Universität Wien

300100 PP Interdisciplinary Project LA - BU: Field ecology class (birds, amphibians & wetlands) (2020S)

4.00 ECTS (3.00 SWS), SPL 30 - Biologie
Continuous assessment of course work

Registration/Deregistration

Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).

Details

max. 12 participants
Language: German

Lecturers

Classes

Achtung auf Grund der Corona Situation erfolgt die Umstellung des Kurses im SoSE2020 auf Distant Learning!!!
Alle Detailinfos werden auf der Moodle Plattform gegeben!
Corona Plan SOSe 2020:
1 Vorbesprechung& 1. Termin,AECC-BioMi4.3., 13.30 -16.30 Uhr Anmeldung, Organisation & Logistik, Hintergründe
2 IndoorterminTheoriehintergründe, AECC-Bio
Mi18.3.,AUSGEFALLEN, Abgabe online
3 Planung des Forschungsprojektes
bis 15.4.2020 auf Moodle abzugeben
4 Durchführung des ForschungsprojektesTeil 1 bis 29.4., Teil 2 bis 18.5.2020 - Alle Abgaben auf Moodle
5 Freilandtag, Hohenau/ March
Di 19.5.2020,ganztags, wenn bereits möglich. Wenn nicht, dann:
Mi 17.6.2020,ganztags
ReflectivePaper –Abgabe bis 5.6.2020

Ursprünglich Planung:
VB & 1. Termin: Mittwoch 4.3.2020 13.30-16.30; AECC Besprechungsraum; Porzellangasse 4/2/2, 1090,
2. LV Termin: Mittwoch 18.3.2020 13.30-16.30; AECC Besprechungsraum; Porzellangasse 4/2/2, 1090,
3. LV Termin: Freitag 24. & Samstag 25.4.2020 ganztags; Freilandtage Hohenau an der March
4. LV Termin: Mittwoch 6.5.2020: 9.00 - 13.30; in Kooperationsschule (BRG 6 Marchettigasse 3, 1060 Wien)
5. LV Termin: Dienstag 19.5.2020 ganztags; Anreise am 18.5. Nachmittag; Hohenau mit Schülern
6. LV Termin: Mittwoch 17.6.2020; 13.30-16.30;Abschluss AECC Besprechungsraum; Porzellangasse 4/2/2, 1090,


Information

Aims, contents and method of the course

In this course pre-service biology teachers get a theoretical and practical introduction into project based learning and Inquiry Based Science Education in connection with field biology. The thematic frame is wetlands, birds and amphibians. Within the course the pre-service teachers will develop and carry out a school project in cooperation with the students of a secondary school class and reflect on their experiences.

Assessment and permitted materials

Corona Version SOSE2020:
lehrveranstaltungsimmanent;
Abgaben über Moodle zu:
Literaturaufbereitung,
Planung & Durchfürhrung des distant learning "Mini-Forschungsprojektes" mit SchülerInnen
Reflectiv Paper zur eigenen Professionalitätsentwicklung

ursprüngliche Version:
lehrveranstaltungsimmanent; reflective paper, Präsentationen; aktive Mitarbeit in- & outdoor; selbstorganisierte Konzeption und Durchführung der "Mini Forschungsprojekte" mit den SchülerInnen

Minimum requirements and assessment criteria

- Gaining theoretical and practical knowledge on project based learning in connection
with field biology (within the thematic frame: wetlands, birds and amphibians)
- Developing and applying the method of project based learning within a school
- get to know and apply different approaches to inquiry based science education
- Practicing the reflective skills to further the professional development
- Learning to work in a Community of Practice with the aim to further the professional development

Examination topics

- project based learning
- field biology
- inquiry based science education

Reading list


Association in the course directory

UF BU 09

Last modified: Th 02.04.2020 12:48