290025 PS Introduction to the Teaching of the Subject "Geography and Economics" (2022S)
Continuous assessment of course work
Labels
Summary
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from We 09.02.2022 08:00 to Th 24.02.2022 10:00
- Registration is open from Mo 28.02.2022 08:00 to We 02.03.2022 08:00
- Deregistration possible until Th 31.03.2022 23:59
Registration information is available for each group.
Groups
Group 1
In der ersten Einheit besteht Anwesenheitspflicht (bei Abwesenheit: Abmeldung von der Lehrveranstaltung).
max. 60 participants
Language: German
LMS: Moodle
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Friday
04.03.
13:30 - 17:00
Hörsaal 4C Geographie NIG 4.OG C0409
Friday
18.03.
13:30 - 17:00
Hörsaal 4C Geographie NIG 4.OG C0409
Friday
01.04.
13:30 - 17:00
Hörsaal 4C Geographie NIG 4.OG C0409
Friday
06.05.
13:30 - 17:00
Hörsaal 4C Geographie NIG 4.OG C0409
Friday
13.05.
13:30 - 17:00
Hörsaal 4C Geographie NIG 4.OG C0409
Friday
03.06.
13:30 - 17:00
Hörsaal 4C Geographie NIG 4.OG C0409
Friday
10.06.
13:30 - 17:00
Hörsaal 4C Geographie NIG 4.OG C0409
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Attendance in the first session is compulsory; more information abour formal requirements to pass the course will be given in the first session.
Due to the current circumstances compulsory attendance is not in effect. Assignments, discussions, ... will be done via Moodle.
Due to the current circumstances compulsory attendance is not in effect. Assignments, discussions, ... will be done via Moodle.
Examination topics
Various modern teaching methods will be used and tried out by students themselves, which will facilitate a reflection process (e.g. action research, open (student-centred) learning, project-oriented learning, design of mental maps, pair- and group work, portfolio work). Due to the current circumstances all classes are taking place in the form of e-learning unter further notice. Assignments and discussions are to be done via Moodle.
Reading list
Mayer, Hilbert (2009): Was ist guter Unterricht? Cornelsen: Berlin 192 S.Pichler, Herbert (2013): Kritische Kompetenzorientierung konkret. Fachdidaktische Leitgedanken für die Umsetzung einer kritisch gewendeten Kompetenzorientierung im GW-Unterricht und für die Erstellung von Aufgaben für die kompetenzorientierte Reife- und (Diplom-)Prüfung. In: GW-Unterricht 130/2013, S. 15-22.Pichler, Herbert, Christian Fridrich, Christian Vielhaber und Felix Bergmeister(2017): Der fachdidaktische Grundkonsens 2.0 in der Verbundregion Nordost – Perspektiven einer zukunftsfähigen Orientierungshilfe im GW-Unterricht. In: GW-Unterricht 146, S.60-62.Salner-Gridling, Ingrid (2009): Querfeldein: individuell lernen – differenziert lehren. (Österreichisches Zentrum für Persönlichkeitsbildung und soziales Lernen.AHS-Lehrpläne:
https://www.ris.bka.gv.at/GeltendeFassung.wxe?Abfrage=Bundesnormen&Gesetzesnummer=10008568GWK-Lehrplan AHS Sek II: https://bildung.bmbwf.gv.at/schulen/unterricht/lp/lp_neu_ahs_06_11858.pdf?61ebyiGWK-Lehrplan AHS Sek I:
http://www.gym-hartberg.ac.at/gym/gwk/lehrplan/lpgw-unterstufe.pdfStefan Hinsch, Herbert Pichler, Thomas Jekel, Lars Keller & Fritz Baier: Semestrierter Lehrplan AHS, Sekundarstufe II, Ergebnis der ministeriellen Arbeitsgruppe.
http://www.gw-unterricht.at/images/pdf/gwu_136_51_61_hinsch_pichler_jekel_keller_baier.pdfZeitschrift GW-Unterricht: www.gw-unterricht.at (online abrufbar)Grundsatzerlässe:
Grundsatzerlass Politische Bildung 2015:
https://www.bmb.gv.at/ministerium/rs/2015_12.pdf?5i83z5
Grundsatzerlass Umweltbildung für nachhaltige Entwicklung:
https://www.bmb.gv.at/ministerium/rs/2014_20_ge_umwelt_de.pdf?5l52ux
Grundsatzerlass Sexualpädagogik 2015:
https://www.bmb.gv.at/ministerium/rs/2015_11.pdf?5l5357
Grundsatzerlass zum Unterrichtsprinzip Wirtschafts- und VerbraucherInnenbildung 2015:
https://www.bmb.gv.at/ministerium/rs/2015_15_de.pdf?5te8i2
Grundsatzerlass Digitale Grundbildung:
https://bildung.bmbwf.gv.at/schulen/schule40/dgb/index.html
Unterrichtsprinzip: "Interkulturelles Lernen":
https://www.schule.at/portale/gender-und-bildung/rechtliches-statistik/national/lehrplaene-und-erlaesse/detail/das-unterrichtsprinzip-interkulturelles-lernen.html
Grundsatzerlass zum Unterrichtsprinzip "Erziehung zur Gleichstellung von Männern und Frauen":
https://www.schule.at/portale/gender-und-bildung/rechtliches-statistik/national/lehrplaene-und-erlaesse/detail/grundsatzerlass-zum-unterrichtsprinzip-erziehung-zur-gleichstellung-von-frauen-und-maennern.html
Grundsatzerlass zur Berufsorientierungskoordination:
https://bildung.bmbwf.gv.at/ministerium/rs/2017_30.pdf?6cczmi
Grundsatzerlass zum Unterrichtsprinzip Medienerziehung:
https://bildung.bmbwf.gv.at/schulen/unterricht/uek/medienerziehung_5796.pdf
AHS-Lehrpläne:
https://www.ris.bka.gv.at/GeltendeFassung.wxe?Abfrage=Bundesnormen&Gesetzesnummer=10008568
https://www.ris.bka.gv.at/GeltendeFassung.wxe?Abfrage=Bundesnormen&Gesetzesnummer=10008568GWK-Lehrplan AHS Sek II: https://bildung.bmbwf.gv.at/schulen/unterricht/lp/lp_neu_ahs_06_11858.pdf?61ebyiGWK-Lehrplan AHS Sek I:
http://www.gym-hartberg.ac.at/gym/gwk/lehrplan/lpgw-unterstufe.pdfStefan Hinsch, Herbert Pichler, Thomas Jekel, Lars Keller & Fritz Baier: Semestrierter Lehrplan AHS, Sekundarstufe II, Ergebnis der ministeriellen Arbeitsgruppe.
http://www.gw-unterricht.at/images/pdf/gwu_136_51_61_hinsch_pichler_jekel_keller_baier.pdfZeitschrift GW-Unterricht: www.gw-unterricht.at (online abrufbar)Grundsatzerlässe:
Grundsatzerlass Politische Bildung 2015:
https://www.bmb.gv.at/ministerium/rs/2015_12.pdf?5i83z5
Grundsatzerlass Umweltbildung für nachhaltige Entwicklung:
https://www.bmb.gv.at/ministerium/rs/2014_20_ge_umwelt_de.pdf?5l52ux
Grundsatzerlass Sexualpädagogik 2015:
https://www.bmb.gv.at/ministerium/rs/2015_11.pdf?5l5357
Grundsatzerlass zum Unterrichtsprinzip Wirtschafts- und VerbraucherInnenbildung 2015:
https://www.bmb.gv.at/ministerium/rs/2015_15_de.pdf?5te8i2
Grundsatzerlass Digitale Grundbildung:
https://bildung.bmbwf.gv.at/schulen/schule40/dgb/index.html
Unterrichtsprinzip: "Interkulturelles Lernen":
https://www.schule.at/portale/gender-und-bildung/rechtliches-statistik/national/lehrplaene-und-erlaesse/detail/das-unterrichtsprinzip-interkulturelles-lernen.html
Grundsatzerlass zum Unterrichtsprinzip "Erziehung zur Gleichstellung von Männern und Frauen":
https://www.schule.at/portale/gender-und-bildung/rechtliches-statistik/national/lehrplaene-und-erlaesse/detail/grundsatzerlass-zum-unterrichtsprinzip-erziehung-zur-gleichstellung-von-frauen-und-maennern.html
Grundsatzerlass zur Berufsorientierungskoordination:
https://bildung.bmbwf.gv.at/ministerium/rs/2017_30.pdf?6cczmi
Grundsatzerlass zum Unterrichtsprinzip Medienerziehung:
https://bildung.bmbwf.gv.at/schulen/unterricht/uek/medienerziehung_5796.pdf
AHS-Lehrpläne:
https://www.ris.bka.gv.at/GeltendeFassung.wxe?Abfrage=Bundesnormen&Gesetzesnummer=10008568
Group 2
In der ersten Einheit besteht Anwesenheitspflicht (bei Abwesenheit: Abmeldung von der Lehrveranstaltung).
max. 60 participants
Language: German
LMS: Moodle
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Tuesday
01.03.
18:30 - 20:00
Hörsaal 4C Geographie NIG 4.OG C0409
Tuesday
08.03.
18:30 - 21:30
Hörsaal 4C Geographie NIG 4.OG C0409
Tuesday
22.03.
18:30 - 21:30
Hörsaal 4C Geographie NIG 4.OG C0409
Tuesday
05.04.
18:30 - 21:30
Hörsaal 4C Geographie NIG 4.OG C0409
Tuesday
26.04.
18:30 - 21:30
Hörsaal 4C Geographie NIG 4.OG C0409
Tuesday
03.05.
18:30 - 21:30
Digital
Tuesday
24.05.
18:30 - 21:30
Hörsaal 4C Geographie NIG 4.OG C0409
Aims, contents and method of the course
The course is designed as a guideline which is meant to give students the opportunity to thoroughly reflect their choice of studies, to analyse the requirements of teacher training and teaching practice. Students have the opportunity to challenge their choice of profession and will be prepared for continuative courses.Reflection, monitoring and support of students at the crossroads between school and university education in GW. Reflection on and challenge of students' motivation for choosing the particular field of study and the teaching profession. Confrontation of students with the aims and requirements of teaching and the university education for becoming teacher in "geography and economics". Various modern teaching methods will be used and tried out by students themselves, which will facilitate a reflection process (e.g. action research, open (student-centred) learning, project-oriented learning, design of mental maps, pair- and group work, portfolio work)
Assessment and permitted materials
Attendance in the first session is compulsory; more information abour formal requirements to pass the course will be given in the first session.Due to the current circumstances compulsory attendance is not in effect. Assignments, discussions, ... will be done via Moodle.
Examination topics
Various modern teaching methods will be used and tried out by students themselves, which will facilitate a reflection process (e.g. action research, open (student-centred) learning, project-oriented learning, design of mental maps, pair- and group work, portfolio work). Due to the current circumstances all classes are taking place in the form of e-learning unter further notice. Assignments and discussions are to be done via Moodle.
Reading list
Mayer, Hilbert (2009): Was ist guter Unterricht? Cornelsen: Berlin 192 S.
Pichler, Herbert (2013): Kritische Kompetenzorientierung konkret. Fachdidaktische Leitgedanken für die Umsetzung einer kritisch gewendeten Kompetenzorientierung im GW-Unterricht und für die Erstellung von Aufgaben für die kompetenzorientierte Reife- und (Diplom-)Prüfung. In: GW-Unterricht 130/2013, S. 15-22.
Pichler, Herbert, Christian Fridrich, Christian Vielhaber und Felix Bergmeister(2017): Der fachdidaktische Grundkonsens 2.0 in der Verbundregion Nordost – Perspektiven einer zukunftsfähigen Orientierungshilfe im GW-Unterricht. In: GW-Unterricht 146, S.60-62.
Salner-Gridling, Ingrid (2009): Querfeldein: individuell lernen – differenziert lehren. (Österreichisches Zentrum für Persönlichkeitsbildung und soziales Lernen.AHS-Lehrpläne:
https://www.ris.bka.gv.at/GeltendeFassung.wxe?Abfrage=Bundesnormen&Gesetzesnummer=10008568GWK-Lehrplan AHS Sek II: https://bildung.bmbwf.gv.at/schulen/unterricht/lp/lp_neu_ahs_06_11858.pdf?61ebyiGWK-Lehrplan AHS Sek I:
http://www.gym-hartberg.ac.at/gym/gwk/lehrplan/lpgw-unterstufe.pdfStefan Hinsch, Herbert Pichler, Thomas Jekel, Lars Keller & Fritz Baier: Semestrierter Lehrplan AHS, Sekundarstufe II, Ergebnis der ministeriellen Arbeitsgruppe.
http://www.gw-unterricht.at/images/pdf/gwu_136_51_61_hinsch_pichler_jekel_keller_baier.pdf
Zeitschrift GW-Unterricht: www.gw-unterricht.at (online abrufbar)Grundsatzerlässe:
Grundsatzerlass Politische Bildung 2015:
https://www.bmb.gv.at/ministerium/rs/2015_12.pdf?5i83z5
Grundsatzerlass Umweltbildung fu?r nachhaltige Entwicklung:
https://www.bmb.gv.at/ministerium/rs/2014_20_ge_umwelt_de.pdf?5l52ux
Grundsatzerlass Sexualpädagogik 2015:
https://www.bmb.gv.at/ministerium/rs/2015_11.pdf?5l5357
Grundsatzerlass zum Unterrichtsprinzip Wirtschafts- und VerbraucherInnenbildung 2015:
https://www.bmb.gv.at/ministerium/rs/2015_15_de.pdf?5te8i2
Grundsatzerlass Digitale Grundbildung:
https://bildung.bmbwf.gv.at/schulen/schule40/dgb/index.html
Unterrichtsprinzip: "Interkulturelles Lernen":
https://www.schule.at/portale/gender-und-bildung/rechtliches-statistik/national/lehrplaene-und-erlaesse/detail/das-unterrichtsprinzip-interkulturelles-lernen.html
Grundsatzerlass zum Unterrichtsprinzip "Erziehung zur Gleichstellung von Männern und Frauen":
https://www.schule.at/portale/gender-und-bildung/rechtliches-statistik/national/lehrplaene-und-erlaesse/detail/grundsatzerlass-zum-unterrichtsprinzip-erziehung-zur-gleichstellung-von-frauen-und-maennern.html
Grundsatzerlass zur Berufsorientierungskoordination:
https://bildung.bmbwf.gv.at/ministerium/rs/2017_30.pdf?6cczmi
Grundsatzerlass zum Unterrichtsprinzip Medienerziehung:
https://bildung.bmbwf.gv.at/schulen/unterricht/uek/medienerziehung_5796.pdf
AHS-Lehrpläne:
https://www.ris.bka.gv.at/GeltendeFassung.wxe?Abfrage=Bundesnormen&Gesetzesnummer=10008568
Pichler, Herbert (2013): Kritische Kompetenzorientierung konkret. Fachdidaktische Leitgedanken für die Umsetzung einer kritisch gewendeten Kompetenzorientierung im GW-Unterricht und für die Erstellung von Aufgaben für die kompetenzorientierte Reife- und (Diplom-)Prüfung. In: GW-Unterricht 130/2013, S. 15-22.
Pichler, Herbert, Christian Fridrich, Christian Vielhaber und Felix Bergmeister(2017): Der fachdidaktische Grundkonsens 2.0 in der Verbundregion Nordost – Perspektiven einer zukunftsfähigen Orientierungshilfe im GW-Unterricht. In: GW-Unterricht 146, S.60-62.
Salner-Gridling, Ingrid (2009): Querfeldein: individuell lernen – differenziert lehren. (Österreichisches Zentrum für Persönlichkeitsbildung und soziales Lernen.AHS-Lehrpläne:
https://www.ris.bka.gv.at/GeltendeFassung.wxe?Abfrage=Bundesnormen&Gesetzesnummer=10008568GWK-Lehrplan AHS Sek II: https://bildung.bmbwf.gv.at/schulen/unterricht/lp/lp_neu_ahs_06_11858.pdf?61ebyiGWK-Lehrplan AHS Sek I:
http://www.gym-hartberg.ac.at/gym/gwk/lehrplan/lpgw-unterstufe.pdfStefan Hinsch, Herbert Pichler, Thomas Jekel, Lars Keller & Fritz Baier: Semestrierter Lehrplan AHS, Sekundarstufe II, Ergebnis der ministeriellen Arbeitsgruppe.
http://www.gw-unterricht.at/images/pdf/gwu_136_51_61_hinsch_pichler_jekel_keller_baier.pdf
Zeitschrift GW-Unterricht: www.gw-unterricht.at (online abrufbar)Grundsatzerlässe:
Grundsatzerlass Politische Bildung 2015:
https://www.bmb.gv.at/ministerium/rs/2015_12.pdf?5i83z5
Grundsatzerlass Umweltbildung fu?r nachhaltige Entwicklung:
https://www.bmb.gv.at/ministerium/rs/2014_20_ge_umwelt_de.pdf?5l52ux
Grundsatzerlass Sexualpädagogik 2015:
https://www.bmb.gv.at/ministerium/rs/2015_11.pdf?5l5357
Grundsatzerlass zum Unterrichtsprinzip Wirtschafts- und VerbraucherInnenbildung 2015:
https://www.bmb.gv.at/ministerium/rs/2015_15_de.pdf?5te8i2
Grundsatzerlass Digitale Grundbildung:
https://bildung.bmbwf.gv.at/schulen/schule40/dgb/index.html
Unterrichtsprinzip: "Interkulturelles Lernen":
https://www.schule.at/portale/gender-und-bildung/rechtliches-statistik/national/lehrplaene-und-erlaesse/detail/das-unterrichtsprinzip-interkulturelles-lernen.html
Grundsatzerlass zum Unterrichtsprinzip "Erziehung zur Gleichstellung von Männern und Frauen":
https://www.schule.at/portale/gender-und-bildung/rechtliches-statistik/national/lehrplaene-und-erlaesse/detail/grundsatzerlass-zum-unterrichtsprinzip-erziehung-zur-gleichstellung-von-frauen-und-maennern.html
Grundsatzerlass zur Berufsorientierungskoordination:
https://bildung.bmbwf.gv.at/ministerium/rs/2017_30.pdf?6cczmi
Grundsatzerlass zum Unterrichtsprinzip Medienerziehung:
https://bildung.bmbwf.gv.at/schulen/unterricht/uek/medienerziehung_5796.pdf
AHS-Lehrpläne:
https://www.ris.bka.gv.at/GeltendeFassung.wxe?Abfrage=Bundesnormen&Gesetzesnummer=10008568
Group 3
In der ersten Einheit besteht Anwesenheitspflicht (bei Abwesenheit: Abmeldung von der Lehrveranstaltung).
max. 60 participants
Language: German
LMS: Moodle
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Update 22.03.2022: Die Lehrveranstaltung am 25.03.2022 findet digital statt.
Friday
04.03.
08:00 - 11:00
Hörsaal 5A Geographie NIG 5.OG A0518
Friday
18.03.
08:00 - 11:00
Hörsaal 5A Geographie NIG 5.OG A0518
Friday
25.03.
08:00 - 11:00
Hörsaal 5A Geographie NIG 5.OG A0518
Friday
29.04.
08:00 - 11:00
Hörsaal 5A Geographie NIG 5.OG A0518
Friday
06.05.
08:00 - 11:00
Hörsaal 5A Geographie NIG 5.OG A0518
Friday
27.05.
08:00 - 11:00
Hörsaal 5A Geographie NIG 5.OG A0518
Friday
10.06.
08:00 - 11:00
Hörsaal 5A Geographie NIG 5.OG A0518
Aims, contents and method of the course
The course is designed as a guideline which is meant to give students the opportunity to thoroughly reflect their choice of studies, to analyse the requirements of teacher training and teaching practice. Students have the opportunity to challenge their choice of profession and will be prepared for continuative courses.Reflection, monitoring and support of students at the crossroads between school and university education in GW. Reflection on and challenge of students' motivation for choosing the particular field of study and the teaching profession. Confrontation of students with the aims and requirements of teaching and the university education for becoming teacher in "geography and economics". Various modern teaching methods will be used and tried out by students themselves, which will facilitate a reflection process (e.g. action research, open (student-centred) learning, project-oriented learning, design of mental maps, pair- and group work, portfolio work)
Assessment and permitted materials
Attendance in the first session is compulsory; more information abour formal requirements to pass the course will be given in the first session.
Examination topics
Various modern teaching methods will be used and tried out by students themselves, which will facilitate a reflection process (e.g. action research, open (student-centred) learning, project-oriented learning, design of mental maps, pair- and group work, portfolio work)
Reading list
Mayer, Hilbert (2009): Was ist guter Unterricht? Cornelsen: Berlin 192 S.Pichler, Herbert (2013): Kritische Kompetenzorientierung konkret. Fachdidaktische Leitgedanken für die Umsetzung einer kritisch gewendeten Kompetenzorientierung im GW-Unterricht und für die Erstellung von Aufgaben für die kompetenzorientierte Reife- und (Diplom-)Prüfung. In: GW-Unterricht 130/2013, S. 15-22.Pichler, Herbert, Christian Fridrich, Christian Vielhaber und Felix Bergmeister(2017): Der fachdidaktische Grundkonsens 2.0 in der Verbundregion Nordost – Perspektiven einer zukunftsfähigen Orientierungshilfe im GW-Unterricht. In: GW-Unterricht 146, S.60-62.Salner-Gridling, Ingrid (2009): Querfeldein: individuell lernen – differenziert lehren. (Österreichisches Zentrum für Persönlichkeitsbildung und soziales Lernen.AHS-Lehrpläne:https://www.ris.bka.gv.at/GeltendeFassung.wxe?Abfrage=Bundesnormen&Gesetzesnummer=10008568GWK-Lehrplan AHS Sek II: https://bildung.bmbwf.gv.at/schulen/unterricht/lp/lp_neu_ahs_06_11858.pdf?61ebyiGWK-Lehrplan AHS Sek I:http://www.gym-hartberg.ac.at/gym/gwk/lehrplan/lpgw-unterstufe.pdfStefan Hinsch, Herbert Pichler, Thomas Jekel, Lars Keller & Fritz Baier: Semestrierter Lehrplan AHS, Sekundarstufe II, Ergebnis der ministeriellen Arbeitsgruppe.http://www.gw-unterricht.at/images/pdf/gwu_136_51_61_hinsch_pichler_jekel_keller_baier.pdfZeitschrift GW-Unterricht: www.gw-unterricht.at (online abrufbar)Grundsatzerlässe:Grundsatzerlass Politische Bildung 2015:https://www.bmb.gv.at/ministerium/rs/2015_12.pdf?5i83z5Grundsatzerlass Umweltbildung fu?r nachhaltige Entwicklung:https://www.bmb.gv.at/ministerium/rs/2014_20_ge_umwelt_de.pdf?5l52uxGrundsatzerlass Sexualpa?dagogik 2015:https://www.bmb.gv.at/ministerium/rs/2015_11.pdf?5l5357Grundsatzerlass zum Unterrichtsprinzip Wirtschafts- und VerbraucherInnenbildung 2015:https://www.bmb.gv.at/ministerium/rs/2015_15_de.pdf?5te8i2Grundsatzerlass Digitale Grundbildung:https://bildung.bmbwf.gv.at/schulen/schule40/dgb/index.htmlUnterrichtsprinzip: "Interkulturelles Lernen":https://www.schule.at/portale/gender-und-bildung/rechtliches-statistik/national/lehrplaene-und-erlaesse/detail/das-unterrichtsprinzip-interkulturelles-lernen.htmlGrundsatzerlass zum Unterrichtsprinzip "Erziehung zur Gleichstellung von Männern und Frauen":https://www.schule.at/portale/gender-und-bildung/rechtliches-statistik/national/lehrplaene-und-erlaesse/detail/grundsatzerlass-zum-unterrichtsprinzip-erziehung-zur-gleichstellung-von-frauen-und-maennern.htmlGrundsatzerlass zur Berufsorientierungskoordination:https://bildung.bmbwf.gv.at/ministerium/rs/2017_30.pdf?6cczmiGrundsatzerlass zum Unterrichtsprinzip Medienerziehung:https://bildung.bmbwf.gv.at/schulen/unterricht/uek/medienerziehung_5796.pdfAHS-Lehrpläne:https://www.ris.bka.gv.at/GeltendeFassung.wxe?Abfrage=Bundesnormen&Gesetzesnummer=10008568
Information
Minimum requirements and assessment criteria
There are several written and oral assessments which have to be done during the semester in order to pass the course.
Association in the course directory
(BA UF GW 02)
Last modified: Tu 14.03.2023 09:49
opportunity to challenge their choice of profession and will be prepared for continuative courses.Reflection, monitoring and support of students at the crossroads between school and university education in GW.
Reflection on and challenge of students' motivation for choosing the particular field of study and the teaching profession.
Confrontation of students with the aims and requirements of teaching and the university education for becoming teacher in "geography and economics".Various modern teaching methods will be used and tried out by students themselves, which will facilitate a reflection process (e.g. action research, open (student-centred) learning, project-oriented learning, design
of mental maps, pair- and group work, portfolio work)