290082 PS Immersive VR and Geovisualisation (2024S)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from We 07.02.2024 08:00 to Tu 20.02.2024 08:00
- Deregistration possible until Su 31.03.2024 23:59
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Am 11.3.2024 findet um 15 Uhr eine kurze Vorbesprechung online statt. Weitere Information dazu werden via Moodle verschickt.
- Monday 08.04. 12:30 - 17:30 Multimedia Mapping-Labor, NIG 1.Stock C0110
- Monday 22.04. 12:30 - 17:30 Multimedia Mapping-Labor, NIG 1.Stock C0110
- Monday 13.05. 12:30 - 17:30 Multimedia Mapping-Labor, NIG 1.Stock C0110
- Monday 10.06. 12:30 - 17:30 Multimedia Mapping-Labor, NIG 1.Stock C0110
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Übungsaufgaben, Vorbereitung von theoretischen Inhalten für die Folgeeinheit, Semesterprojekt als Einzelarbeit, Mitarbeit
Minimum requirements and assessment criteria
Die Note setzt sich zusammen aus:
>25% Mitarbeit
>35% Übungsaufgaben
>40% Semesterprojekt
Ein positiver Abschluss ist ab einer Gesamtbewertung von 51% gegeben.
>25% Mitarbeit
>35% Übungsaufgaben
>40% Semesterprojekt
Ein positiver Abschluss ist ab einer Gesamtbewertung von 51% gegeben.
Examination topics
siehe Inhalte der LV
Reading list
>Cummings, J. J., & Bailenson, J. N. (2016). How immersive is enough? A meta-analysis of the effect of immersive technology on user presence. Media psychology, 19(2), 272-309.
>Hruby, F., Castellanos, I., & Ressl, R. (2021). Cartographic scale in immersive virtual environments. KN-Journal of Cartography and Geographic Information, 71, 45-51.
>Hruby, F., Ressl, R., & de la Borbolla Del Valle, G. (2019). Geovisualization with immersive virtual environments in theory and practice. International Journal of Digital Earth, 12(2), 123-136.
>Keil, J., Edler, D., Schmitt, T., & Dickmann, F. (2021). Creating immersive virtual environments based on open geospatial data and game engines. KN-Journal of Cartography and Geographic Information, 71(1), 53-65.
>Kühne, O., Edler, D., & Jenal, C. (2021). A multi-perspective view on immersive virtual environments (IVEs). ISPRS International Journal of Geo-Information, 10(8), 518.
>Skarbez, R., Brooks, Jr, F. P., & Whitton, M. C. (2017). A survey of presence and related concepts. ACM Computing Surveys (CSUR), 50(6), 1-39.
>Hruby, F., Castellanos, I., & Ressl, R. (2021). Cartographic scale in immersive virtual environments. KN-Journal of Cartography and Geographic Information, 71, 45-51.
>Hruby, F., Ressl, R., & de la Borbolla Del Valle, G. (2019). Geovisualization with immersive virtual environments in theory and practice. International Journal of Digital Earth, 12(2), 123-136.
>Keil, J., Edler, D., Schmitt, T., & Dickmann, F. (2021). Creating immersive virtual environments based on open geospatial data and game engines. KN-Journal of Cartography and Geographic Information, 71(1), 53-65.
>Kühne, O., Edler, D., & Jenal, C. (2021). A multi-perspective view on immersive virtual environments (IVEs). ISPRS International Journal of Geo-Information, 10(8), 518.
>Skarbez, R., Brooks, Jr, F. P., & Whitton, M. C. (2017). A survey of presence and related concepts. ACM Computing Surveys (CSUR), 50(6), 1-39.
Association in the course directory
MK1-W4-PI
Last modified: Mo 12.02.2024 14:26
>Polygonmodell aus Laserscan
>SDK gestützter Import von GIS-Daten
>Plugin gestützter Import von GIS-Daten