300027 VO+SE Research in biology didactics 2 (2010S)
Pflichtlehrveranstaltung für Studierende mit fachdidaktischer Diplomarbeit!
Continuous assessment of course work
Labels
Vorbesprechungstermin: 10.3.2010 - 18:00
Ort: Seminarraum des AECC-Bio 2F 161
(Österreichisches Kompetenzzentrum für Didaktik der Biologie)
UZA 2
Weitere Termine jeweils um 17:15 - 19:30 Uhr an folgenden Tagen (Ort: Seminarraum des AECC-Bio, 2F 161): 24.3.; 14.4.; 21.4.; 28.4.; 5.5.; 26.5.; 2.6.; 9.6.; 16.6; 23.6.
Ort: Seminarraum des AECC-Bio 2F 161
(Österreichisches Kompetenzzentrum für Didaktik der Biologie)
UZA 2
Weitere Termine jeweils um 17:15 - 19:30 Uhr an folgenden Tagen (Ort: Seminarraum des AECC-Bio, 2F 161): 24.3.; 14.4.; 21.4.; 28.4.; 5.5.; 26.5.; 2.6.; 9.6.; 16.6; 23.6.
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 08.02.2010 14:00 to Tu 23.02.2010 20:00
- Deregistration possible until Tu 30.03.2010 23:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes
Currently no class schedule is known.
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
immanent
Minimum requirements and assessment criteria
- Coaching of "Diplomarbeiten" (Mastertheses) und Dissertationen (PhD)
- Discussion of important papers
- Networking
- Discussion of important papers
- Networking
Examination topics
Lectures and discussions
Groupwork
Learning Community
Critical Friends
Groupwork
Learning Community
Critical Friends
Reading list
Siegfried Lamnek: Qualitative Sozialforschung - Lehrbuch. 4. , vollständig überarbeitete Auflage. Beltz 2005Uwe Flick / Ernst von Kardorff / Ines Steinke (Hg.) Qualitative Forschung Ein Handbuch Reinbek bei Hamburg: Rowohlt Taschenbuch Verlag, 2. Aufl. 2003Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften: http://www.ipn.uni-kiel.de/zfdn/
Association in the course directory
Last modified: Mo 07.09.2020 15:42
- Coaching of PhD and Master theses
- Hot spots of research in science education