-6552.
Thomas Plotz und Martin Hopf. „Two concepts of radiation - a case study to investigate existing preconceptions“. In: European Journal of Science and
Mathematics Education (2016) 4(4), S. 447–459. issn: 2301-251X.
Neumann, S. & Hopf, M. (2011). Was verbinden Schülerinnen und Schüler mit dem Begriff "Strahlung". Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften, 17, 157–176.
Neumann, S. & Hopf, M. (2012). Students’ Conceptions About ‘Radiation’: Results
from an Explorative Interview Study of 9th Grade Students. Journal of Science
Education and Technology, 21(6), 826–834. doi:10.1007/s10956-012-9369-9
Neumann, S. & Hopf, M. (2013). Children’s Drawings About ‘Radiation’ - Before and After Fukushima. Research in Science Education, 43(4), 1535–1549. doi:10.1007/s11165-012-9320-3
Thomas Plotz und Martin Hopf. „Two concepts of radiation - a case study to investigate existing preconceptions“. In: European Journal of Science and
Mathematics Education (2016) 4(4), S. 447–459. issn: 2301-251X.
Neumann, S. & Hopf, M. (2011). Was verbinden Schülerinnen und Schüler mit dem Begriff "Strahlung". Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften, 17, 157–176.
Neumann, S. & Hopf, M. (2012). Students’ Conceptions About ‘Radiation’: Results
from an Explorative Interview Study of 9th Grade Students. Journal of Science
Education and Technology, 21(6), 826–834. doi:10.1007/s10956-012-9369-9
Neumann, S. & Hopf, M. (2013). Children’s Drawings About ‘Radiation’ - Before and After Fukushima. Research in Science Education, 43(4), 1535–1549. doi:10.1007/s11165-012-9320-3
Association in the course directory
LA-Ph232, LA-Ph233, LA-Ph71 fW, UF PHYS 14, UF MA PHYS 02a, UF MA PHYS 02b
Last modified: Mo 07.09.2020 15:41
Zusätzlich erfolgt eine fachliche Klärung um die Wirkung von Strahlung auf Materie und Menschen.