290027 SE Didactic Seminar Accompanying Teaching Practice, Group D (2015S)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Su 08.02.2015 08:00 to Su 22.02.2015 23:00
- Deregistration possible until Tu 31.03.2015 23:00
Details
max. 28 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Friday 20.03. 13:00 - 15:00 Seminarraum Geographie NIG 5.OG C0528
- Saturday 09.05. 09:00 - 18:00 Hörsaal 4C Geographie NIG 4.OG C0409
- Friday 29.05. 13:00 - 15:00 Hörsaal 4C Geographie NIG 4.OG C0409
- Saturday 30.05. 09:00 - 18:00 Hörsaal 4C Geographie NIG 4.OG C0409
- Friday 12.06. 09:00 - 18:00 Hörsaal 4C Geographie NIG 4.OG C0409
Information
Aims, contents and method of the course
In this seminar the planned teaching units of the student groups involved are critically reflected and the real teaching performances will be analysed. Each group will have the opportunity to be confronted with the opinions and critical remarks of the pupils they taught. That means the pupils and the teacher will be invited to the seminar session in which the specific teaching performance of the students will be discussed. The seminar sessions which are not focussed on the reflection of teaching experiences will be dedicated to specific didactic issues such as evaluation, key problems etc. The main objective of the seminar is to improve the overall didactic performance of the future teachers and to support their pedagogic abilities.
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
In der Lehrveranstaltung stellen die einzelnen Unterrichtsplanungsgruppen im Rahmen des Micro-Teaching Verfahrens positive und negative Unterrichtssequenzen vor, die von der Gesamtgruppe kritisch reflektiert und kommentiert werden. Ziel ist die Herausarbeitung der jeweils optimalen Planungssequenzen.
Examination topics
Neben der Präsentation von Planungsschritten, der schulpraktischen Lernprozesse, wird die schriftliche Ausarbeitung von alternativen Lehreinheiten verlangt, für all jene Unterrichtssequenzen, die als suboptimal bewertet wurden. Dazu kommt die Bewertung der schriftlichen Reflexion der im Rahmen der Unterrichtsplanung ausgeführten Erwartungen der Planungsgruppe vor dem Hintergrund der realen Unterrichtserfahrungen sowie die Ausarbeitung der individuellen Planungseinheiten im Rahmen der Unterrichtspraxis.
Reading list
Association in the course directory
(L2-f2)
Last modified: Mo 07.09.2020 15:42