340013 UE Discourse analysis and text design for different text fuctions, text types and media Portuguese (2024S)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 12.02.2024 09:00 to Fr 23.02.2024 17:00
- Registration is open from Mo 11.03.2024 09:00 to Fr 15.03.2024 17:00
- Deregistration possible until Su 31.03.2024 23:59
Details
max. 25 participants
Language: Portuguese
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Tuesday 19.03. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4 ZfT Philippovichgasse 11, EG
- Tuesday 09.04. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4 ZfT Philippovichgasse 11, EG
- Tuesday 16.04. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4 ZfT Philippovichgasse 11, EG
- Tuesday 30.04. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4 ZfT Philippovichgasse 11, EG
-
Tuesday
07.05.
08:00 - 09:30
Digital
Seminarraum 4 ZfT Philippovichgasse 11, EG - Tuesday 14.05. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4 ZfT Philippovichgasse 11, EG
- Tuesday 21.05. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4 ZfT Philippovichgasse 11, EG
- Tuesday 28.05. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4 ZfT Philippovichgasse 11, EG
- Tuesday 04.06. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4 ZfT Philippovichgasse 11, EG
- Tuesday 11.06. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4 ZfT Philippovichgasse 11, EG
- Tuesday 18.06. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4 ZfT Philippovichgasse 11, EG
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Assiduidade (máx. 3 faltas)
Participação activa
TPCs
Apresentações (presenciais, vídeo, áudio)
Prova escrita finalDE:
Anwesenheit (max. 3 Abwesenheiten)
Aktive Teilnahme
Hausaufgaben
Präsentationen (Referat, Video, Audio)
Schriftliche Abschlussprüfung
Participação activa
TPCs
Apresentações (presenciais, vídeo, áudio)
Prova escrita finalDE:
Anwesenheit (max. 3 Abwesenheiten)
Aktive Teilnahme
Hausaufgaben
Präsentationen (Referat, Video, Audio)
Schriftliche Abschlussprüfung
Minimum requirements and assessment criteria
Serão avaliadas diferentes actividades ao longo do semestre. Para a obtenção de uma nota final positiva, é necessário o mínimo de 60% na totalidade de actividades.
Während des Semesters werden verschiedene Aktivitäten bewertet. Für eine positive Endnote ist ein Minimum von 60% in allen Aktivitäten erforderlich.
1 (muito bom/sehr gut) 90-100%
2 (bom/gut) 80-89%
3 (satisfaz/befriedigend) 70-79%
4 (suficiente/genügend) 60-69%
5 (insuficiente/nicht genügend) 0-59%
Während des Semesters werden verschiedene Aktivitäten bewertet. Für eine positive Endnote ist ein Minimum von 60% in allen Aktivitäten erforderlich.
1 (muito bom/sehr gut) 90-100%
2 (bom/gut) 80-89%
3 (satisfaz/befriedigend) 70-79%
4 (suficiente/genügend) 60-69%
5 (insuficiente/nicht genügend) 0-59%
Examination topics
Avaliação contínua.
Serão indicadas várias propostas de actividade no início do semestre e a respectiva avaliação (%).Prüfungsimmanent LV.
Zu Beginn des Semesters werden mehrere Tätigkeitsvorschläge und die jeweilige Bewertung (%) angegeben.
Serão indicadas várias propostas de actividade no início do semestre e a respectiva avaliação (%).Prüfungsimmanent LV.
Zu Beginn des Semesters werden mehrere Tätigkeitsvorschläge und die jeweilige Bewertung (%) angegeben.
Reading list
O material necessário será indicado e disponibilizado no moodle ao longo do semestre.
Entre outros:
Saramago, José (1997). O conto da ilha desconhecida. Lisboa: Companhia das Letras.DE:
Das erforderliche Material wird im Laufe des Semesters auf moodle angezeigt und zur Verfügung gestellt.
U.a.:
Saramago, José (1997). O conto da ilha desconhecida. Lisboa: Companhia das Letras.
Entre outros:
Saramago, José (1997). O conto da ilha desconhecida. Lisboa: Companhia das Letras.DE:
Das erforderliche Material wird im Laufe des Semesters auf moodle angezeigt und zur Verfügung gestellt.
U.a.:
Saramago, José (1997). O conto da ilha desconhecida. Lisboa: Companhia das Letras.
Association in the course directory
Last modified: Fr 21.06.2024 10:26
Critical analysis of textual structure.
Reflection on the argumentative strategies present in the different textual and discursive units presented.
Exercises of interlingual translation (changing the function of the text, target audience, medium, communicative situation).