330086 SE Curriculum and Lesson Planning (2012S)
Continuous assessment of course work
Labels
LV:
Mo. 23.4.2012, 10:00-17:00, SE509, UZAII
Mo. 7.5.2012, 10:00-17:00, SE509, UZAII
Mo. 21.5.2012, 12:00-17:00, SE509, UZAII
Mo. 4.6.2012, 12:00-17:00, SE546, UZAIIBereits abgeschlossene Vorlesungen und Übungen im Bereich der Ernährungslehre, Chemie und Lebensmitteltechnologie sind für das Seminar Voraussetzung.Die vollständige Anwesenheit während des Seminars ist Pflicht. Bei Abwesenheit ist ein positiver Abschluss des Seminars nicht möglich.Im Falle einer VERHINDERUNG an der Teilnahme ist eine ABMELDUNG innerhalb der Abmeldefrist UNBEDINGT ERFORDERLICH, da bei unentschuldigtem Fernbleiben eine negative Bewertung erfolgt.Abmeldungen außerhalb dieser Frist können nur mit Zustimmung des LV-Leiters erfolgen.
Mo. 23.4.2012, 10:00-17:00, SE509, UZAII
Mo. 7.5.2012, 10:00-17:00, SE509, UZAII
Mo. 21.5.2012, 12:00-17:00, SE509, UZAII
Mo. 4.6.2012, 12:00-17:00, SE546, UZAIIBereits abgeschlossene Vorlesungen und Übungen im Bereich der Ernährungslehre, Chemie und Lebensmitteltechnologie sind für das Seminar Voraussetzung.Die vollständige Anwesenheit während des Seminars ist Pflicht. Bei Abwesenheit ist ein positiver Abschluss des Seminars nicht möglich.Im Falle einer VERHINDERUNG an der Teilnahme ist eine ABMELDUNG innerhalb der Abmeldefrist UNBEDINGT ERFORDERLICH, da bei unentschuldigtem Fernbleiben eine negative Bewertung erfolgt.Abmeldungen außerhalb dieser Frist können nur mit Zustimmung des LV-Leiters erfolgen.
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Su 12.02.2012 08:00 to Tu 28.02.2012 08:00
- Deregistration possible until Mo 23.04.2012 08:00
Details
max. 20 participants
Language: German
Lecturers
Classes
Currently no class schedule is known.
Information
Aims, contents and method of the course
Reflection of own school experience. Structure model of methodological process - social forms, acting patterns and teaching steps. Didactic and methodological possibilities - preparation, usage and suitability in the area of nutrition, cooking and houshold economy. Relationship between content and method. Curricula and institutional border limitations. Finding and evaluating schemes to identify learning goals: subject-orientated and pedagogical learning goals. Performance evaluation.
Assessment and permitted materials
portfolio
Minimum requirements and assessment criteria
Introduction to developing competence in class methods through theoretical reflection and practical trial.
Examination topics
Practical exercises and theoretical discussions.
Reading list
Ist über Moodle zum Bearbeiten bereitgestellt. Bitte bringen Sie die erste Bearbeitung am 23.4.2012 ausgedruckt mit, bzw. laden Sie diese zusätzlich vor dem 1. Seminartag im Moodle - Portfolio hoch.
Association in the course directory
Last modified: Mo 07.09.2020 15:44