270040 SE Accompanying Seminar for the lecture General Chemistry A (2020W)
Labels
Summary
Registration/Deregistration
- Registration is open from Tu 01.09.2020 08:00 to Fr 20.11.2020 23:59
- Deregistration possible until Fr 20.11.2020 23:59
Groups
Group 1
Lecturers
Classes
1. Termin: 01.12.2020, 10:00
dann jeden Dienstag und Donnerstag vom 10-12
(Ort: Porzellangasse 4, Stiege 2, 3. Stock, Multifunktionsraum der AECCs)
Die Teilnahme an der Ersten Einheit ist Voraussetzung für die Platzübernahme. Bei Abwesenheit kommt die/der Nächste aus der Warteliste zum Zug!
Durchführung der LV über Collaborate in Moodle aufgrund der durch die Covid-19 Pandemie notwendigen Abstandsregelungen.
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Written reflection ot the first session
Well prepared presentation in small groupes incl. handouts
Final paper (max. 3-4 pages, Arial 11, line spacing 1,5)
Minimum requirements and assessment criteria
Regular and active attendance, submitting the required contributions on time.
The course can only be completed successfully if the final paper is assessed positive.
Examination topics
Reading list
Group 2
Lecturers
Classes
Gemeinsame Vorbesprechung und Platzvergabe m Do., 26.11. um 13 h online über Moodle.
Die Teilnahme an der Vorbesprechung ist Voraussetzung für die Platzübernahme. Bei Abwesenheit kommt die/der Nächste aus der Warteliste zum Zug!
Aufgrund der aktuellen Situation wird das Seminar ausschließlich online über Collaborate auf Moodle abgehalten.
Jeweils Di + Do 9.00-10.45 Uhr:
01.12.2020
03.12.2020
10.12.2020
15.12.2020
17.12.2020
07.01.2021
12.01.2021
14.01.2021
19.01.2021
21.01.2021
26.01.2021
28.01.2021
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Written reflexing of the first course, team presentations and handouts, final report (max. 3-4 pages, Arial 11, line spacing 1,5) to a allotted topic of the seminar.
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
There is no written or oral exam.
Reflection of your own conceps of basic subject Areas.
Insight into the challenges of chemistry teaching and learning.
Linking and enriching subject content knowledge with didactical knowledge.
First steps to develop an appropriate professional content knowledge for chemistry teaching.