300100 PP Interdisciplinary Project LA - BU: Field ecology class (birds, amphibians & wetlands) (2020S)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Th 06.02.2020 08:00 to Th 20.02.2020 18:00
- Deregistration possible until Th 30.04.2020 12:00
Details
max. 12 participants
Language: German
Lecturers
Classes
Achtung auf Grund der Corona Situation erfolgt die Umstellung des Kurses im SoSE2020 auf Distant Learning!!!
Alle Detailinfos werden auf der Moodle Plattform gegeben!
Corona Plan SOSe 2020:
1 Vorbesprechung& 1. Termin,AECC-BioMi4.3., 13.30 -16.30 Uhr Anmeldung, Organisation & Logistik, Hintergründe
2 IndoorterminTheoriehintergründe, AECC-Bio
Mi18.3.,AUSGEFALLEN, Abgabe online
3 Planung des Forschungsprojektes
bis 15.4.2020 auf Moodle abzugeben
4 Durchführung des ForschungsprojektesTeil 1 bis 29.4., Teil 2 bis 18.5.2020 - Alle Abgaben auf Moodle
5 Freilandtag, Hohenau/ March
Di 19.5.2020,ganztags, wenn bereits möglich. Wenn nicht, dann:
Mi 17.6.2020,ganztags
ReflectivePaper –Abgabe bis 5.6.2020
VB & 1. Termin: Mittwoch 4.3.2020 13.30-16.30; AECC Besprechungsraum; Porzellangasse 4/2/2, 1090,
2. LV Termin: Mittwoch 18.3.2020 13.30-16.30; AECC Besprechungsraum; Porzellangasse 4/2/2, 1090,
3. LV Termin: Freitag 24. & Samstag 25.4.2020 ganztags; Freilandtage Hohenau an der March
4. LV Termin: Mittwoch 6.5.2020: 9.00 - 13.30; in Kooperationsschule (BRG 6 Marchettigasse 3, 1060 Wien)
5. LV Termin: Dienstag 19.5.2020 ganztags; Anreise am 18.5. Nachmittag; Hohenau mit Schülern
6. LV Termin: Mittwoch 17.6.2020; 13.30-16.30;Abschluss AECC Besprechungsraum; Porzellangasse 4/2/2, 1090,
Information
Aims, contents and method of the course
In this course pre-service biology teachers get a theoretical and practical introduction into project based learning and Inquiry Based Science Education in connection with field biology. The thematic frame is wetlands, birds and amphibians. Within the course the pre-service teachers will develop and carry out a school project in cooperation with the students of a secondary school class and reflect on their experiences.
Assessment and permitted materials
Corona Version SOSE2020:
lehrveranstaltungsimmanent;
Abgaben über Moodle zu:
Literaturaufbereitung,
Planung & Durchfürhrung des distant learning "Mini-Forschungsprojektes" mit SchülerInnen
Reflectiv Paper zur eigenen Professionalitätsentwicklungursprüngliche Version:
lehrveranstaltungsimmanent; reflective paper, Präsentationen; aktive Mitarbeit in- & outdoor; selbstorganisierte Konzeption und Durchführung der "Mini Forschungsprojekte" mit den SchülerInnen
lehrveranstaltungsimmanent;
Abgaben über Moodle zu:
Literaturaufbereitung,
Planung & Durchfürhrung des distant learning "Mini-Forschungsprojektes" mit SchülerInnen
Reflectiv Paper zur eigenen Professionalitätsentwicklungursprüngliche Version:
lehrveranstaltungsimmanent; reflective paper, Präsentationen; aktive Mitarbeit in- & outdoor; selbstorganisierte Konzeption und Durchführung der "Mini Forschungsprojekte" mit den SchülerInnen
Minimum requirements and assessment criteria
- Gaining theoretical and practical knowledge on project based learning in connection
with field biology (within the thematic frame: wetlands, birds and amphibians)
- Developing and applying the method of project based learning within a school
- get to know and apply different approaches to inquiry based science education
- Practicing the reflective skills to further the professional development
- Learning to work in a Community of Practice with the aim to further the professional development
with field biology (within the thematic frame: wetlands, birds and amphibians)
- Developing and applying the method of project based learning within a school
- get to know and apply different approaches to inquiry based science education
- Practicing the reflective skills to further the professional development
- Learning to work in a Community of Practice with the aim to further the professional development
Examination topics
- project based learning
- field biology
- inquiry based science education
- field biology
- inquiry based science education
Reading list
Association in the course directory
UF BU 09
Last modified: Th 02.04.2020 12:48