290446 PS Proseminar on subject specific didactics: Didactics of "Geography and Economics" (2019S)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Th 07.02.2019 12:00 to Tu 19.02.2019 23:00
- Registration is open from Fr 22.02.2019 05:00 to Tu 26.02.2019 20:00
- Deregistration possible until Fr 15.03.2019 23:00
Details
max. 30 participants
Language: German
Lecturers
Classes
Di., 26.03., 17:00 20:00 Seminarraum Geographie, NIG 5.OG C0528
Di., 02.04., 17:00 20:00 Seminarraum Geographie, NIG 5.OG C0528
Di., 09.04., 17:00 20:00 Wiener Börse, Wallnerstraße 8,1010 Wien, Säulenhalle
Di., 21.05., 17:00 20:00 Seminarraum Geographie, NIG 5.OG C0528
Di., 28.05., 17:00 20:00 Seminarraum Geographie, NIG 5.OG C0528
Di., 18.06., 17:00 20:00 KPH Bildungszentrum Stephansplatz 3/3, Wien 1
Di., 25.06., 17:00 20:00 Seminarraum Geographie, NIG 5.OG C0528
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
- aktive Mitarbeit und Lesen der angegebenen Literatur (20 % der Beurteilung)
- die Erstellung eines Kompetenzchecks (20 % der Beurteilung)
- Erstellung einer lehrplanbezogenen Planung mit zwei Mesomethoden für zentrale wirtschaftliche Kompetenzen (40 % der Beurteilung)
- eine Infografik für das gewählte Thema (20 % der Beurteilung)
- die Erstellung eines Kompetenzchecks (20 % der Beurteilung)
- Erstellung einer lehrplanbezogenen Planung mit zwei Mesomethoden für zentrale wirtschaftliche Kompetenzen (40 % der Beurteilung)
- eine Infografik für das gewählte Thema (20 % der Beurteilung)
Minimum requirements and assessment criteria
Das Proseminar wird in Form einer prüfungsimmanenten Lehrveranstaltung abgehalten. Es besteht Anwesenheitspflicht (max. 1 Fehleinheit, d.h. 3 Stunden) und Sie müssen während des Semesters mehrere mündliche und schriftliche Leistungen erbringen, um positiv beurteilt zu werden.Aktive Mitarbeit und Lesen der angegebenen Literatur (20 % der Beurteilung), die Erstellung eines Kompetenzchecks (20 % der Beurteilung), Erstellung einer lehrplanbezogenen Planung mit zwei Mesomethoden für zentrale wirtschaftliche Kompetenzen (40 % der Beurteilung) und eine Infografik für das gewählte Thema (20 % der Beurteilung).
Examination topics
Reading list
Lindner, J./Zimmernmann, M.: Volkswirtschaft gestalten, Wien 2014
Oppermann, Ch.: Nachgefragt Wirtschaft, Basiswissen zum Mitreden, Bindlach 2006
Oppermann, Ch.: Nachgefragt Wirtschaft, Basiswissen zum Mitreden, Bindlach 2006
Association in the course directory
(L2-e5) (BA UF GW 08)
Last modified: Mo 04.03.2019 17:08
Main objective: Revision and consolidation of the fundamental principles of economic policy as well as construction of adequate methods and materials to transpose the theories into practical teaching (all levels)
Contents: Analysing and discussing objectives of economic policy by taking into accont economic theories of importance; Discussing correlations between the present economic situation and the efficiency of different economic measures; Assessing the meaningfulness of economic indicators; Analysing economic objectives as to their historical change; Working out the role budget policy plays within economic policy; Analysing the prerequisites of the curriculum and deducting further goals; Adapting a certain economic topic for junior as well as high school level.
Demands to be met by the students:
Active participation during lessons; Reading of recommended texts and finding out informative material; Cooperation with drawing up new materials throughout the course; Final thesis: Transfer of selected topics to junior or high-school level respectively.