Universität Wien

330049 UE Practice: Implementation of Curriculum Specific Topics (2020S)

Independent acting in lesson

Continuous assessment of course work

Diese Übung baut auf den Kenntnissen aus dem Seminar Umsetzung des
Lehrplansmit Stundengestaltung auf.
Für die erfolgreiche Absolvierung sollten daher bereits vor der Übung
die grundlegenden Fragestellungen und das fachdidaktische Konzept
des Unterrichtsfachessowie didaktische, methodische Grundkenntnisse im
Rahmen des Seminares erarbeitet worden sein.
Im Falle einer VERHINDERUNG an der Teilnahme ist eine ABMELDUNG innerhalb der Abmeldefrist UNBEDINGT ERFORDERLICH.
Abmeldungen außerhalb dieser Frist können nur mit Nachweis eines triftigen Grundes (z.B. Erkrankung) erfolgen.

Registration/Deregistration

Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).

Details

max. 15 participants
Language: German

Lecturers

Classes

***Über die aufgrund der Corona Pandemie nötigen Änderungen erfolgt ein regelmäßiges update über moodle .***

LV Termine:
Mi 18.03.2020 13:00 - 18:00, (home-learning laut BM)
Mi 25.03.2020 13:00 - 18:00, (home-learning laut BM)
Mi 01.04.2020 13:00 - 18:00, (home-learning laut BM)
Mi 22.04.2020 13:00 - 18:00, Auf der Schmelz 4 GRG 15 (Shopping for my future)
Mi 29.04.2020 13:00 - 18:00, Auf der Schmelz 4 GRG 15


Information

Aims, contents and method of the course

Exercises, development and reflection on own methods.

Methodical analysis and lesson planning

Basic elements of lessons

Lesson phases - methodical structure and time sequence

Student orentation through didactical and methodical reflection

Feedback possibilities

Assessment and permitted materials

portfolio

Minimum requirements and assessment criteria

Independent acting in lessons

Examination topics

Practical exercises: micro-teaching

Reading list

Unterrichtsrezepte, Jochen, Monika Grell 2010 Beltz

Praxisbuch Meyer: Leitfaden Unterrichtsvorbereitung
Hilbert Meyer; Cornelson Scriptor, 2007

Praxisbuch: Was ist guter Unterricht? Mit didaktischer Landkarte
Hilbert Meyer; Cornelson Scriptor (10 Merkmale guten Unterrichts), 2004

UnterrichtsMethoden, 2 Bde., Bd.2, Praxisband Hilbert Meyer; Cornelson Scriptor

Association in the course directory

Last modified: Tu 31.03.2020 16:09