Universität Wien

300473 PP Interdisciplinary Project for teacher candidates: Teaching Biology as Inquiry (2020S)

Forsensic Palynology as an authentic stage for Inquiry Learning

4.00 ECTS (3.00 SWS), SPL 30 - Biologie
Continuous assessment of course work

Registration/Deregistration

Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).

Details

max. 15 participants
Language: German

Lecturers

Classes

Mittwoch 04. März 2020, 15.00 -17:00 Uhr,
Ort: Multifunktionsraum neben Lehr-Lern-Labor
Rotunde des UZA 2, Althanstraße 14, 1090 Wien,
Eingang Josef-Halaubek Platz/Nordbergbrücke gegenüber Bahnhof Spittelau

Samstag 07.März 2020, 9:00-17:00 Uhr
Ort: Dept. für Botanik und Biodiversitätsforschung, Rennweg 14, 1030 Wien, Übungsraum 3 (1. OG.)

Mittwoch 18. März 2020, 13:30-17:00 Uhr
Ort: Multifunktionsraum neben Lehr-Lern-Labor
Rotunde des UZA 2, Althanstraße 14, 1090 Wien,
Eingang Josef-Halaubek Platz/Nordbergbrücke gegenüber Bahnhof Spittelau

Mittwoch 01. April 2020, 14:00-17:30 Uhr,
Ort: Besprechungsraum AECC 1090 Wien, Porzellangasse 4

Mittwoch 27. Mai 2020, 14:30-16:30 Uhr
Ort: Seminarraum, Rennweg 14, 1030 Wien, Dept. für Botanik und Biodiversitätsforschung

Mittwoch 03. Juni 2020, 13:30-15:30 Uhr;
Ort: Besprechungsraum AECC 1090 Wien, Porzellangasse 4

Mittwoch 17. Juni 2020, 13:30-17:00 Uhr
Ort: Multifunktionsraum neben Lehr-Lern-Labor
Rotunde des UZA 2, Althanstraße 14, 1090 Wien,
Eingang Josef-Halaubek Platz/Nordbergbrücke gegenüber Bahnhof Spittelau


Information

Aims, contents and method of the course

In this practical course you will learn how to handle two important concepts of science teaching in the class. Students will develop a curriculum for project-orientated inquiry learning collaborating with teachers & scientists in communities of practice. The project will be realized in class, reflected in a community of practice and evaluated. Results will be presented at the end of the seminar.

Assessment and permitted materials

- Planning and implementation of an inquiry learning unit with pupils
- formative testing
- presentation of results.

Minimum requirements and assessment criteria

- Planning and implementing of teaching units about Inquiry Learning and Nature of Science
- Gathering competences in reflection and evaluation
- Practicing professional development in communities of practice

Examination topics

- Partner- und groupwork
- Reflecting teaching
- Collaboration in a community of Practice
- Presentation of results

Reading list

Wird in der Lehrveranstaltung bekanntgegeben.

Association in the course directory

UF BU 09

Last modified: We 18.03.2020 16:48