300011 PP Interdisciplinary Project for teacher candidates (2024W)
Molecular Biology
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Th 12.09.2024 14:00 to Th 26.09.2024 18:00
- Deregistration possible until Tu 15.10.2024 18:00
Details
max. 15 participants
Language: German
Lecturers
Classes
Die Lehrveranstaltung findet Freitags ab 16:00 Uhr in Präsenz im Lehr-Lern-Labor des AECC Biologie (UZA II, Rotunde) und digital statt. Der Schulkassenbesuch findet an einem Freitagvormittag statt.
1.Termin: Freitag, 4.10.2024 // 16:00 - 18:15 digital2. Termin: Freitag, 11.10.2024 // 16:00 - 18:15 digital
3. Termin: Freitag, 18.10.2024 // 16:00 - 18:15 digital
4. Termin: Freitag, 25.10.2024 // 16:00 - 19:30 !! Präsenz Lehr-Lern-Labor
5. Termin: Freitag, 8.11.2024 // 16:00 - 19:30 !! Präsenz Lehr-Lern-Labor
6. Termin: Freitag, 22.11.2924 // ACHTUNG 8:00 - 13:00 !! Präsenz Lehr-Lern-Labor Schulklassenbesuch
7. Termin: Freitag, 29.11.2024 // 16:00 - 19:30 !! Präsenz Lehr-Lern-Labor
8. Termin: Freitag, 6.12.2024 // 16:00 - 19:30 !! Präsenz Lehr-Lern-Labor
9. Termin: Freitag, 13.12..2024 // 16:00 - 18:15 digital
10. Termin: Freitag, 17.01.2025 // 16:00 - 18:15 Präsenz Lehr-Lern-Labor
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
The performance review is based on partial performances, which are composed as follows:
- Attendance and active participation
- Submission of work assignments
- Reflection on your own lesson
- Attendance and active participation
- Submission of work assignments
- Reflection on your own lesson
Minimum requirements and assessment criteria
The course has an immanent examination character. Therefore, participation in the course is obligatory. A maximum of one seminar date (1 seminar unit corresponds to 3.00 SWS) may be missed. All partial performances (various work assignments, reflection on your own lesson ) must be handed in on time and completed positively.
Examination topics
The evaluation is based on the fulfillment of the requirements in the area of performance control.
Reading list
Alberts, B., Wilson, J. H., & Hunt, T. (Hrsg.). (2008). Molecular biology of the cell (5th ed., Reference ed). Garland Science.
Campbell, N. A., Reece, J. B., Urry, L. A., Cain, M. L., Wasserman, S. A., Minorsky, P. V., Jackson, R., Wasserman, S. A., & Jackson, R. (2016). Campbell Biologie (J. J. Heinisch & A. Paululat, Hrsg.; 14. Aufl.). Pearson, Hallbergmoos/Germany.
Gut-Glanzmann, C., & Mayer, J. (2018). Experimentelle Kompetenz. In D. Krüger, I. Parchmann, & H. Schecker (Hrsg.), Theorien in der naturwissenschaftsdidaktischen Forschung (S. 121–140). Springer Berlin Heidelberg. https://doi.org/10.1007/978-3-662-56320-5_8
Snustad, D.P., Simmons, M.J., 2016. Principles of genetics, Seventh edition. ed. John Wiley & Sons, Inc, Hoboken, NJ.
Spörhase-Eichmann, U., 2012. Biologie-Didaktik: Praxishandbuch für die Sekundarstufe l und ll, 5 überarbeitete Neuaufl. ed. Cornelsen, Berlin..
Campbell, N. A., Reece, J. B., Urry, L. A., Cain, M. L., Wasserman, S. A., Minorsky, P. V., Jackson, R., Wasserman, S. A., & Jackson, R. (2016). Campbell Biologie (J. J. Heinisch & A. Paululat, Hrsg.; 14. Aufl.). Pearson, Hallbergmoos/Germany.
Gut-Glanzmann, C., & Mayer, J. (2018). Experimentelle Kompetenz. In D. Krüger, I. Parchmann, & H. Schecker (Hrsg.), Theorien in der naturwissenschaftsdidaktischen Forschung (S. 121–140). Springer Berlin Heidelberg. https://doi.org/10.1007/978-3-662-56320-5_8
Snustad, D.P., Simmons, M.J., 2016. Principles of genetics, Seventh edition. ed. John Wiley & Sons, Inc, Hoboken, NJ.
Spörhase-Eichmann, U., 2012. Biologie-Didaktik: Praxishandbuch für die Sekundarstufe l und ll, 5 überarbeitete Neuaufl. ed. Cornelsen, Berlin..
Association in the course directory
UF BU 09
Last modified: Sa 28.09.2024 16:46
This course includes:a) Molecular biology topics, such as the structure and function of DNA, gene expression, genetic engineering and genetic ethics, mitosis and meiosis, scientific work, etc.
b) Didactic preparation of molecular biology topics
c) Teaching a school class in the teaching-learning laboratory and feedbackLanguage: German