300459 UE Experiments designed for teaching plant physiology in schools (2016W)
(2 parallel courses)
Continuous assessment of course work
Labels
Vorbesprechung: 05.10.2016,14:00 HS II (Karl Burian HS)Praktikumstermine: Gr. 1: Mittwoch: 14:00 - 18:00 am 11.01./ 18.01. und 25.01.2017Gr. 2: Donnerstag: 09:00 - 13:00 am 12.01./ 19.01. und 26.01. 2017jeweils im ÜR 5 (Physiologie)
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from We 07.09.2016 08:00 to Th 22.09.2016 18:00
- Deregistration possible until Mo 31.10.2016 18:00
Details
max. 60 participants
Language: German
Lecturers
Classes
Vorbesprechung am 5.10.2016, 14:00 Uhr im HS II, UZA I
Information
Aims, contents and method of the course
The practical is aimed at demonstrating inexpensive, easy to do, but instructive experiments for the teacher in high schools. The subjects concerned are metabolism, fermentation and respiration, photosynthesis, water relations and environmental sciences.
Assessment and permitted materials
Die Leistungskontrolle basiert auf der Mitarbeit und hauptsächlich nach einem Protokoll, welches spätestens 2 Wochen nach Semesterende aubzugeben ist.
Minimum requirements and assessment criteria
Verschiedene Experimente werden vorgestellt und die Durchführung soll einerseits eine zeitliche Abschätzung für den Unterricht ermöglichen (ob in einer Unterrichtsstunde machbar oder in Neigungsgruppen mit mehr Zeit besser zu bringen), weiters sollen die Experimente interpretiert werden und die Eingliederung in den jeweiligen Stoff erarbeitet werden.
Examination topics
Die Experimente werden in einem Handout beschrieben und jeweils am Praktikumsbeginn vom Vortragenden vorgeführt. Die Experimente sollen dann im Zuge des Praktikums durchgeführt werden, sodaß das nötige theoretische Wissen und das praktische Geschick gefestigt wird.
Reading list
Association in the course directory
LA-BU 281
Last modified: Mo 07.09.2020 15:43